Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Jumpstart (JMP)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2013 | 0,75 | |||
Jumpstart | ||||
Shards of Alara | 0,75 | 3,50 |
Prijs:
€ 0,00
Andere versie wel op voorraad.
leuk als je een Serra Avatar met lifelink heb liggen
Dit kost mana, sanguine niet (naast het daadwerkelijk casten uiteraard)
Dit geeft veel meer mogelijkheden, +1+1 counter op creatures die daarmee weer andere shenanigans kunnen uithalen en als je oppo hexproof creeert doet sangune nks meer, deze wel
Dit is de witte versie van Sanguine Bond, erg goede combi in zwart/wit lifegain deck wat mij betreft.
zucht ... met Wall of Reverence
Ik mis de lifegain om cradle te triggeren. Als je Righteous Cause ofzo hebt liggen (iets om life te gainen wanneer je aanvalt) krijg je de counters idd voordat je schade doet (en doe je dus meer schade).
dus al je bijv met Sigiled Paladin aanvalt,
doe je 4 schade als je de activation cost voor Cradle betaalt?
Geweldige ability, mooi plaatje.
Goed Werk.
Merci, dit zet mijn nieuwe deckje in een nieuw daglicht!
Zeker waard om op die manier first strike te overwegen.
Ja, klopt.
De ability triggert dan door het uitdelen van de first strike damage en resolvet dus nog tijdens de eerste combat damage step.
En tijdens de tweede combat damage step krijgt hij pas schade terug.
Hmm nou vind ik het wel interessant om te weten hoe deze situatie zou zijn als de Child of Night first strike zou hebben gehad.
Dan zou het wel kunnen naar mijn idee omdat je eerst leven gained en dan dus Cradle of Vitality activeert voordat de damage van blocker wordt gedaan.
Klopt toch?
krijg je beetje hetzelfde effect als bij Mirri the Cursed. Daar komen dankzij de first strike ook eerst de +1/+1 counters er op en dan krijgt ze pas damage terug.
Op het moment dat je combat damage doet, krijg je op hetzelde moment leven. Dan triggert de Cradle. Wanneer de cradle resolved (heb ik ook laatst pas geleerd. XD) mag je de cost betalen. Maar dan is de combat damage al geweest, zodat je geen counters meer kunt gooien op de beesten die dood gaan.
Jammer genoeg...
Wat wel eventueel zou kunnen is nog vòòr de combat damage step een instant spelen voor leven. voor krijg je met Rest for the Weary en de Cradle, als je in die beurt al een landje hebt gekregen, 8 leven en acht counters. =D
Ik ben bang dat hij het niet overleeft. Want je gaint life door de lifelink, op het moment dat de combat damage gedeald wordt. Daardoor triggert Cradle of Vitality weliswaar, maar voordat die resolvet, krijg je nog een rondje priority, worden state-based actions gecheckt, heeft hij lethal damage en gaat hij dus dood.
Een vraagje,
Als ik deze heb liggen en ik blok of val aan met bijv. een Child of Night en activeer hem wanneer ik leven gain, kan ik dan mijn creature het gevecht laten overleven door hem te laten groeien, of is de combat damage dan al over en gaat ze er aan? (In het geval dat ik blok of geblokt word door een sterkere creature)
mooi.. dat dacht ik al
Staat rechts bij de rulings.
Hij triggert per keer dat je levens krijgt (maakt niet uit hoeveel) en per keer dat hij triggert, mag je (1 keer) die hoeveelheid mana betalen.
Dus nee, wat hij deed, mag niet.
Enchantment
Whenever you gain life, you may pay 1W. If you do, put a +1/+1 counter on target creature for each 1 life you gained.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/1/2008
You choose a target when the ability triggers. You don’t choose whether to pay 1W until the ability resolves.
10/1/2008
Cradle of Vitality triggers just once for each life-gaining event, whether it’s 1 life from Deathgreeter or 8 life from Soul’s Grace. You pay the cost just once, but the targeted creature will get a number of counters equal to the amount of life you gained.
2/1/2014
If multiple creatures you control with lifelink deal damage simultaneously, each instance is a single life-gain event and the ability will trigger separately for each of them.
Decktips