Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: War of the Spark (WAR)
Serie | Normaal | Foil | ||
War of the Spark | 5,95 | 9,95 |
Prijs:
€ 5,95
FOIL
€ 9,95
Floris, Gerben, ik sluit me volledig bij jullie aan. Ik vind het niet erg dat er goede kaarten worden geprint, maar deze kaart "klopt niet" m.i. Te veel upside, en degradeert te veel leuke oude kaarten tot oud papier.
Daarom zou ik hem niet graag spelen in een casual potje.
Ik heb geen probleem met wat geleidelijke power creep, maar wel met "strictly better". Waarom niet uit respect voor de oude kaarten b.v. een Baneslayer Angel 2WWW laten kosten en deze zwijn 6/4 trample maken? Dan zijn ze nog steeds extreem goed maar zijn de klassiekers situationeel nog beter.
Het credo: "Nu nog gaver/beter/cooler/sneller/sterker" is volgens mij iets dat bij mensen die spulletjes verkopen welbekend. Oftewel: steeds leipere kaarten zouden zomaar mensen kunnen verleiden tot het blijven kopen van kaarten. Plus dat het roteren van sets slechts voor een deel van magic (standard) een oplossing is. Als ze vanaf heden sets gaan uitbrengen die merkbaar minder goede kaarten bevatten dan die we toch al hebben, hoeven we geen nieuwe kaarten meer te kopen.
Het zijn voor mij ook de moeilijkere, "slechtere" kaarten die het veel interessanter maken om een deck omheen te maken omdat dat meer creativiteit vergt.
Een kaart als deze doet teveel. Slechts 1 van de 3 alineas in de gametext zou hem al sterk maken.
Maar omdat WotC setrotatie doet hadden ze de powercreep al lang kunnen uitbannen toch? Kennelijk willen ze dat niet, hoe zit dat?
Orgg ziet er inderdaad verdrietig uit.
Eigenlijk word ik er ook wel een beetje verdrietig van. De kaarten worden zo sterk dat de meeste oude kaarten enkel nog met hun nostalgische waarde een plekje in mijn decks kunnen bevechten.
Daarnaast vergt het niet zoveel kunde meer om een fatsoenlijk deck te bouwen. Dit soort kaartjes zijn zo sterk, daar kun je haast niet mis mee gaan. Ze hebben ook zelden nog een echte drawback.
Misschien was Baneslayer Angel wel de eerste in dit genre. Waarbij je enkel als 'drawback' leek te hebben dat ze nog dood gaan aan spotremoval. Maar Ilharg, the Raze-Boar heeft zelfs een eigen recursion engine.
Enfin, tijden veranderen. Ik zal er toch ook aan moeten geloven en het varkentje aan mijn wensenlijst toevoegen.
De komst van deze zwijnengod maakt Orgg heel verdrietig... hij is bijna strictly worse.
Voor de volledigheid de relevante regel(s):
CR 506. Combat Phase
506.3. Only a creature can attack or block. [...]
506.3a If an effect would put a noncreature permanent onto the battlefield attacking or blocking, the permanent does enter the battlefield but it's never considered to be an attacking or blocking permanent.
Dan valt hij inderdaad niet aan. Zodra hij op de battlefield is is het geen creature meer, dus wordt hij uit combat gehaald.
Wanneer je met zo'n effect een Theros God op het veld neerplompt en je hebt niet de devotion, doet hij dan dmg of niet? Omdat Illharg zegt: 'Tapped and attacking'.
Neem aan van niet omdat het niet eens een creature zou moeten zijn maar ik kon nergens op internet dit specifieke antwoord vinden.
Legendary Creature - Boar God 6 / 6
Trample
Whenever Ilharg, the Raze-Boar attacks, you may put a creature card from your hand onto the battlefield tapped and attacking. Return that creature to your hand at the beginning of the next end step.
When Ilharg, the Raze-Boar dies or is put into exile from the battlefield, you may put it into its owner's library third from the top.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
5/3/2019
You choose which player or planeswalker the new creature is attacking. It doesn’t have to be attacking the same player or planeswalker that Ilharg is attacking.
5/3/2019
Although the new creature is attacking, it was never declared as an attacking creature (for the purposes of abilities that trigger whenever a creature attacks, for example, such as those of Trusted Pegasus and Makeshift Battalion).
5/3/2019
If the new creature leaves the battlefield before the end step, most likely because it died in combat, that card remains in its current zone. It won’t return to your hand.
5/3/2019
If the new creature has an ability that triggers at the beginning of the end step, that ability will trigger and resolve even if the creature is returned to your hand during the end step before that ability resolves.
5/3/2019
If one of these Gods leaves the graveyard or exile while its last ability is on the stack, it will remain in its new zone, even if that zone is a graveyard or exile.
5/3/2019
If the God’s owner has two or fewer cards in their library, the God is put on the bottom of their library as its last ability resolves.
5/3/2019
If you control another player’s God when it dies, you decide whether to put that card into its owner’s library.
5/3/2019
If an effect exiles the God and immediately returns it to the battlefield, its last ability triggers but will have no effect. However, if an effect exiles it and would return it to the battlefield at a later time, the God’s ability may return that card its owner’s library first. If it does, the effect that exiled it won’t return it later.
5/3/2019
In a multiplayer game, if you put another player’s God onto the battlefield under your control, it will be exiled as you leave the game. If you were still the controller of that God, you would control its triggered ability but you have left the game; that ability won’t resolve and the card remains in exile. Similarly, if you lose the game at the same time that another player’s God that you put onto the battlefield is destroyed, it remains in its owner’s graveyard.
5/3/2019
If one of these Gods would die and it’s your commander in the Commander variant, you may put it into the command zone instead. If you save your commander this way, it doesn’t die and you won’t put it into your library. The same is true if it would be exiled.
Decktips