Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ikoria (IKO)
Serie | Normaal | Foil | ||
Ikoria | 10,95 | 11,95 | ||
Ikoria (EA) | 0,01 | 0,01 |
Prijs:
€ 0,01
FOIL
€ 0,01
als je deze kaart als companion wilt spelen, d.w.z. als kaart die je als extra kaart vanuit je sideboard eenmalig voor 3 mana in je hand mag stoppen, dan mag je deck geen permanents bevatten die meer dan 2 mana kosten. Alle kaarten zijn permanents, behalve instants en sorceries. dus instants en sorceries mogen wel duurder zijn
Kan iemand zijn eerst ability toelichten? Mag je deck geen kaarten bevatten va´ meer dan 2 manacost of hoe zit dat juist?
Mee eens Regstar, in het begin dacht ik ook dat deze kaarten wel leuk zouden worden voor een paar van mijn casual deckjes en dat er misschien ook in standard wel een paar decks mee gebouwd zouden worden leek me nog wel mogelijk. Dit is (of was, eigenlijk) echter compleet debiel (in my opinion) en ik denk dat deze verandering het iets meer naar wat ik eerst dacht heeft gebracht. Ook de Lotus Lurrus Lotus combo kende ik nog niet, wel gaaf gevonden maar niet erg leuk als dat je tegenstander is...
(Ook het feit dat ze in heel veel decks gespeeld kunnen worden door hun mana kost is een extra pluspunt)
vind t een goede aanpassing, maakt het een stuk minder broken en wel leuk, ik denk niet dat ze deze mechanic bedacht hadden met de intentie het zo OP te maken maar meer een leuke gimmick, dat is t nu geworden.
het blijft gewoon een 8e kaart in hand waarvan je zeker weet dat je er beschikking tot hebt, net als je commander in EDH wat gewoon erg sterk is op zich
Dat mag natuurlijk, ik ben alleen wel bang dat je een van de weinige bent. De mate waarin de companion mechanic generfd moest worden staat natuurlijk altijd open voor discussie, maar als zo ongeveer elk format gedomineerd wordt door dezelfde companions moet je wat lijkt mij.
Dingen zoals Lotus into Lurrus into Lotus bekt wel lekker, maar het spel wordt er niet echt leuker van natuurlijk.
Ik heb daar een andere mening over maar...
Ja.
Was de correctie echt nodig?
Beter laat dan nooit i guess. Goed dat ze er iets aan doen, nog steeds stupide dat ze het zo ver lieten komen.
De hele Companion mechanic is nu voorzien van een errata:
Announcement Date: June 1, 2020
New Companion Rule:
Once per game, any time you could cast a sorcery (during your main phase when the stack is empty), you can pay 3 generic mana to put your companion from your sideboard into your hand. This is a special action, not an activated ability.
Dat helpt zeker niet mee, nee.
Hmm, ja maar hij is ook banned omdat restricten niet zoveel nut heeft.
Leuk weetje: het is de eerste kaart die banned is in Vintage vanwege z'n powerlevel sinds 1996.
Oh, Wizards...
Edit: De set is in Nederland net 4 dagen uit, een ban in Legacy en zelfs in Vintage. Hebben we hier een record?
lol
Legendary Creature - Cat Nightmare 3 / 2
Companion - Each permanent card in your starting deck has mana value 2 or less. (If this card is your chosen companion, you may put it into your hand from outside the game for 3 any time you could cast a sorcery.)
Lifelink
During each of your turns, you may cast one permanent spell with mana value 2 or less from your graveyard.
Legal in: Vintage, Modern, Standard, Commander
Banned in: Legacy
2020-06-01 - scryfall
Once you put your companion into your hand, it behaves like any other card you've brought into the game. For example, if it's countered or destroyed, it's put into your graveyard, remaining in the game.
2020-06-01 - scryfall
Wizards of the Coast has issued functional errata for the Companion mechanic. Instead of casting companions from outside the game: Once per game, any time you could cast a sorcery (during your main phase when the stack is empty), you can pay 3 to put your companion from your sideboard into your hand. This is a special action, not an activated ability. It happens immediately and can't be responded to. It can't be countered or stopped by cards like Phyrexian Revoker. For more information please see https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/june-1-2020-banned-and-restricted-announcement
2020-04-17 - wotc
If a card in a player's deck has X in its mana cost, X is considered to be 0.
2020-04-17 - wotc
For spells with X in their mana costs, use the value chosen for X to determine the spell's converted mana cost. For example, if a permanent spell costs XW, you could cast it with X as 1 but not as 2.
2020-04-17 - wotc
You must pay the costs to cast that spell. If it has an alternative cost, such as a mutate cost, you may cast it for that cost instead.
2020-04-17 - wotc
Once you begin to cast the spell, losing control of Lurrus won't affect the spell. You can finish casting it as normal.
2020-04-17 - wotc
If you cast a spell from your graveyard using another permission, Lurrus's effect doesn't apply. You can cast another permanent spell from your graveyard.
2020-04-17 - wotc
If you cast one permanent spell from your graveyard and then have a new Lurrus come under your control in the same turn, you may cast another permanent spell from your graveyard that turn.
2020-04-17 - wotc
If a permanent card is put into your graveyard during your main phase and the stack is empty, you have a chance to cast it before any player may attempt to remove that card from your graveyard.
2020-04-17 - wotc
You must follow the normal timing permissions and restrictions of the spell you cast from your graveyard.
2020-04-17 - wotc
Your companion begins the game outside the game. In tournament play, this means your sideboard. In casual play, it's simply a card you own that's not in your starting deck.
2020-04-17 - wotc
Before shuffling your deck to become your library, you may reveal one card from outside the game to be your companion if your starting deck meets the requirements of the companion ability. You can't reveal more than one. It remains revealed outside the game as the game begins.
2020-04-17 - wotc
The requirements of the companion ability apply only to your starting deck. They do not apply to your sideboard.
2020-04-17 - wotc
If more than one player wishes to reveal a companion, the starting player does so first, and players proceed in turn order. Once a player has chosen not to reveal a companion, that player can't change their mind.
2020-04-17 - wotc
The companion's other abilities apply only if the creature is on the battlefield. They have no effect while the companion is outside the game.
2020-04-17 - wotc
The companion ability has no effect if the card is in your starting deck and creates no restriction on putting a card with a companion ability into your starting deck. For example, Zirda may be in your starting deck even if your other permanent cards don't all have activated abilities.
2020-04-17 - wotc
You may have one companion in the Commander variant. Your deck, including your commander, must meet its companion requirement. Your companion is not one of your one hundred cards.
2020-04-17 - wotc
Lurrus doesn't let you play lands from your graveyard.
2020-04-17 - wotc
Lurrus doesn't care about instant and sorcery cards in your starting deck. They may have any converted mana cost.
Decktips