Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ikoria (IKO)
Serie | Normaal | Foil | ||
Ikoria | 1,50 | 2,95 | ||
Ikoria (EA) | 0,01 | 0,01 |
Prijs:
€ 0,01
FOIL
€ 0,01
Ik heb een Grim Tutor in mijn deckje gedaan om deze op te halen en het lukt me zo nu en dan om deze te spelen. Ik heb zelfs een potje deze twee keer gespeeld. Als het lukt deze te spelen is echter geen automatische win. Het kan wel een manier zijn om een patstelling te doorbreken. In bepaalde situaties haal je alles weg en kom je eroverheen met een grote aanval en win je de game.
Noice, het beste dat ik ooit uit mijn Maelstrom Wanderer heb kunnen persen is een Kiki-Jiki, Mirror Breaker en Wurmcoil Engine.
in mijn Horde of Notions commander deck hitte ik laatst deze én Eerie Ultimatum uit de cascades van een Maelstrom Wanderer. good times
en noot: dat was puur mazzel, geen librarymanipulatie aan voorafgegaan.
@Buaku
Mogelijk kan het deck hier nog wat inspiratie geven. Succes in ieder geval!
Goed zo Buaku, gewoon blijven proberen. Als je blauw zou spelen zou je countermagic achter de hand willen houden om zeker te zijn dat zo'n dure kaart ook echt effect heeft, daarom is Force of Will ook zo goed. Maar omdat je wit speelt zou bijvoorbeeld Silence ook een goede optie kunnen zijn. Nadeel is dat je nog een mana meer moet hebben, maar dan kun je wel eerst Silence doen en daarna de ultimatum.
Als het je primair om creatures te doen is kun je ook gewoon veel witte mass removal spelen zoals Wrath of God en Fumigate, en dan de nieuwe leuke kaart Promise of Tomorrow ernaast.
Heb vandaag in Arena een standaard deckje gebouwd met twee keer deze erin. Het deck is gebaseerd op een zwart/wit lifegain deck met Heliod, Sun-Crowned, Impassioned Orator, Hallowed Priest, Resolute Rider en Scion of the Swarm.
Het is een keer gelukt deze kaart te spelen maar die werd toen genullified door Heroic Intervention. Ik zie nu dat het aardig lastig is om deze te casten. Het is echter niet onmogelijk en ik geef het nog niet op.
Cruel Ultimatum werd overigens competitief gespeeld ondanks de 7 mana en drie kleuren. Deze zie ik niet snel gespeeld worden.
Wel een leuke kaart in multiplayer, hoor.
In Arena kun je een aantal formaten kiezen. Wat men daar "historic" noemt is het meest eternal formaat, een soort van vintage, met als kanttekening dat lang niet alle kaarten beschikbaar zijn in Arena. Het is dus zeker geen echte vintage.
Ondanks dat de term wellicht wat anders impliceert, is het gebruikelijk om 1 tegen 1 singleplayer te noemen, als tegenhanger van multiplayer (wat met meer dan 2 spelers gespeeld wordt).
Je mag hem goed vinden. Wat ik vooral niet wil, is je enthousiasme temperen. Mijn vaste speelmaat en ik zijn ook best fanatiek (zelfs als we Commander spelen). Met regulier constructed (60-kaarten) streven we er naar om gewonnen te hebben als we pakweg 4 misschien 5 mana kunnen maken. Maar daarbij hebben we wel de luxe dat we Vintage als uitgangspunt gebruiken.
Hoe zit dat eigenlijk in Arena?
In Arena heb je geen multiplayer. Single player magic ken ik niet. Ik denk dat je een tegen een bedoelt.
Bedankt voor het commentaar. Ik blijf het toch een goede kaart vinden.
Buaku, kijk ook eens naar Winds of Abandon. Dat is een kaart die slechts creatures raakt, maar in veel situaties met overload toch vrijwel hetzelfde doet: Ruim baan maken voor een verpletterende attack. En die kaart is zoveel schaalbaarder en praktischer dan de ultimatum. Iets soortgelijks geldt voor Cyclonic Rift maar die is nog beter omdat ie instant is, en je hem dus eind van je tegenstander z'n beurt kunt spelen.
Dit is typisch een kaart die echt beter lijkt dan ie is: Hieronder is al genoemd dat de casting cost echt pittig is. Dit is heel wat anders dan een kaart met CMC 7 waarvan b.v. 5 generic mana. Het is early game dus heel lang een dode kaart in je hand. En als je hem kunt casten èn hij wordt niet gecounterd, dan is het nog geen auto win. Er zijn diverse decks die hier slechts matig door geraakt worden en snel recoveren.
Geldt eigenlijk voor alle ultimatums: Ze lijken heel bruut en goed, maar zijn dat slechts heel situationeel. Maar zeker leuk als one-off in een traag casual deckje.
@Xander
Ook in Arena krijg je dit realistisch gezien niet geresolved. Zo wel, chapeau en GG.
Bedoel je singleplayer of multiplayer?
Ik heb zelf nog geen Arena gespeeld, maar aan de keukentafel waar ik aan speel, verdien je het om te winnen en om alles weg te blazen als je het voor elkaar krijgt om een kaart van maar liefst 7 mana in 3 verschillende kleuren te spelen.
Deze kreeg ik vandaag in Magic Arena toen ik de Zendikor Mastery Pass aanschafte. Eigenlijk een erg overpowerde kaart. Stel je bouwt een deckje met deze kleuren waar die vier keer in zit. Je blaast alles weg.
Sorcery
Destroy all nonland permanents your opponents control.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
Decktips