Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Theros Beyond Death (THB)
Serie | Normaal | Foil | ||
Theros Beyond Death | 0,20 | 0,40 |
@Jense
Denk je?
Misschien met een jaartje dan. Met een Iron Man plaatje ofzo.
Ik vind de eerste lijn ook "broken" tenzij je echt overgeeft aan de "powercreep"...
Ik denk dat die tweede line wel broken zou zijn.
Ik zou zelf bijvoorbeeld een stuk gelukkiger worden van +2/+0 en first strike. Of om de laatste trends van Wizards te volgen in plaats van Escape de tekst "when Sentinel's Eyes is put into the graveyard from play you may cast Jace, the Mind Sculptor from outside the game" .
@Casper
Jij zegt des tijd miss, maar tegenwoordig helemaal niet... Maar het aparte is dat er nog steeds geen aura is die het zelfde kan wat Rancor doet....
Vraagje wat zou deze kaart nodig hebben om niet "matig" te zijn?
Mvg,
Dat is inderdaad een beetje de gedachtegang waar ik met wat weinig woorden op aanstuur.
Verder best een aardig kaartje hoor, wat mij betreft alleen gewoon wat underwhelming. Hij duikt overigens wel met enige regelmaat op in Pauper Heroic lijsten.
En zowiezo verandert Rancors al-dan-niet OP zijn vrij weinig aan Sentinel’s Eyes probleem van gewoon nogal matig zijn. +1/+1 en vigilance is schattig, maar echt impact heeft het over het algemeen niet.
Op zich komt hij inderdaad een beetje* om het '2 for 1' probleem heen, maar dat is niet heel relevant als de kaart zelfs 1 voor 1 (te) weinig doet.
*Het kost je misschien geen directe kaart, maar het kost je nog steeds je graveyard. En er zijn genoeg engere dingen die je met een (volle) graveyard kan doen dan een mini-aura terugbrengen.
Destijds? Probably. Tegenwoordig? Not by a long shot.
@Casper
Maar vind je niet dat Rancor way above the curve is voor 1 mana?
Een fout kan je bannen. Also, Bogles is een ding.
@Casper
Verander niet het FEIT dat het een fout is en dat het daarom 1 van de weinige aura is die gebruikt word door die fout....
Ik ken het verhaal, echter:
Legal in: Modern, Legacy, Vintage, Commander (en Pauper).
Zo te zien valt dat wel mee.
@Casper
Maar Rancor was een fout...
Nog steeds een erg matige Rancor.
Hmm interessante kaart tegen het aura 2 for 1 probleem of niet?
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature gets +1/+1 and has vigilance.
Escape-W, Exile two other cards from your graveyard. (You may cast this card from your graveyard for its escape cost.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
1/24/2020
Escape’s permission doesn’t change when you may cast the spell from your graveyard.
1/24/2020
To determine the total cost of a spell, start with the mana cost or alternative cost you’re paying (such as an escape cost), add any cost increases, then apply any cost reductions. The converted mana cost of the spell remains unchanged, no matter what the total cost to cast it was and no matter whether an alternative cost was paid.
1/24/2020
After an escaped spell resolves, it returns to its owner’s graveyard if it’s not a permanent spell. If it is a permanent spell, it enters the battlefield and will return to its owner’s graveyard if it dies later. Perhaps it will escape again-good underworld security is so hard to come by these days.
1/24/2020
If a card has multiple abilities giving you permission to cast it, such as two escape abilities or an escape ability and a flashback ability, you choose which one to apply. The others have no effect.
1/24/2020
If you cast a spell with its escape permission, you can’t choose to apply any other alternative costs or to cast it without paying its mana cost. If it has any additional costs, you must pay those.
1/24/2020
If a card with escape is put into your graveyard during your turn, you’ll be able to cast it right away if it’s legal to do so, before an opponent can take any actions.
1/24/2020
Once you begin casting a spell with escape, it immediately moves to the stack. Players can’t take any other actions until you’re done casting the spell.
Decktips