Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Double Masters (2XM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 4,95 | 11,95 | ||
Double Masters (BL) | 13,95 | 19,95 | ||
Grand Prix | 29,95 | |||
Modern Masters 2017 | 7,95 | 14,95 | ||
Zendikar | 4,95 | 24,95 |
Prijs:
€ 13,95
FOIL
€ 19,95
Goblin Guide ziet vooral play in RDW decks. Daar is de creature type niet zo boeiend, en die nieuwe Wayward Guide-Beast zie ik in die decks de Goblin Guide niet vervangen. Maar zeker een tof beest, misschien als 1 of 2 off in een RDW build proberen, en je kan er leuke streken mee uithalen met leuke ETB landjes,
Dat is een steengoede kaart! Alleen is de vraag wat het creature type voor invloed heeft. We hebben vaak genoeg gezien dat het creature type superbeslissend is voor of hij wel of niet competitive play ziet, en "beast" is bij mijn weten nog geen "goblin" of "merfolk" qua tournament play.
Ook Goblin Guide krijgt een neefje: hier
Best interessante kaart, al denk ik dat ze beide net iets anders doen. {=wayward guide-beast} kan aggroën met een Chrome Mox maar werkt, denk ik, het best met de nieuwe fliplanden (en landfall).
@Casper
Ik vind de complexiteit van MTG ook geweldig en alle facetten daarvan ook zeer intrigerend en zelfs fascinerend. Het doet mijn denken aan een kunstwerk of symfonie waar je elke keer wat nieuws in kunt zien of horen...
Een leuk weetje, wetenschappers vinden MTG "onbeslisbaar" moeilijk. Hier een artikel erover: hier
Mvg,
Ik snap je gevoel over het concept Tempo. Dat is bij mij niet anders. Sowieso is Magic in al haar facetten ook onmogelijk complex, maar dat maakt het wat mij betreft zo mooi.
@Casper
Hey, ik was weer gaan zoeken maar nu over "Tempo" en je heb gelijk "Haste" heeft idd wat te maken met tempo. Hier een link: {=hier
Mvg,
Haste zorgt daarnaast ook nog eens voor een verrassingselement.
Een tegenstander die tapped out is en op 6 leven staat is een fraaie prooi voor Ball Lightning.
Een creature met summoning sickness moet eerst een beurt van de tegenstander zien te overleven voor hij kan aanvallen, waarna je tegenstander hem ook nog eens van mijlenver ziet aankomen
@Casper
Als je over "Tempo" begint dan doe je bij mij Pandora's box open want dat is zo ingewikkeld Maar ik vind het toch fijn dat je er wat over verteld want ik speel langer dan 15 jaar magic en er zijn zoveel dingen wat ik eigenlijk niet begrijp of voor lief van waar onder "Haste"
Mvg,
Ik moet heel eerlijk bekennen dat mijn kennis over speltheorie binnen Magic wat beperkt is, dus misschien dat iemand anders hier een zinniger antwoord op heeft, maar zover ik weet gaat Acceleration doorgaans enkel over Mana. Als ik het concept Haste ergens onder zou moeten brengen lijkt het meer onder Tempo te vallen, hoewel dat natuurlijk veel breder en complexer is dan "ik ben sneller". Over Tempo zijn overigens wel enorm veel mooie artikelen geschreven.
Ik zou zeggen geef het beestje een naampje.
EDIT: Ik weet natuurlijk niet of dat ook voor jou geldt, maar een mogelijke reden om Haste als mechanic te onderschatten is een spelersgroep waarbij een potje Magic doorgaans wat langer duurt. Ik ben zelf gewend dat een potje 1 tegen 1 meestal maximaal 5 beurten duurt. Haste wordt natuurlijk overwegend gebruikt in een Aggro deck, waarbij de strategie is om de overkant zijn of haar kaarten op te laten ruimen voordat zijn of haar deck echt van de grond komt. Zeker in zo'n geval is 1 beurt extra rendement van een beest echt enorm veel.
@Casper
Een beurt eerder wat doen is dat een pseudo vorm van acceleratie?
Mvg,
Ik heb even voor je gekeken, maar ik kan even zo snel niets vinden wat echt dieper in gaat op de "Haste" mechanic. Het voordeel is wat mij betreft echter vrij duidelijk, je beest doet het namelijk een beurt eerder en 1 beurt is veel. Daarnaast is het overgrote deel van de beessies met Haste geprint in rood, een kleur die doorgaans zo ongeveer een poging waagt om de overkant dood te maken voordat de beste tegenstander zn kaarten goed en wel heeft bekeken. Dat maakt een extra beurt om aan te vallen (danwel een nare ability te activeren) des te interressanter.
Kan iemand mij de (toegevoegde waarde) of (filosofie) vertellen of een artikel stuk verwijzen over "haste"? Want ik denk dat de waarde van die keyword echt voor lief neem en dat het een vorm van (acceleratie) of (tempo) is zoals met extra mana...
Mvg,
In elke step van de combat phase krijg je een rondje priority om spells en abilities te spelen. Het enige dat toen veranderd is, is dat combat damage niet meer via de stack gaat, verder niks. Ook in de combat damage step krijg je nog steeds een rondje priority. Dat de combat damage niet meer via de stack gaat, wil absoluut niet zeggen dat je ineens niks meer mag doen. Verre van dat zelfs.
In de declare attackers step, nadat de Goblin Guides als attackers gedeclared zijn, komt zo'n rondje priority (in dit geval beginnend bij Shahar Shenhar omdat het zijn beurt is). Die gebruikt Patrick Chapin om Snapcaster Mage te casten (wat kan vanwege de flash).
Vervolgens declaret Patrick Chapin Snapcaster Mage als blocker voor de ene Goblin Guide. Daarna komt weer een rondje priority (zoals in elke step van de combat phase, weer beginnend bij Shahar Shenhar) en die gebruikt Patrick Chapin om Vapor Snag te flashbacken om de andere Goblin Guide te bouncen.
(In de oude situatie speelde je ook zat dingen in de declare attackers step of declare blockers step en wachtte je niet tot de combat damage. Neem bijv. good old Giant Growth. Als je die als aanvallende speler op je aanvallende creature wilde spelen, was reageren op de combat damage nogal nutteloos. Een creature van de tegenstander bouncen in reactie op de combat damage zou overigens ook niet heel handig zijn.)
Shahar Shenhar valt aan met 2 goblin guides. Chapin reageert erop met een Snapcaster Mage te casten en een Vapor Snag te flashbacken. Op wat reageert chapin dan? Damage kwam niet op de stack. Dan heb ik geen idee op wat hij reageert. hier rond 6:37
Wauw, heb deze kaart ooit voor twintig euro gekocht, maar dat waren er vier bij elkaar
Heb ik ook eens een goede investering gedaan, dat doe ik niet zo vaak xD
Creature - Goblin Scout 2 / 2
Haste
Whenever Goblin Guide attacks, defending player reveals the top card of their library. If it's a land card, that player puts it into their hand.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/7/2020
If Goblin Guide is attacking a planeswalker, that planeswalker’s controller is the defending player.
8/7/2020
If the defending player reveals a nonland card, it remains on top of their library.
Decktips