Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Ikoria (IKO)
Serie | Normaal | Foil | ||
Ikoria | 6,95 | 9,95 | ||
Ikoria (EA) | 0,01 | 0,01 |
Prijs:
€ 0,01
FOIL
€ 0,01
De sfeer tekst doet me denken aan de Mirari, wat dat ding allemaal heeft veroorzaakt.
@Xander
Klopt helemaal natuurlijk. Hoewel ik wel moet bekennen dat ik blij ben dat ik zelf niet de verantwoordelijkheid heb om in een relatief klein vakje de gulden middenweg te vinden tussen grammaticaal correct Engels en grammaticaal correct "Magic Engels". Het is bijna een taal opzich geworden.
@Casper: Ik reageerde niet op jou. Jouw antwoord was duidelijk. Sorry voor de verwarring.
Ik bedoelde in het algemeen. Van deze kaart is het Engels prima (behalve dan de staccato bijzin...), maar is het Magic-technisch verwarrend.
Maar er zijn zat kaarten met (bewust) steenkolen Engels om het conform de regels te houden. Wat te denken van "that creature has indestructible" bijvoorbeeld.
@Xander
"Daarom wordt het soms een beetje krom Engels, omdat ze daar altijd omheen werken."
Ik doelde meer op het stukje "those counters". Had daar iets als "the same amount and type of counters" gestaan had dat mogelijk wat verwarring gescheeld. Dat het hier echter niet om een replacement effect, maar om een triggered ability gaat lijkt mij duidelijk.
@OB: Lijkt verdacht veel op een replacement effect? De tekst begint met Whenever. Een triggered ability herken je aan 1 van de woorden At, When of Whenever. Staat er 1 van die drie woorden, dan is het een triggered ability.
Dus is het per definitie geen replacement effect. Ze zullen nooit maar dan ook nooit 1 van die drie woorden gebruiken in iets dat geen triggered ability is. Daarom wordt het soms een beetje krom Engels, omdat ze daar altijd omheen werken.
The Ozolith's tekst is vooral gewoon wat matig verwoord.
4/17/2020
The Ozolith's first ability doesn't move counters off the creature that's left the battlefield. Instead, it causes you to put a number of counters of each kind of counter that was on that creature onto The Ozolith. Notably, if you somehow control a second The Ozolith, each one will receive the same number and kinds of counters that were on the creature that left the battlefield. Similarly, if the creature has an ability that triggers when it leaves the battlefield that refers to the number of counters it had, that ability will use the number of counters that were on the permanent, even if The Ozolith's first ability resolves first.
Klinkt niet logisch/snap ik nog niet. Er wordt echt naar 'those counters' verwezen. Dus die moeten of naar The Ozolith of naar Skullbriar, the Walking Grave lijkt me.
De eerste abilty van The Ozolith lijkt ook verdacht veel op een replacement effect. Omdat counters normaliter altijd verdwijnen is het logisch dat er geen instead staat. Is het een replacement effect? Rules hier
Ervan uitgaande dat hij niet naar je hand of je library gaat:
Ze blijven op Skullbriar, the Walking Grave èn je plaatst hetzelfde aantal counters op The Ozolith.
En waar gaan de counters van Skullbriar, the Walking Grave naartoe als deze het spel verlaat?
En om trample helemaal verwarrend te maken printen ze een kaart als Ram Through.
Ik zag gisteren dat er in een Vintage Challenge op MTGO 8 van de top 8 decks een Lurrus deck waren
En eerlijk, er is ook geen reden om hem niet te spelen als je Vintage speelt. Vrijwel géén van je permanents zijn duurder dan 2 mana, het is feitelijk een 8ste kaart in je hand (die altijd hetzelfde is) én hij laat je iedere beurt Black Lotus opnieuw spelen. Dat allemaal voor één slot in je sideboard..
Ik denk dat we voor het eerst sinds tijden weer een Vintage ban gaan meemaken. Lurrus wordt gebanned óf Companion als geheel wordt verbannen. Dat laatste zou betekenen dat WotC wel héél erg in z'n hemd zou staan, dus ik denk dat het Lurrus wordt met een eventuele errate voor de Companion mechanic.
Over het probleem van Companions gesproken, in legacy zijn van de top 32 decks er 26 met een companion. Van die 26 decks met een companion hebben er 24 Lurrus als companion
EDIT: op het moment dat ik ernaar keek dus, kan veranderen!
"Nu is Super-Duper Death Ray ook een spell met trample, dus waarom zou het niet met The Ozolith kunnen die een trample counter heeft?"
Omdat het in de regels staat. Een kaart uit een Un- set als argument gebruiken voor hoe het er in de rest van Magic uit zou moeten zien is natuurlijk op voorhand een verloren zaak.
Nu is Super-Duper Death Ray ook een spell met trample, dus waarom zou het niet met The Ozolith kunnen die een trample counter heeft?
Dat gaat overigens niet via Charging Badger (tenzij die al Fully Grown was ), en "pas net begonnen zijn" is bij mij niet echt een verzachtende omstandigheid.
Dat daargelaten kan ik me niet voorstellen dat de boardstate echt duidelijker wordt van al die mutanten, maar wat mij betreft spant de Companion mechanic de kroon. Zoals ik ergens anders al zei begin je voor mijn gevoel toch met acht kaarten op hand, waarvan eentje bekend, waar voordat ie de stack opgaat geen interactie mee mogelijk is. Daarmee ga je voor mijn gevoel toch voorbij aan een aantal grondbeginselen in de regels van dit spel.
Legendary Artifact
Whenever a creature you control leaves the battlefield, if it had counters on it, put those counters on The Ozolith.
At the beginning of combat on your turn, if The Ozolith has counters on it, you may move all counters from The Ozolith onto target creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
2020-04-17 - wotc
The Ozolith's first ability doesn't move counters off the creature that's left the battlefield. Instead, it causes you to put a number of counters of each kind of counter that was on that creature onto The Ozolith. Notably, if you somehow control a second The Ozolith, each one will receive the same number and kinds of counters that were on the creature that left the battlefield. Similarly, if the creature has an ability that triggers when it leaves the battlefield that refers to the number of counters it had, that ability will use the number of counters that were on the permanent, even if The Ozolith's first ability resolves first.
2020-04-17 - wotc
+1/+1 counters on The Ozolith have no effect unless it becomes a creature. Keyword counters on The Ozolith will grant it keywords that may have no practical effect. For example, flying on a noncreature artifact is just strange, but hexproof on a noncreature artifact is entirely useful.
2020-04-17 - wotc
As The Ozolith's last ability resolves, you choose whether to move the counters.
2020-04-17 - wotc
You can't move only some of the counters from The Ozolith onto the target creature.
2020-04-17 - wotc
If the target creature is an illegal target by the time The Ozolith's last ability tries to resolve, the ability won't resolve. You won't remove any counters from The Ozolith.
2020-04-17 - wotc
If The Ozolith leaves the battlefield after the last ability triggers but before it resolves, you can't move any counters from it onto the target creature.
Decktips