Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Core Set 2021 (M21)
Serie | Normaal | Foil | ||
Core Set 2021 | 0,60 | 1,50 | ||
Core Set 2021 (EA) | 4,95 | 14,95 |
Helemaal mee eens. Om de redenen die je noemt zijn Back to Nature en Tempest of Light m.i. eigenlijk altijd minder goed dan {=farewell}.
Ik heb nu best wat potten meegemaakt waarbij {=farewell} het grote verschil maakte, juist vanwege de veelzijdigheid. Het ene moment haal je die horde beesten weg. De andere keer speel je tegen een artifact deck en sloop je alles wat ie heeft opgebouwd. Dan weer een reanimate deck waarbij je er graag 6 mana en een kaart voor over hebt om de graveyards leeg te halen.
En het feit dat je niet alleen zoveel veelzijdigheid hebt, maar zelfs elke willekeurige combinatie mag kiezen, en dat het ook nog eens allemaal geexiled wordt, dat maakt het echt een enorm goede kaart.
Grote probleem met kaarten die alleen enchantments slopen is dat je die alleen speelt als je weet dat je tegenstander(s) veel vervelende enchantments spelen.
Ik weet niet van tevoren tegen welke decks ik ga spelen en zal zo'n kaart daarom nooit mainboard spelen. Zelfs sideboard gaat zo'n kaart er niet in, maar een veelzijdige kaart als {=farewell} of eventueel z'n zwakkere broertje Merciless Eviction zouden de cut wel kunnen halen.
P.S. Met standard legal bedoelde ik natuurlijk dat deze kaart ook in alle formats legaal is. Standard, commander, modern, pioneer, noem maar op.
Ik betwijfel een beetje of het van toegevoegde waarde is dat {=farewell} standard legal is als je iets op probeert te blazen wat dat niet is. Voor de rest heb je natuurlijk een sterk punt. {=farewell} biedt je doorgaans gewoon wel de opties die je nodig hebt. Het enige probleem met {=farewell} in dit voorbeeld is de benodigde zes mana, terwijl Nine Lives + Solemnity al ligt met drie, maar vaak heb je vanaf het moment dat die combinatie ligt nog wel een paar beurten rek voordat er echt serieuze problemen ontstaan.
Als het puur gaat om Modern Legal mono witte mass enchantment removal is Paraselene nog wel een mooie optie. Of Tempest of Light als het belangrijk is dat het een instant is. In groen is Back to Nature waarschijnlijk je beste optie als het je alleen om enchantments te doen is.
{=farewell} is monocoloured ( ) en standard legal.
Tranquil Domain is dan wel instant en heeft veel lagere casting cost maar alleen voor enchantments en niet modern legal dus te beperkt. Sloopt ook geen aura's.
Een simpele Tranquil Domain klaart ook de klus.
Had ik niet eens gezien. Zeker een dik voordeel!
Klopt, maar {=farewell} heeft een enorm voordeel t.o.v. Merciless Eviction: De tekst "...or more".
Je kunt natuurlijk ook Merciless Eviction gebruiken!
Helaas staat Kamigawa:Neon Dynasty nog niet op de site dus moest even zoeken welke kaart Farewell is: hier
Sorcery waarbij je mag kiezen uit alle opties om te exilen: artifacts, creatures, enchantments en/of graveyards.
Nu al een paar keer succesvol de Solemnity / Nine Lives muur opgeruimd met {=farewell}. En dan win je ook in 1 keer vanwege de laatste clause van Nine Lives.
Ah zo bedoel je haha, ja das waar!
Klopt, maar Solemnity heeft geen hexproof.
Enchantment spot removal gaat niet eens op, want deze kaart heeft ook nog hexproof. Flinke uitdaging!
Ik bedoelde die nóg meer naar rechts.
Verder heb je denk ik gelijk, maar ik vind ze er veel op lijken
Volgens mij zijn rechtsboven Kaheera, the Orphanguard en Arahbo, Roar of the World
Enchantment
Hexproof
If a source would deal damage to you, prevent that damage and put an incarnation counter on Nine Lives.
When there are nine or more incarnation counters on Nine Lives, exile it.
When Nine Lives leaves the battlefield, you lose the game.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
6/23/2020
If more than one source deals damage to you at once, prevent the damage from each of them and put that many incarnation counters on Nine Lives, even if this causes more than nine incarnation counters to be on Nine Lives. Leave it to cats to abuse loopholes.
6/23/2020
If damage that a source would deal to you can’t be prevented, you still put an incarnation counter on Nine Lives.
6/23/2020
Once the first triggered ability is on the stack, it won’t trigger again, even if more damage is prevented and more incarnation counters are put onto it.
6/23/2020
If you counter the first triggered ability or otherwise remove it from the stack, it will just trigger again immediately if Nine Lives still has nine or more incarnation counters on it.
6/23/2020
The last ability of Nine Lives triggers no matter how it leaves the battlefield.
Decktips