Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Double Masters (2XM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 24,95 | 49,95 | ||
Double Masters (BL) | 49,95 | 59,95 | ||
Modern Masters 2015 | 29,95 | 119,95 | ||
New Phyrexia | 59,95 | 169,95 | ||
Ultimate Box Toppers | 94,95 | |||
Ultimate Masters | 49,95 | 50,65 |
Met Liquimetal Coating lukt het alsnog, en anders laat je het Donatewerk over aan Zedruu the Greathearted.
Wel interessant dat het ontsteken van de planeswalker vonk een einde maakte aan het artifact zijn van Karn, Silver Golem.
Bovendien is Karn Liberated geen artifact, creature of land. Dus kun je hem niet weggeven met Bazaar Trader.
Abilities die al op de stack liggen, veranderen NIET van controller, als de source van de ability (de permanent) van controller verandert.
Stel dat jouw Karn een Phage the Untouchable heeft exiled, en op zijn ultimate reageer je door hem met een Bazaar Trader aan een tegenstander te geven. Wie krijgt dan de Phage the Untouchable op tafel, en verliest dus het spel?
Het gaat overigens om deze regel:
201.4. Text that refers to the object it's on by name means just that particular object and not any other objects with that name, regardless of any name changes caused by game effects.
crap, gemiste kans dus.
Dat zou dus betekenen dat in mijn voorbeeld bij een restart 2 kaarten terug komen op het battlefield en de rest in je deck terug gaat.
Hoe dat aan mij ooit in een grijs verleden is uitgelegd, is dat als er op een kaart z'n eigen naam staat, dat je dat in principe kan lezen als "this card".
edit: Ik vergeet erbij te zeggen, en dus als een kaart, zoals Karn, iets doet met andere kaarten, dan geld dat dus alleen voor "this card". Een aantal andere voorbeelden zijn Circu, Dimir Lobotomist, Jester’s Scepter en Grimoire Thief.
quote: "er staat nl niet bij dat je alleen de kaarten terugkrijgt die je exiled hebt met de ultimate karn. er staat kaarten die je exiled hebt met Karn Libirated."
In de regels is echter vastgelegd dat als een kaart zijn eigen naam gebruikt, hij alleen verwijst naar zichzelf en niet naar andere kaarten met dezelfde naam.
Anders zou er iets als "cards named Karn Liberated" moeten staan.
Nee, iedere Karn telt als een nieuwe Karn en ziet alleen de kaarten die die specifieke Karn heeft Exiled.
oke, vraagje, kon het zo snel niet vinden nl.
Ik heb een karn liggen. ik exile 2 kaarten, dan word hij destroyed.
ik speel een 2e karn, ik exile weer 2 kaarten en kan zijn ulitmate af laten gaan.
Klopt het dat dat ik de alle kaarten exiled door beide karn's krijg?
er staat nl niet bij dat je alleen de kaarten terugkrijgt die je exiled hebt met de ultimate karn. er staat kaarten die je exiled hebt met Karn Libirated.
Hij gaar naar mijn iedee niet in plaats van Karn. Ugin kan wel prima toegevoegd worden in plaats van oblivion stone.
Ik denk dat Ugin een prima kaart word voor Tron. Ik betwijfel echter of Tron minder dan vier Karns wil spelen. Ik denk eerder dat Tron enkele Oblivion Stones en Wurmcoil Engines zal cutten voor Ugins...we zullen het zien.
Idd Ugin is in principe een All Is Dust die een planeswalker achterlaat, hoewel deze sjaak nog altijd vrij baas is denk ik dat Ugin wel het nieuwe ding gaat worden in Modern Tron... hoewel je hem niet turn 3 vanaf een setje kunt casten helaas
hier
Ik vind Ugin wel een stukje beter
Het is ook een van de beste kleurloze kaarten ooit geprint. Eldrazi zijn ook bijvoorbeeld erg prijzig geworden. Hij past in bijna elke Cube en EDH deck. Ook heeft hij als verhaal-figuur veel fans.
Legendary Planeswalker - Karn
+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.
Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:
* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.
* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.
* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.
* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.
* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.
* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.
* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.
* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.
* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.
* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.
* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.
* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.
* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.
Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/7/2020
A game that restarts immediately ends the preceding game. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.
8/7/2020
Players can’t move cards between their deck and sideboard before the new game.
8/7/2020
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does: Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn’s ability). Each player’s life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you’re playing). Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans. Players may take actions based on cards in their opening hands, such as those of Leylines.
8/7/2020
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only non-Aura permanent cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.
8/7/2020
After the pregame procedure is complete but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.
8/7/2020
Permanents put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under the starting controller’s control continuously since the beginning of that player’s first turn. Creatures among them can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.
8/7/2020
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.
8/7/2020
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.
8/7/2020
Players won’t have any counters or emblems they had in the original game.
8/7/2020
In a multiplayer game, any player who left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.
8/7/2020
If a player leaves the game, all cards that player owns leave as well. If you leave the game, the permanents you control from Karn’s ability are exiled.
8/7/2020
In a Commander game, each player puts their commander into the command zone before shuffling their deck, unless it was exiled with Karn. In that case, the commander remains in exile and will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.
8/7/2020
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. The amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.
Decktips