Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Core Set 2021 (M21)
Serie | Normaal | Foil | ||
Core Set 2021 (A) | 29,95 | 39,95 | ||
Core Set 2021 (B) | 29,95 | 39,95 | ||
Core Set 2021 (BL) | 29,95 | 49,95 | ||
Core Set 2021 (C) | 29,95 | 39,95 | ||
Core Set 2021 (D) | 29,95 | 39,95 | ||
Core Set 2021 (SCA) | 29,95 | 49,95 | ||
Core Set 2021 (SCB) | 29,95 | 49,95 | ||
Core Set 2021 (SCC) | 29,95 | 49,95 | ||
Core Set 2021 (SCD) | 29,95 | 49,95 |
Prijs:
€ 29,95
FOIL
€ 49,95
Een van de gouden magic regels: als een kaart de regels tegenspreekt, dan overrulet de kaart die regels!
Net als die andere gouden regel; 'can't' gaat boven 'can'.
En ter aanvulling: Als je bijvoorbeeld een Oath of Teferi ernaast legt dan pas je de regel van 1 keer per beurt ook aan. Je mag dan 2 keer per beurt èn op instant speed knallen.
Bij Magic is het altijd zo geweest dat je goed gedefinieerde basisspelregels hebt, die door kaarten kunnen worden overruled/aangevuld/aangepast... en deze situatie is niet anders dan dat. Dus in dit geval de basisregels van planeswalkers goed lezen, en dan weet je precies de situatie indien kaarten die regels weer overrulen.
Wat Torak zegt.
Normaal mag je een loyalty ability alleen activeren in je eigen beurt (op sorcery speed) en maar 1 keer per beurt.
Alleen die eerste beperking valt weg en de tweede blijft dus staan.
(Als er niks gezegd wordt over iets, dan blijven op dat punt gewoon de spelregels gelden.)
Je mag planeswalkers altijd maar 1x per beurt gebruiken. 1x per beurt betekent: telkens als een andere speler "zijn ding mag gaan doen".
Deze kaart verandert niet per se iets aan hoe vaak je abilities van hem zelf mag gebruiken, maar alleen WANNEER.
Omdat je dus de optie hebt om op instant speed abilities te gebruiken, kun je hem in zowel je eigen beurt, als die van je tegenstander activeren. Dat volgt nog steeds de regel 1x per beurt.
Ik snap hem nog niet helemaal, hoe vaak kan ik nou elke ability activeren per turn (opponent of mezelf)?
Als ik het zo lees kan je dit oneindig blijven doen, maar ik ben dan ook een beginner..
Nou, gewoon: "Nu, nieuw en verbeterd! Spaar ze alle negen!"
En waarom zijn er zoveel versies eigenlijk? Als de verschillen ook al minimaal zijn.
Snap ik, zit m in een minimaal kleurverschil in de spell aura unit die hij cast.
ik zal wel scheel zijn, maar ik zie bij diverse versies het verschil niet?
De 3e Teferi die het spelplezier van Magic ondermijnt lijkt me.
Voelt wat intens allemaal. Tevens, de eerste printrun kent negen (!) verschillende versies.
Klopt idd. In multiplayer is dit ding helemaal broken. Als je met z'n 4en speelt en niemand er een loyalty vanaf weet te meppen kan je in je 2de eigen beurt nadat je deze gespeeld hebt zijn -10 gebruiken én zelfs nog een loyalty over houden.
Belachelijk.
Ja, iemand vroeg ook al een keer of je in multiplayer in de beurt van elke speler een ability kunt activeren. En volgens mij is er inderdaad niks dat je daarvan weerhoudt. Dus als je met zijn vieren speelt, is het +4, 4 kaarten getrokken en 4 gediscard bijvoorbeeld.
Wat een walgelijke kaart zeg...
Het hele sorcery speed-only gebeuren is wat ze vanaf het begin af aan gezegd hebben om planeswalkers gebalanceerd te houden. En dan printen ze dit... kreng. Imo is dit ding echt busted.
Legendary Planeswalker - Teferi
You may activate loyalty abilities of Teferi, Master of Time on any player's turn any time you could cast an instant.
+1: Draw a card, then discard a card.
-3: Target creature you don't control phases out. <i>(Treat it and anything attached to it as though they don't exist until its controller's next turn.)</i>
-10: Take two extra turns after this one.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
6/23/2020
Teferi’s first ability doesn’t change how many of his abilities you can activate during each turn.
6/23/2020
You draw a card and discard a card all while Teferi’s first loyalty ability is resolving. Nothing can happen between the two, and no player may choose to take actions.
6/23/2020
While a permanent is phased out, it’s treated as though it doesn’t exist. It can’t be the target of spells or abilities, its static abilities have no effect on the game, its triggered abilities can’t trigger, it can’t attack or block, and so on.
6/23/2020
An attacking creature that phases out is removed from combat.
6/23/2020
Phasing out doesn’t cause any “leaves the battlefield” abilities to trigger. Similarly, phasing in won’t cause any “enters the battlefield” abilities to trigger.
6/23/2020
Any one-shot effects that are waiting “until [this] leaves the battlefield,” such as that of Kitesail Freebooter, won’t happen when a permanent phases out.
6/23/2020
Any continuous effects with a “for as long as” duration such as that of Awakener Druid ignore phased-out objects. Any such effects will expire if their conditions are no longer met after ignoring the phased-out objects.
6/23/2020
Each Aura and Equipment attached to a permanent that’s phasing out also phases out. They will phase in with that permanent and still be attached to it. Similarly, permanents that phase out with counters phase in with those counters.
6/23/2020
Choices made for permanents as they entered the battlefield are remembered when they phase in.
6/23/2020
Any creatures that phase in during their controller’s untap step will be able to attack and pay a cost of T during that turn.
6/23/2020
If an opponent gains control of your creature and it phases out and the duration of the control-change effect expires before it phases in, that permanent phases in under your control as that opponent’s next untap step begins. If they leave the game before their next untap step, it phases in as the next untap step begins after their turn would have begun.
Decktips