Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2019 (C19)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2019 | 0,35 | |||
Khans of Tarkir | 0,30 | 1,00 |
Veilig betalen met iDeal
Naar de graveyard van de owner. Kaarten gaan altijd naar de hand/graveyard/library van de eigenaar. Die Bronze Tablet komt overigens uit een tijd waarin Magic nog om ante gespeelt werd. Dit hield in dat beide spelers aan het begin van het spel een willekeurige kaart uit hun deck haalde die fungeerde als inzet. De winnaar mocht dan beide kaarten houden.
Het antwoord op je laatste vraag is ook een antwoord op de eerste.
Een kaart gaat ALTIJD naar de graveyard van de owner van de kaart (en NIET van de controller van de kaart).
Wat jij van je tegenstander jat, gaat dus naar de graveyard van je tegenstander.
Dat bedoelt Bastiaan met het verschil tussen die twee.
Je bedoeld dat ik hem na het spel niet mag houden? Nee, dat bedoelde ik niet hoor. Dat is wel erg dramatisch. Mag dat wel met die bronzen artifact? Geeft dat geen ruzie (of the table?). Als hetgeen ik na mijn cast weer naar een gravyard gaat, naar welke graveyard gaat ie dan?
Dat klopt. Als een planeswalker gecast wordt en op de stack staat, dan is het nog steeds een spell. En die kan hiermee gecounterd worden.
Met als gevolgd dat je die spell dan weer zelf kunt casten. Waardoor die planeswalker onder jouw controle in het spel komt.
Let op: Bezit en controle zijn 2 verschillende dingen (Owner en Controller). Kaarten zoals Bronze Tablet verwisselen ownership
Snap ik het goed dat je hiermee ook planeswalkers die jouw tegenstander uitspeelt kunt counteren, en bovendien in jouw bezit kunt krijgen?
Creature - Naga Wizard 3 / 3
Morph 4UU (You may cast this card face down as a 2/2 creature for 3. Turn it face up any time for its morph cost.)
When Kheru Spellsnatcher is turned face up, counter target spell. If that spell is countered this way, exile it instead of putting it into its owner's graveyard. You may cast that card without paying its mana cost for as long as it remains exiled.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
9/20/2014
You can target a spell you control with Kheru Spellsnatcher’s triggered ability. This will give you the ability to cast the card later without paying its mana cost.
9/20/2014
Because you’re already casting the card using an alternative cost (by casting it without paying its mana cost), you can’t pay any other alternative costs for the card, including casting it face down using the morph ability. You can pay additional costs, such as kicker costs. If the card has any mandatory additional costs, you must pay those.
9/20/2014
If the card has X in its mana cost, you must choose 0 as the value for X when casting it.
9/20/2014
Morph lets you cast a card face down by paying 3, and lets you turn the face-down permanent face up any time you have priority by paying its morph cost.
9/20/2014
The face-down spell has no mana cost and has a converted mana cost of 0. When you cast a face-down spell, put it on the stack face down so no other player knows what it is, and pay 3. This is an alternative cost.
9/20/2014
When the spell resolves, it enters the battlefield as a 2/2 creature with no name, mana cost, creature types, or abilities. It’s colorless and has a converted mana cost of 0. Other effects that apply to the creature can still grant it any of these characteristics.
9/20/2014
Any time you have priority, you may turn the face-down creature face up by revealing what its morph cost is and paying that cost. This is a special action. It doesn’t use the stack and can’t be responded to. Only a face-down permanent can be turned face up this way; a face-down spell cannot.
9/20/2014
Because the permanent is on the battlefield both before and after it’s turned face up, turning a permanent face up doesn’t cause any enters-the-battlefield abilities to trigger.
9/20/2014
A permanent that turns face up or face down changes characteristics but is otherwise the same permanent. Spells and abilities that were targeting that permanent, as well as Auras and Equipment that were attached to the permanent, aren’t affected.
9/20/2014
At any time, you can look at a face-down spell or permanent you control. You can’t look at face-down spells or permanents you don’t control unless an effect instructs you to do so.
9/20/2014
You must ensure that your face-down spells and permanents can easily be differentiated from each other. You’re not allowed to mix up the cards that represent them on the battlefield in order to confuse other players. The order they entered the battlefield should remain clear. Common methods for doing this include using markers or dice, or simply placing them in order on the battlefield.
9/20/2014
If a face-down permanent leaves the battlefield, you must reveal it. You must also reveal all face-down spells and permanents you control if you leave the game or if the game ends.
Decktips