Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Core Set 2021 (M21)
Serie | Normaal | Foil | ||
Core Set 2021 | 0,20 | 0,40 |
Het hoeft ook niet meteen op niveau groen te zijn. Maar als jij in commander wit of boros speelt ben je al bijna gedoemd om dingen als Crucible of WorldsSevinne’s ReclamationBrought Back enzo te spelen icm met dure Fetchland om maar een beetje in de buurt van andere kleuren te blijven. Hoewel Keeper of the Accord een stap in de goede richting is.
Zwart heeft dan ook heel efficiënte removal, zodat die niet zoveel ramp nodig heeft.
Wit heeft een antwoord op alles, maar de prijs is dat het meer mana kost (of iets terug geeft.) Dus ik snap wel dat wit snakt naar meer ramp effecten.
@Casper
Zwart heeft in de modern format niet echt ramp want alle kaarten die jij opnoemt zijn niet legal in modern... En in modern zeurt niemand daar over...
Blauw kan wat compenseren omdat het vrij makkelijk mana voordeel kan halen door counterspells (wat opzich natuurlijk al een hele sterke mechanic is), maar moet het verder voornamelijk hebben van handsculpting en card advantage. Ramp is natuurlijk niet de enige manier om voordeel te behalen.
Wat zwart betreft, ramp opties te over: Dark Ritual, Cabal Ritual, Cabal Coffers, Bubbling Muck, Crypt Ghast, Lake of the Dead, Phyrexian Tower en meer van zulks.
blauw en zwart heeft toch ook geen ramp... en hun hebben geen probleem
Heb liever dat ze wit meer ramp/card advantage geven, wat dat betreft loopt het echt al jaren achter op de rest van de kleuren imo.
@OB
Op 25-12-2020 had ik een post geplaatst over deze kaart(Zie voorgaande berichten) en inderdaad als je niet de spoilers volgt van Kaldheim dan begrijp je niet wat ik bedoel met de nieuwe mechanic van wit wat creatures/warriors hergebruikt in de graveyard voor angels. hier
Sorry... Post 3 keer gelezen maar snap er helemaal niks van.
Wellicht dat een post naar de creature en of mechanic waar je naar refereert alles enigszins kan ophelderen?
Ik denk dat ik in Kaldheim mijn antwoord heb gekregen op mijn voorgaande vraag. Wit gaat systeem kregen dat het gevallen krijgers/warriors zich laat weg voeren(exilen) naar de hiernamaals door een Valkyrie/Warrior angel(die je dan in plaats krijgt) . Ik vind dit een onwijs goede manier om voor witte grote spells te kunnen spelen. Wat vind de rest?
Dankje heren
Core sets were often seeded with cards that reinforced the themes of upcoming blocks, or used to provide answers to cards that were more powerful than was anticipated in the year preceding it. The last goal of core sets was to play well with the block that was leaving Standard, while not relying so heavily on it that the cards would not work after rotation.
Core Sets zijn eigenlijk altijd een compilatie uit het afgelopen blok, maar draaien wel veelal om de core abilities. Dus over het algemeen bestaan deze sets uit kaarten met vrij eenvoudige abilities. In geval van deze kaart gaat dat om 'Indestructible'. Dat daar een cost aanhangt is vrij willekeurig en dat de cost is dat je een kaart moet discarden is des te meer willekeurig.
Het is verder niet dat een "discard outlet" iets is dat echt spectaculair is. Het is echt maar zeer zelden dat je daar iets positiefs uit kan halen. Dus dat past ook goed in een Core Set, spelers leren dat er costen zijn verbonden aan positieve effecten.
Ik heb even een vage en zweverige vraag... Waarom kregen we in Core Set 21 uit het niets een discard outlet wat een human warrior is? Zijn de Core Sets, sets ter voorbereiding voor aankomende sets of zijn ze voor wat anders?
Mvg,
Creature - Human Warrior 3 / 1
Discard a card: Tap Seasoned Hallowblade. It gains indestructible until end of turn. (Damage and effects that say "destroy" don't destroy it.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
6/23/2020
You can activate Seasoned Hallowblade’s ability even if nothing’s about to destroy it, even if it’s already tapped, and even if it already has indestructible.
Decktips