Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Ik denk dat we maar gewoon moeten hopen dat iemand ergens rond 2025 mijn gemopper hieronder leest en mij kroont tot 's werelds meest kortzichtige pannenkoek.
Mogelijk dat het concept Coward ooit nog eens iets heel stoers teweeg brengt, maar tot nu toe ben ik verre van overtuigd.
Nu ik mijn comment teruglees bevestig ik eigenlijk wat jij zegt!
Zo terug lezende is het niet 's werelds meest coherente midnight rant, maar ja, ik kan helemaal niks met het concept "Coward". Het voelt als nodeloos veel gedoe om te zeggen dat een beest niet mag blocken, terwijl er wat mij betreft echt niks mis is met de term "can't block".
Daarnaast denk ik dat als je zo'n concept daadwerkelijk in een set wilt implementeren je er ook voor moet gaan. Dan moet je niet aan komen zetten met twee matige commons, go big or go home.
Steamflogger Boss is overigens wat mij betreft een heel mooi voorbeeld. Die is in zijn eerste reprint namelijk keurig verhuisd naar Unstable.
Hmm, ik snap wel wat je bedoelt, Casper. Maar ik vind zulke 'running gags' juist geweldig. En vergeet niet dat MH1 bedoelt is als Time Spiral 2.0, daar zaten ook zulke vage kaarten in zoals Steamflogger Boss, dit op dat moment nergens op sloeg.
Ik vermoed dat Casper het concept/creature type Coward niet leuk vind. Als ik het goed lees is zijn voorstel om overal waar Cowards staat te vervangen voor creatures with Changeling. Dat is effectief hetzelfde als de huidige situatie, omdat alleen creatures with Changeling het creature type Coward hebben (volgens de official rulings).
Waar heb je het over? Hij werkt toch gewoon op creatures met Changeling?
Schijnbaar een ding sinds Future Sight, wist ik veel. Tot nu toe drie hele kaarten die er iets mee doen: Boldwyr Intimidator, Reprobation en deze.
Ik zou zeggen, kleine errata waardoor deze kaarten gewoon effect hebben op Changelings, dan kunnen we dit soort ellende voor de "Un-" sets bewaren.
Edit: Dat kan natuurlijk niet, want dan zit Boldwyr weer dwars. Dan: Alle drie bannen in elk denkbaar format, de reserved list op met die ellende (is het ding toch nog ergens goed voor) en bij voorkeur een beleid vanuit Wizards wat het stelselmatig verbranden van deze troep aanmoedigt. /Rant
"Coward is a creature type. You won't see this creature type printed on creatures (perhaps because they're too good at hiding), but keep in mind that creatures with the changeling ability are Cowards."
Wait, wut!!?
Sorcery
Pyrophobia deals 3 damage to target creature. Cowards can't block this turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
6/14/2019
Coward is a creature type. You won’t see this creature type printed on creatures (perhaps because they’re too good at hiding), but keep in mind that creatures with the changeling ability are Cowards.
6/14/2019
If the target creature is an illegal target by the time Pyrophobia tries to resolve, the spell doesn’t resolve. Cowards can block if they’re otherwise allowed to.
6/14/2019
Because it doesn’t modify the characteristics of creatures, Pyrophobia can affect Cowards that enter the battlefield or creatures that become Cowards after the spell resolves.
Decktips