Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2020 (C20)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2020 | 0,15 | |||
Elspeth vs Kiora | 0,15 | |||
M14 | 0,15 | 1,95 |
Veilig betalen met iDeal
Bij Fiend Hunter kun je zo stacken dat eerst de leaves the battlefield ability afgaat voordat de enter the battlefield ability afgaat: Op die manier kun je je Fiend Hunter terug naar je hand sturen oid als reactie op zn etb trigger waardoor de ltb trigger eerder afgaat en je een creature permanent kan exilen. Door Banisher Priests wording (= until) gaat dit niet op.
Dat zal ook de reden zijn waarom de bewoording anders is.
Wat is het verschil in de abilities van deze kaart en Fiend Hunter? Ik snap dat ze hetzelfde doen, maar waarom is de bewoording anders?
Ik heb deze als FNM promo. Zou die toegevoegd kunnen worden?
Ik vind hem toch slechter als Fiend Hunter om het feit dat deze niet eens normale Shock kan ontkomen en omdat Fiend Hunter ook je eigen creature's kan exilen i.v.m. een tegenstanders Arrest of een eigen Wrath of God.
Toch is het leuk deze te combineren met Strionic Resonator in standard
Volgens de officiële FAQ:
"If Banisher Priest leaves the battlefield before its enters-the-battlefield ability resolves, the target creature won't be exiled."
bron: hier
Akkoord. Ze zullen waarschijnlijk regel 611.2a wel iets uitbreiden/verduidelijken.
Mijn intuïtie zegt dat het niet van tafel afgaat. Ik denk dat de nieuwe wording gebaseerd gaat worden op of in lijn wordt gebracht met de huidige bestaande regels. Dat denk ik omdat het mij ontzettend onhandig lijkt om twee verschillende uitkomsten af te laten hangen van een vrij genuanceerd verschil.
Maar wellicht even wachten tot de officiële rulings komen.
@wackywong: Zeg het maar.
---
CR 611. Continuous Effects
611.2a A continuous effect generated by the resolution of a spell or ability lasts as long as stated by the spell or ability creating it (such as "until end of turn" ). (...)
611.2b Some continuous effects generated by the resolution of a spell or ability have durations worded "for as long as . . . ." If the "for as long as" duration never starts, or it ends before the moment the effect would first be applied, the effect does nothing. It doesn't start and immediately stop again, and it doesn't last forever.
---
Als er "for as long as Banisher Priest remains on the battlefield" had gestaan, dan zijn de regels duidelijk. Maar wat er nu precies gebeurt (ofwel het creature wordt niet ge-exiled, ofwel het creature wordt voor altijd ge-exiled), staat er niet (duidelijk).
Doelde meer op het feit dat 2 Toughness ietwat makkelijk te raken is.
Ach, het slaat tenminste voor twee. En Pyroclasm 'en dergelijke' zitten niet in .
Eerder een Priest 0.5, gezien je minder truukjes kan uithalen en dat ie doodgaat aan Pyroclasm en dergelijke.
Een Fiend Hunter 1.5
Jammer dat het maar één trigger heeft. Als ik het goed begrijp verdwijnt tegenstanders Elesh Norn, Grand Cenobite niet eens van tafel.
Creature - Human Cleric 2 / 2
When Banisher Priest enters the battlefield, exile target creature an opponent controls until Banisher Priest leaves the battlefield. (That creature returns under its owner's control.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
7/1/2013
Banisher Priest’s ability causes a zone change with a duration, a new style of ability that’s somewhat reminiscent of older cards like Oblivion Ring. However, unlike Oblivion Ring, cards like Banisher Priest have a single ability that creates two one-shot effects: one that exiles the creature when the ability resolves, and another that returns the exiled card to the battlefield immediately after Banisher Priest leaves the battlefield.
7/1/2013
If Banisher Priest leaves the battlefield before its enters-the-battlefield ability resolves, the target creature won’t be exiled.
7/1/2013
Auras attached to the exiled creature will be put into their owners’ graveyards. Equipment attached to the exiled creature will become unattached and remain on the battlefield. Any counters on the exiled creature will cease to exist.
7/1/2013
If a creature token is exiled, it ceases to exist. It won’t be returned to the battlefield.
7/1/2013
The exiled card returns to the battlefield immediately after Banisher Priest leaves the battlefield. Nothing happens between the two events, including state-based actions. The two creatures aren’t on the battlefield at the same time. For example, if the returning creature is a Clone, it can’t enter the battlefield as a copy of Banisher Priest.
7/1/2013
In a multiplayer game, if Banisher Priest’s owner leaves the game, the exiled card will return to the battlefield. Because the one-shot effect that returns the card isn’t an ability that goes on the stack, it won’t cease to exist along with the leaving player’s spells and abilities on the stack.
Decktips