Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Batterskull (BL)

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
9,95
 -
19,95
Double Masters (BL)
 1
7,95
 -
29,95
Grand Prix
 -
19,95    
New Phyrexia
 -
19,95
 -
49,95
Batterskull | Double Masters

 Op voorraad 

€ 7,95 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 29,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
13-5-2011 16:01:00

Het is een kruising tussen een ram en een duizendpoot met een Germ er bovenop, denk ik. En die dingen die weg vliegen zijn Vulshok's.

Tom (30) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
13-5-2011 15:40:00

@Dragonheart; Eens, wat is het eigenlijk?

13-5-2011 15:28:00

Ik moet wel zeggen dat dit (in het echt) een redelijk onduidelijk en eigenlijk best lelijk plaatje is.

13-5-2011 15:02:00

hij doet het morgen prima in legacy ! ;]

KMS Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-5-2011 10:37:00

Ik denk dat deze wel in legacy wordt gespeeld.

Hij maakt namelijk Stone Forge Mystic beter dan dat ie al is. Nu wordt vaak SFM 3x gespeeld in plaats van 4x, omdat je niet 2x een sword wil halen en equippen. (Is te duur, 4 mana... en als ze je beest plowen kan je weer 2 mana per equipment betalen = nog 4 mana)

Batterskull is geen equipment, maar een 4/4 lifelink beest dat te tutoren is door SFM. Je kan je eerste SFM op een Sword doen, en je 2e SFM op een Batterskull. Je kan overigens ook de Sword op de Germ equippen.

Als Tarmogoyf gespeeld wordt in Legacy voor 1G, dan is een 4/4 lifelink vigilance die eeuwig terug blijft komen voor 1W ook goed genoeg om gespeeld te worden.

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-5-2011 15:28:00

Jazeker , vooruit denken! Ik wilde gewoon kijken of mensen deze daadwerkelijk zó goed vinden dat hij overal gespeeld kan worden.

Hij is idd nog niet legaal...maar kom op, je ziet overal decklists met kaarten uit NPH.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-5-2011 14:36:00

LOL...de kaart is nog niet eens legaal, en je wil nu al weten wat hij gaat doen wanneer hij over anderhalf jaar niet meer legaal is?

Goose (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-5-2011 14:29:00

Ik vraag me af wat deze gaat doen nadat hij uitgeroteerd is, het is en blijft natuurlijk een fantastisch kaartje. Maar is hij goed genoeg voor Extended of Legacy?
Ik zie hem namelijk graag in ons eigen format*, maar ik ben bang voor prijsstijgingen.

*: Het wereldberoemde 'Keukentafel' Format .

Ik zag gister (op de prerelease) hoe deze kaart meerdere malen eigenhandig games won. Gelukkig kwam ik alleen maar Karn tegen!

8-5-2011 13:28:00

@Jasper De germ zie je wel hoor, het is dat kleine roze ding bovenop. Ik heb deze gisteren ook uit mijn pool gehaald, en hij heeft meerdere potjes voor me gewonnen. Geweldige kaart!

8-5-2011 10:57:00

Dit ding is echt game hoor..
Speelde hem gister in sealed, geniaal ding!

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-5-2011 20:46:00

De Germ heeft de ram geinfecteerd. Als je goed kijkt zie je voetjes. De ram is namelijk een soort van Centipede geworden. o:

7-5-2011 20:21:00

Wat zie je hier eigenlijk op het plaatje? Bij andere living weapon dingen zie je ook altijd zo'n germ token, hier zie ik die ook niet.

Nico (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-5-2011 15:38:00

Ik denk dat deze na de rotatie juist gaat dalen, maar goed..
Zolang deze in Standard zit, zit Wurmcoil Engine datten slotte ook.

5-5-2011 14:47:00

De vergelijking met Baneslayer Angel die ik maakte is best redelijk aangezien beide 5 kosten. Iemand opperde echter de vergelijking met Wurmcoil Engine en dat is eigenlijk een veel betere vergelijking gezien het kleurloos-zijn (althans de casting cost). Je kan voor beide kaarten dan wel wat zeggen. De vigilance is een duidelijk voordeel van deze kaart en beide zijn practisch niet stuk te krijgen!
Dat deze kaart goed is, daar is iedereen het wel mee eens geloof ik. De vraag is nu vooral of deze óók zo goed is zónder Stoneforge Mystic? Zo ja, dan zie ik deze nog wel als 4-off verschijnen bij het uitroteren van de Mystic.

Ik denk dat een dergelijke "voorspelling" handig kan zijn aangezien dit kaartje nu *maar* zo'n 20 euro zal kosten, maar na rotatie - als het een 4-off in veel decks gaat worden - zal deze mogelijk nog flink kunnen stijgen in prijs!

5-5-2011 14:39:00

Mjah precies. Zo zwart-wit zie ik het ook niet echt. Evation is gewoon win. Ik geef liever 5 klappen doordat ik over creatures heen vlieg dan dat mn germ wordt dood geblokt door 2 beesten.

Ik ben het verder wel eens met Chris over hoe goed deze kaart is hoor Je meot wel flying en firstrike tegenover vigilance zetten.

Flying + First strike > vigilance

Wat mij betreft. Het grote voordeel van deze is natuurlijk de samenwerking met Stoneforge Mystic. In zo'n deck past deze natuurljk 2000x beter en dat is nu eenmaal een kaart die T2 domineerd en nu nog meer zal domineren. In die zin zal deze natuurlijk meer play zien.

In een wit deck zonder stoneforge mystic zou ik echter denk ik toch voor BSA gaan.

Oracle

Artifact - Equipment 

Living weapon (When this Equipment enters the battlefield, create a 0/0 black Germ creature token, then attach this to it.)
Equipped creature gets +4/+4 and has vigilance and lifelink.
3: Return Batterskull to its owner's hand.
Equip 5

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
The ability to return Batterskull to its owner’s hand can be activated only if Batterskull is on the battlefield. If Batterskull is no longer on the battlefield when the ability resolves, Batterskull remains in its new zone and isn’t returned to its owner’s hand.

8/7/2020
The Germ token enters the battlefield as a 0/0 creature and the Equipment becomes attached to it before state-based actions would cause the token to die. Abilities that trigger as the token enters the battlefield see that a 0/0 creature entered the battlefield.

8/7/2020
Like other Equipment, each Equipment with living weapon has an equip cost. You can pay this cost to attach an Equipment to another creature you control. Once the Germ token is no longer equipped, it will be put into your graveyard and subsequently cease to exist, unless another effect raises its toughness above 0.

8/7/2020
If the Germ token is destroyed, the Equipment remains on the battlefield as with any other Equipment.

8/7/2020
If the living weapon trigger causes two Germs to be created (due to an effect such as that of Doubling Season), the Equipment becomes attached to one of them. The other will be put into your graveyard and subsequently cease to exist, unless another effect raises its toughness above 0.

Decktips