Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Throne of Eldraine (ELD)
Serie | Normaal | Foil | ||
Throne of Eldraine (A) | 16,95 | 34,95 | ||
Throne of Eldraine (B) | 24,95 | 39,95 |
Prijs:
€ 16,95
FOIL
€ 34,95
Ahh balen, thanks
Nee. Een exchange kan alleen plaatsvinden als beide dingen aanwezig zijn.
(Bonus nitpick: De exchange van Oko is geen trigger, het is een activated ability).
Als je 2 beesten met elkaar verwisseld, met de trigger op de stack sac je je eigen beest die je zou wisselen. Gaat het dan nog door?
Pfoe, geen wonder. Wat een beest is dit joh. Ik vind 'm sterker dan Jace, the Mind Sculptor.
Wotc was in 2019 overigens wel on fire met OP walkers: Oko, T3feri, Wrenn, Narset..
Nu ook banned in Modern!
hier
Ik ook, als kiespijn.
Die ga ik hard missen!
Nu ook gebanned in Standard en Paper Brawl: hier
Je hebt nu ook diverse decks met >10 van de beste planeswalkers, control decks die winnen als je de planeswalkers niet snel genoeg opruimt.
Die doen me denken aan de locks die control spelers vroeger met Winter Orb of Stasis probeerden te maken.
Niet leuk om tegen te spelen, en saai.
Ik merk dat het me dan al niet eens meer boeit wat sommige nieuwe planeswalkers precies doen. "Ik plus mijn 4 planeswalkers en jouw beestje gaat dood, ik trek 3 kaarten, dat landje gaat naar je hand en ik krijg 10 leven..." - ja het zal wel, speel lekker verder met jezelf.
Er zijn genoeg leuke planeswalkers, nog steeds, maar een paar nieuwe sets zonder PWs zou wel fijn zijn.
Ik zou het ook prima vinden als er een algemene regel kwam dat je maximaal 4 PWs in je deck mag.
Ik dacht dat het aan mij lag dat ik een beetje Planeswalker moe werd, maar blijkbaar zijn er meer die er zo over denken.
Toen destijds de 1e Garruk uit kwam vond ik het heel erg leuk dat Magic een nieuw card type kreeg en dat het ook nog een geslaagd design was. En ik heb dat een paar jaar gevonden, ze waren iets speciaals en vaak leuke designs die prikkelden om er wat omheen te bouwen.
Helaas is het nu een beetje geworden tot: We printen een set, doen er een steengoede mythic planeswalker in die de duurste kaart zal worden, en als die op tafel ligt zonder direct antwoord win je de game.
Gewoon dit printen:
circle of protection: walkers
Artifact
2T: remove up to 2 loyalty counters from target pw
Dan kost het 2 om een walker te beschadigen of hopelijk uit te schakelen, wel een mono artifact om op-heid te vermijden.
Of meer stax kaarten zoals de nieuwe karn printen
Daar sluit ik me geheel bij aan. Planeswalkers zijn zo enorm bepalend voor het spel. Ik zag toevallig gisteren een tweet van Magic-legende Jon Finkel, die wat mij betreft de plank qua planeswalkers flink raak slaat:
"People think Oko or Teferi are the problem, but really they're a symptom of the problem. The problem is that Planeswalkers made Magic into a worse game. They're usually either boring or game warping."
Ik vind dat ze wel weer eens een paar sets mogen maken zonder PWs in alle eerlijkheid, of maak PWs vanaf nu af aan 4CMC of hoger. Dan kan je ook weer veilig 1CMC manadorks printen.
SCG canceled die toernooien juist omdat Oko niet gebanned is. Daarmee is 'ie niet een soort van gebanned maar maakt 'ie -totdat de banhamer echt valt- standard onspeelbaar.
Ehm in standaard ook..soort van.. starcity heeft alle (hun) standaard geannuleerd
Wizards had de plus 1 alleen voor je eigen kaarten moeten maken, niet om te pingen!
Beast within elke beurt, leuk dan
Legendary Planeswalker - Oko
+2: Create a Food token. (It's an artifact with "2, T, Sacrifice this artifact: You gain 3 life.")
+1: Target artifact or creature loses all abilities and becomes a green Elk creature with base power and toughness 3/3.
-5: Exchange control of target artifact or creature you control and target creature an opponent controls with power 3 or less.
Legal in: Vintage, Commander
Banned in: Legacy, Modern, Standard
10/4/2019
The effects of Oko’s second and third abilities last indefinitely. They don’t expire during the cleanup step or if you or Oko leave the game. Oko’s third ability doesn’t expire if the creature you take has its power raised above 3 later.
10/4/2019
If the affected creature gains an ability after Oko’s second ability resolves, it will keep that ability.
10/4/2019
Oko’s second ability overwrites all previous effects that set the creature’s base power and toughness to specific values. Any power- or toughness-setting effects that start to apply after Oko’s second ability resolves will overwrite this effect.
10/4/2019
Effects that modify a creature’s power and/or toughness, such as the effect of Festive Funeral, will apply to the creature no matter when they started to take effect. The same is true for any counters that change its power and/or toughness.
10/4/2019
Oko’s second ability overwrites all colors and creature types the affected creature has. It’s just a green Elk. The creature keeps any supertypes (such as legendary) it has, but loses any other card types it has (such as artifact).
10/4/2019
Oko’s second ability may target a permanent that is only temporarily an artifact or a creature, such as Oko, the Trickster. If this happens, the effect causes that permanent to remain a green Elk creature even after the temporary effect expires.
10/4/2019
Because damage remains marked on a creature until the damage is removed as the turn ends, nonlethal damage dealt to a creature may become lethal if Oko’s second ability changes its toughness during that turn.
10/4/2019
If either of the target permanents is an illegal target when Oko’s last ability resolves, the exchange won’t happen.
10/4/2019
Gaining control of a permanent doesn’t cause you to gain control of any Auras or Equipment attached to it. Gaining control of an Equipment doesn’t cause it to become unattached, although its new controller may activate its equip abilities during their main phase.
10/4/2019
Food is an artifact type. Even though it appears on some creatures (such as Gingerbrute), it’s never a creature type.
10/4/2019
You can’t sacrifice a Food token to pay multiple costs. For example, you can’t sacrifice a Food token to activate its own ability and also to activate the ability of Tempting Witch.
10/4/2019
Whatever you do, don’t eat the delicious cards.
Decktips