Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Karn Liberated

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
24,95
 -
49,95
Double Masters (BL)
 -
49,95
 1
19,95
Modern Masters 2015
 -
29,95
 -
119,95
New Phyrexia
 -
59,95
 -
169,95
Ultimate Box Toppers
 -
94,95    
Ultimate Masters
 -
49,95
 -
50,65
Karn Liberated | Double Masters

Prijs:

€ 24,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 49,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2011 14:43:00

Als je niet volgens de regels wil spelen, moet je niet aan toernooien meedoen

Het is altijd goed om een judge erbij te halen. Judges zijn onpartijdig en lossen dit soort problemen op. Jij krijgt niet zomaar een game loss. Daar is een reden voor. Extra kaarten pakken, zeker herhaaldelijk, kan een reden daarvoor zijn. Daarom is het beste dat je kunt doen als je het zelf doorhebt, direct zelf een judge roepen.

Als je tegenstander een judge roept om jou een gameloss aan te smeren die je eigenlijk niet verdient, dan is dat cheating en moet hij gediskwalificeerd worden. Maar als het terecht blijkt, dan is er toch niets mis mee? Of wilde je graag wegkomen met valsspelen?

2-5-2011 14:34:00

oke, wat is daar het nut van? je hebt geen bewijzen. het is meer een gevoel dat dan over je heen komt dat dan zegt: toppen of laten zo?

snappie? ik hoef niet zo nodig te toppen maar als ik bv. een patroon kan vinden in zijn manier van schudden, wat niet opzettelijk is, waarbij dan de topkaart weer bovenaan komt of zo dan top ik wel even. kan ik dan wel zeggen tegen een judge maar daar kom je ook niet verder mee, toch? ik vind het ook een laffe manier om zo te winnen. waar is de strijdlust gebleven?

zo heb ik bij een vriendschappelijk toernooitje een kaart teveel gepakt omdat ik TOEN niet wist dat de beginner dan een kaart minder moest pakken. tegenstander haalt de judge erbij en ik mag de boel opgeven. zo wist hij dus zonder te spelen een potje van me te winnen. ZIELIG! heb het daarom ook niet zo met toernooitjes.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2011 14:11:00

Eh nee. Als je vermoed dat je tegenstander vals speelt, dan roep je een judge

2-5-2011 14:03:00

op de kaarten staat ook dat die speler dan zijn deck schud en niet jij.
formaliteitje.

gewoon meer vertrouwen in elkaar hebben maar toch ook opletten hoe hij/zij schudt. vertrouw je het niet helemaal omdat je denkt dat hij steekt of zo dan vraag je zijn deck te toppen. klaar.

2-5-2011 10:43:00

@Bas de Vaan
Ongeacht of je een cheater bent? Je zegt gewoon dat je een cheater bent. Duidelijk iets om op te letten als ik jou naam ooit op de deelnemerslijst zie staan.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2011 10:14:00

''The sideboard (if any) is also presented at this time. ''

oh, dat wist ik niet =P Wat is daar het nut van? Checken of je er wel 15 kaarten hebt?

Anyway, wat denken jullie nou (buiten het feit van tijdsdruk) dat deze kaart gaat doen?

Sure hij is wat prijzig op 7 mana, maar wel elke kleur kan hem spelen. Wit en Blauw makkelijk in control, Groen met mana acceleratie, rood met koth, en zwart zou met removal en discard (en eventueel wat mana myr) ook wel tot deze moeten komen.

Verder ruimt die gewoon alles op.. Als het een redelijk gelijke matchup is, heb je genoeg om hem te verdedigen, of genoeg van je tegenstander gesloopt om te voorkomen dat hij deze meteen stuk maakt. Dan kan je gewoon of de board controllen met discard/removal, of voor de ultimate gaan met één random dik beest, wat over het algemeen genoeg zou moeten zijn om de volgende pot te winnen.

Blijft de grootste vraag, hoe veel gaat dit kaartje kosten?

2-5-2011 10:06:00

Speel jij op je FNM geen standard dan? Dan zou het inderdaad wel nogal vet zijn, ja.

2-5-2011 08:55:00

Ik zie het gebruik van de Ultimate niet als een manier om een potje langer te maken.

Zeker als je van jezelf een kaart als je bijvoorbeeld Jin-Gitaxias, Core Augur hebt ge-exiled, tuurlijk is het geen onoverkomerlijk probleem maar dan moet je wel net die hand hebben waarmee je in beurt 1 hem op kan ruimen anders moet je steeds maar hopen dat je precies de juiste kaart trekt. Tenzij je bijvoorbaat denkt dat je de volgende rondes geen kans hebt om te winnen dan scoop je de ronde en ga je meteen door naar de volgende ronde.

PS als iemand straks op de FNM deze vaak gaat gebruiken en mij ook wel eens target ga ik voor een setje van Leveler zorgen ...

2-5-2011 00:33:00

@ Jaap
Die regel is alleen uit de CompRules, die gaan alleen over hoe je normaal magic speelt. Op toernooien komen daar nog toernooiregels bovenop, en daarin wordt het wel verplicht gesteld elkaars deck te schudden. In een normaal potje is zelf schudden voldoende, maar op toernooien moet je ook je tegenstanders deck een beurt geven.

2.3 Pregame Procedures
The following steps must be performed before each game begins:
1. Players may exchange cards in their decks for cards in their sideboards (only after the first or subsequent game of the match).
2. Players shuffle their decks. Steps 1 and 2 may be repeated.
3. Players present their decks to their opponents for additional shuffling. The sideboard (if any) is also presented at this time.
4. Players shuffle their opponents' decks.
5. Each player draws seven cards. Optionally, these cards may be dealt face down on the table.
6. Each player, in turn order, decides whether to mulligan. (Rules on mulligans can be found in the Magic Comprehensive rules, Section 103.4)

"At Competitive and Professional REL tournaments, players are required to shuffle their opponents' decks after their owners have shuffled them. The Head Judge can require this at Regular REL tournaments as well."

2-5-2011 00:22:00

Dit is geen toernooi kaart dus

Het is wel verplicht om het aan te bieden.

Jaap (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-5-2011 23:59:00

Volgens mij is het niet verplicht:
103.1. At the start of a game, each player shuffles his or her deck so that the cards are in a random order. Each player MAY then shuffle or cut his or her opponents' decks. The players' decks become their libraries.
het is wel gebruikelijk, en heeft weinig met persoonlijk vertrouwen te maken.

Geen vertrouwen? Als ik op een, laten we zeggen, 500 euro tournooi de 500 euro mee kan nemen omdat ik eventjes de goede kaartjes bovenop m'n deck cheat, dan doe ik dat, ongeacht of ik van aard wel of geen cheater ben.

zzzz (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
1-5-2011 23:52:00

Als je een competitive toernooi speelt is het schudden van je tegenstanders deck verplicht.

1-5-2011 14:50:00

maar de kaarten komen bij jouw in het spel zodra je de ultimatum pleegt en liggen dus al in het spel als je de nieuwe game begint. je mag de nieuwe game dan ook nog eens beginnen dus is het duidelijk dat je dan gaat winnen. hij is best duur dus moet je maar voor een mana-boost zorgen om zeker te zijn dat je het ook kunt uitvoeren.

ik zou zeggen, remove je eigen kaarten (met +4) om zo zeker te zijn dat je dikke beukbeesten of andere treiterkaarten in de nieuwe game krijgt.

hij is gewoon een ziek extraatje.

op toernooien is het zo overdreven qua schudden van je library. heb je al tig keer geschud gaat je tegenstander alsnog je deck toppen. zielig gewoon. geen vertrouwen.

Oracle

Legendary Planeswalker - Karn 

+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:

* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.

* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.

* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.

* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.

* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.

* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.

* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.

* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.

* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.

Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
A game that restarts immediately ends the preceding game. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.

8/7/2020
Players can’t move cards between their deck and sideboard before the new game.

8/7/2020
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does: Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn’s ability). Each player’s life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you’re playing). Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans. Players may take actions based on cards in their opening hands, such as those of Leylines.

8/7/2020
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only non-Aura permanent cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.

8/7/2020
After the pregame procedure is complete but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

8/7/2020
Permanents put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under the starting controller’s control continuously since the beginning of that player’s first turn. Creatures among them can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.

8/7/2020
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.

8/7/2020
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.

8/7/2020
Players won’t have any counters or emblems they had in the original game.

8/7/2020
In a multiplayer game, any player who left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.

8/7/2020
If a player leaves the game, all cards that player owns leave as well. If you leave the game, the permanents you control from Karn’s ability are exiled.

8/7/2020
In a Commander game, each player puts their commander into the command zone before shuffling their deck, unless it was exiled with Karn. In that case, the commander remains in exile and will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.

8/7/2020
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. The amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

Decktips