Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Commander 2020 (C20)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2020 | 0,50 | |||
Fate Reforged | 0,40 | 4,95 |
Veilig betalen met iDeal
Hoe meer ik over Soulflayer nadenk, hoe slechter ik hem vind worden. De kaart is inderdaad tof, maar wanneer je andere kaarten moet spelen om Soulflayer iets beter te maken dan is er al iets mis. Daarnaast zijn meerdere Flayers heel erg slecht.
Leuke casual kaart wellicht, maar voor echt toernooi spel is hij erg mediocre.
Dank je voor het tot mijn attentie brengen hiervan, ik ga 'm voor de zekerheid toch nog even vasthouden.
Nadat ik er zelf een tijd mee bezig ben geweest om proberen te breken is het mij niet helemaal gelukt. hier Travis Woo daarentegen is het wel gelukt Heel gaaf om te bekijken, en het beest zelf is gewoon heel vet.
Delve is imo de sterkste ability van deze kaart. Maar als ik naar Gurmag Angler of Tasigur, the Golden Fang kijk vind ik die ene toughness bij die kaarten wel erg relevant! Deze komt niet makkelijk door een Siege Rhino heen en lijkt hierdoor meer op een conditionele Hooting Mandrills.
Toch vind ik deze kaart onwijs gaaf. Lijkt wel alsof je met lego aan het spelen bent.
Hij werkt niet echt. Je kunt er geen deck omheen bouwen want het kost teveel resources om hem groot maken wat betekent dat je een groot risico loopt als hij gecounterd of verwijderd wordt. Daarnaast is het moeilijk om na je eerste een tweede te spelen. Als 1-off zou hij best oke kunnen zijn in sommige decks. Ik denk dat Tombstalker in de meeste gevallen beter is.
Haha, nu nog even snel Avacyn erin. ; ) En dat klopt ook. Ik zou hem zelf ook niet spelen. Teveel moeite om 1 beest dik te maken, terwijl hij ook zo weer weg kan zijn.
Ja, ik begon maar met Evacuation, omdat Hexproof.
Maar ja, er is op alles wel een antwoord te vinden.
Wat ik eigenlijk duidelijk probeerde te maken is wat voor een bout kaart dit eigenlijk is.
Ja, een 4/4 voor is leuk. Maar een simpele bounce of Remand-achtige grap, en je hebt veel te dure 4/4 (hoogstwaarschijnlijk vanilla) man.
Wel goed dat het even gezegd wordt, want ik had mijn deck al bijna af...
Ja Boomerang kan ook, maar je moet hem maar net tegen je krijgen dan. Er is altijd een oplossing ; ) Mits ie geen hexproof heeft natuurlijk.
Wow, Avacyn heeft errata gekregen. Dat wist ik niet.
@Jelle: Check de Oracle van Avacyn.
Oh, oeps, Evacuation. =p
Daar gaat je mooie Soulflayer. =p
Je mist ook indestructible. Avacyn heeft alleen indestructible op het battlefield.
Ok. Denk dat ik de beste heb. Vampire Nighthawk, Avacyn, Angel of Hope, Prophetic Flamespeaker en Gladecover Scout.
Dan heb je alle belangrijke dingen behalve haste. Idd geen reach en first strike, maar dat maakt niet uit. Geef onze flayer dan nog funky Lightning Greaves of Swiftfoot Boots en je bent er ook. Best leuk voor 2 zwarte mana. ; )
Andere combinaties zijn trouwens wel mogelijk, maar je beestje haste geven is het makkelijkst.
First strike en double strike hebben, is niet heel nuttig. En flying en reach samen voegt ook niet veel toe.
Maar de lastige zijn in zekere zin indestructible, hexproof, deathtouch en double strike. Als je een ander creature voor de lifelink gebruikt, dan mis je deathtouch weer, enz. etc.
Leuk zo'n puzzel zonder oplossing...
Creature - Demon 4 / 4
Delve (Each card you exile from your graveyard while casting this spell pays for 1.)
If a creature card with flying was exiled with Soulflayer's delve ability, Soulflayer has flying. The same is true for first strike, double strike, deathtouch, haste, hexproof, indestructible, lifelink, reach, trample, and vigilance.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
11/24/2014
Creature cards that have abilities that grant the listed keyword abilities to themselves won’t count. For example, exiling a Battle Brawler (a creature with “As long as you control a red or white permanent, Battle Brawler gets +1/+0 and has first strike”) with Soulflayer’s delve ability won’t cause Soulflayer to have first strike, even if you control a red or white permanent.
11/24/2014
You can’t exile more cards from your graveyard than you’d need to pay Soulflayer’s generic mana requirement. In most situations, this means you can’t exile more than four cards, even if you want to exile more to give it extra abilities.
11/24/2014
You exile cards from your graveyard at the same time you pay the spell’s cost. Exiling a card this way is simply another way to pay that cost.
11/24/2014
Delve doesn’t change a spell’s mana cost or converted mana cost. For example, the converted mana cost of Tasigur’s Cruelty (with mana cost 5B) is 6 even if you exile three cards to cast it.
11/24/2014
You can’t exile cards to pay for the colored mana requirements of a spell with delve.
11/24/2014
You can’t exile more cards than the generic mana requirement of a spell with delve. For example, you can’t exile more than five cards from your graveyard to cast Tasigur’s Cruelty.
11/24/2014
Because delve isn’t an alternative cost, it can be used in conjunction with alternative costs.
1/24/2020
If one of those creature cards has one or more variants of the listed keywords (for example, hexproof from white), this creature gains those specific variants.
Decktips