Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Double Masters (2XM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 9,95 | 19,95 | ||
Double Masters (BL) | 7,95 | 29,95 | ||
Grand Prix | 19,95 | |||
New Phyrexia | 19,95 | 49,95 |
Klopt, maar daarna kun je hem re-equippen... of terughalen en opnieuw casten met weer een gratis Germ token!
ja maar deze kan terug komen, ik zie deze kaart als een soort van Eternal Dragon gewoon een lastig beestje om vanaf te komen.
Ik vind de First Strike op BSA niet niks. Deze is dood te blokken met 2 bears.
Voor beide geldt dat deze in het juiste deck erg sterk is... Alleen is precies dat deck waar Batterskull goed in is (caw-blade (stoneforge mystic, squadron hawk, Jace, counters) al alom vertegenwoordigd in Standard. Dit is een control deck waar Batterskull perfect in past:
- Flying is niet zo belangrijk, zelden zal de tegenstander een creature groter dan 4/4 hebben, en als ze hem chumpblocken verbetert je board-position net zo goed als dat je eroverheen vliegt. En late-game equip je hem op een hawk en maak je het af.
- Vigilance > first strike
- Voor maar 2 mana in het spel leggen met stoneforge mystic
- Voor 3 mana beschermd van elke removal, en control decks houden maar al te graag hun mana open voor zulke dingen, ze hebben geen haast met winnen.
- Misschien niet erg relevant, maar je kan ze stacken om een 8/8 te maken
Veel beter en nuttiger dan BSA in het huidige standard.
Oh ja doh... Alleen heeft BSA ook nog flying EN fiirst strike. Dus doe mij BSA maar (in het juiste deck).
Neemt niet weg dat dit inderdaad een erg ziek kaartje is. Wordt helemaal feest als je hier een Armadillo Cloak op plempt. 6/6 trample + vig + dubbel Life link achtig. Val aan voor 12 leven, schop voor 6 en tap niets. Ziek...
@David: vanwege de lifelink Serra heeft geen lifelink, BSA en Batterskull wel. En juist die lifelink is wat deze kaart zo insane maakt; als het voor 5 mana flying en vigilance was geweest, was deze kaart meteen op het randje van onspeelbaar geworden... de lifelink van BSA en Batter kunnen een game helemaal omdraaien, vandaar dat ze met elkaar vergeleken worden.
Waarom vergelijken sommige mensen deze met BSA? Dit is eerder een geupgrade Serra Angel niet BSA
Ik zie het niet perse als een upgrade van BSA. Met Mystic is deze duidelijk beter dan BSA. Zonder vind ik BSA nog net een tikkeltje beter. Ik vraag me dan af wat je over 6 maanden liever hebt, 4x deze of 4x Wurmcoil Engine.
Begrijp me niet verkeerd, dit is een prima kaart.
Deze is natuurlijk extreem goed icm Stoneforge Mystic.
Ik vraag me alleen af hoe goed deze eigenlijk is zonder de Mystic. Volgens mij is een 4-power lifelinker sowieso goed tegen agro. Turn 3 is gewoon killing, maar Turn 5 zal vaak ook wel een winst opleveren. Ik zie dit kaartje daarom wel als een upgrade voor Baneslayer Angel en het zou mij weinig verbazen als decks over een klein half jaar 4 van deze dingen spelen...wat zijn jullie gedachten hierover?
Een 4/4 lifelink vigilance was al aardig geweest (Attack, gain life, block, gain life. Random equipment ernaast en je hebt een monster.)
Dit is gewoon moord op aggro. Ofwel je hebt meteen removal voor deze (of voor de eerste 2/3 equipte beesten), ofwel je kan inpakken.
Iedere beurt 10 lifegain + een aanvaller dood is echt niet leuk meer. En dat is als je een random Squadron Hawk equipped, zonder andere dingen.
Deze kaart gaat nog voor zeker 6 maanden en misschien wel voor anderhalf jaar voor stomme potten zorgen. Living weapon maakt dit equipment heel stom.
Misschien maar weer die revokes mainboarden, en hopen dat je opponent uittapt...
echt een machine in 1 kaart.
Vr Gr
Als dit een 4/4 Lifelink/Vigilance man was, dan was het inderdaad niet bijzonder boeiend geweest.
Waarom denk ik dan dat dit wel geweldig is?
- Het is een equipement. Met Stoneforge Mystic is dit ding broken. Beurt 3 een 4/4 Lifelink/Vigilance is dan weer een beetje te goed.
- Het is een artifact. Scars block heeft o.a. een artifact thema. Er is dus synergie.
- Het heeft Living Weapon. Dit is dus duidelijk beter dan een gewoon equipement aangezien er meteen een beest mee het spel in komt.
- Je kunt hem terug halen. Speel hem nog een keer als je beest stuk is.
- Ik heb Thrun altijd al goed gevonden. Leg dit op een Thrun. Nu ziet die Titan aan de overkant een stuk minder imposant uit (natuurlijk is een Primeval die landen zoekt en je dood schiet nog steeds vervelend, maar de lifelink maakt dat iig een stukje moeilijker)
Op zich valt er makkelijk een argument te maken dat bv. Jace v2 beter is dan deze kaart. Toch kan het dan nog steeds de beste kaart van de set zijn omdat er simpelweg niks beters is.
Ik ben het daar niet mee eens, dit is echt niet zo heel goed. Alleen die mystic zorgt ervoor dat deze wel aardig kan zijn.
Dit maakt Caw-Blade nog meer een beest. Turn 2 mystic zoek deze op, dan kan je turn 3 niet eens meer aanvallen want dan tapped hij deze gewoon in het spel. Tegen de mirror is deze ook king; jij speelt Jace op turn 4? Sure dan als response op jouw -1 op mn mystic sneak ik deze in play, bedankt.
Mark my words, dit word een van de beste kaarten uit de set.
Zoals ik al zei, ben niet echt bekend met de huidige toestand in standard. Maar ik vind het erg jammer dat er mythics zijn die zo saai zijn zoals deze.
Artifact - Equipment
Living weapon (When this Equipment enters the battlefield, create a 0/0 black Germ creature token, then attach this to it.)
Equipped creature gets +4/+4 and has vigilance and lifelink.
3: Return Batterskull to its owner's hand.
Equip 5
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/7/2020
The ability to return Batterskull to its owner’s hand can be activated only if Batterskull is on the battlefield. If Batterskull is no longer on the battlefield when the ability resolves, Batterskull remains in its new zone and isn’t returned to its owner’s hand.
8/7/2020
The Germ token enters the battlefield as a 0/0 creature and the Equipment becomes attached to it before state-based actions would cause the token to die. Abilities that trigger as the token enters the battlefield see that a 0/0 creature entered the battlefield.
8/7/2020
Like other Equipment, each Equipment with living weapon has an equip cost. You can pay this cost to attach an Equipment to another creature you control. Once the Germ token is no longer equipped, it will be put into your graveyard and subsequently cease to exist, unless another effect raises its toughness above 0.
8/7/2020
If the Germ token is destroyed, the Equipment remains on the battlefield as with any other Equipment.
8/7/2020
If the living weapon trigger causes two Germs to be created (due to an effect such as that of Doubling Season), the Equipment becomes attached to one of them. The other will be put into your graveyard and subsequently cease to exist, unless another effect raises its toughness above 0.
Decktips