Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Karn Liberated (BL)

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
24,95
 -
49,95
Double Masters (BL)
 -
49,95
 1
19,95
Modern Masters 2015
 -
29,95
 -
119,95
New Phyrexia
 -
59,95
 -
169,95
Ultimate Box Toppers
 -
94,95    
Ultimate Masters
 -
49,95
 -
50,65
Karn Liberated | Double Masters

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
3-5-2011 16:17:00

Had dus een caution moeten zijn, tenzij er nog andere dingen waren die in de ruling zijn meegenomen. Ik was er niet bij en kan daar dus niet over oordelen.

3-5-2011 16:11:00

*KUCH*
Onder "3.6. Game Play Error — Drawing Extra Cards" staat:

3.7. Game Play Error — Improper Drawing at Start of GameExamples
A. A player draws eight cards in her initial hand (instead of seven).
B. A player draws seven cards in his initial hand (instead of six) after taking a mulligan.
C. A player who is playing first (as opposed to drawing first) incorrectly draws a card during her first draw step.

Penalty
Regular = Caution
Competitive = Warning
Professional = Warning


Niks geen gameloss.

2-5-2011 21:16:00

Om nog even terug te komen op dat acht kaarten aan het begin van het spel verhaal:

In de Infraction Procedure Guide (die bepaalt wat voor straf overal op staat) staat gewoon een gameloss voor "Game Play Error — Drawing Extra Cards". Als judge mag je dat downgraden naar een warning als het makkelijk terug te draaien is, wat hier het geval lijkt, maar dat is een uitzondering niet iets waar je als speler recht op hebt.

Red (85) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2011 20:36:00

Promotie voor en 't is toch wel de meest besproken kaart van de nieuwe set. Karn is gewoon legendary. Al doet hij mij helemaal niks toch beter op de frontpage dan een random phyrexian.

2-5-2011 20:02:00

Ik kan nergens vinden waarom Karn eigenlijk op de voorpagina staat... Ik ben benieuwd naar de reden, want 't lijkt op het eerste (en tweede, en derde, en vierde...) namelijk een beetje onzinnig.

2-5-2011 18:00:00

De straf die is gegeven, lijkt op eerste gezicht inderdaad te zwaar. Ik heb echter geen idee wat de redenen van de judge zijn geweest.

2-5-2011 17:13:00

Volgens mij is een gameloss ook zeer zwaar op competitief niveau. Normaal gesproken wordt je dan toch gewoon gedwongen om een mulligan te nemen als je te veel kaarten pakt voor je openingshand?

2-5-2011 17:09:00

Maar dan is het nog wel zwaar straffen? een game los...

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2011 16:04:00

Klopt. En vervelend dat het op je eerste toernooi moet gebeuren, maar probeer het ook eens vanuit het oogpunt van de judge te bekijken. Hoe moet een judge nou zeker weten dat het inderdaad je eerste toernooi is?

Dat is hetzelfde als tegen een agent zeggen dat je nog niet zo lang auto rijdt en daardoor niet wist dat je niet door rood mocht rijden

2-5-2011 16:01:00

Het kan iedereen overkomen.

Het is lastig om te beoordelen of degene tegenover een noob of een cheater is. Daarom is het altijd verstandig om een judge te roepen.

2-5-2011 15:40:00

Ik ken het

Ik zat op Pro tour Amsterdam te spelen. en had zo'n ongelofelijke kater dat ik per ongeluk 8 kaarten pakten. Ze lagen nog op tafel omdat ik ze altijd van me deck afpak voordat ik er naar kijk en in me hand stop

tegenover me een fransman -.-// *judgeeee*

Nou,, ik laat de kaarten gewoon liggen.. kijk die man aan en vraag waarom Judge.. antwoord hij,, je pakt 8 kaarten..

Ow? Nog niet eens gezien joh... En de judge stond er al naast.. Nederlands gelukkig dus mooi uit kunnen leggen.

Zo zie je maar dat mensen met wat meer ervaring het ook nog kan overkomen hoor.

2-5-2011 15:33:00

precies.

maar dat was mijn eerste en enige toernooi die ik tot nu toe heb gespeeld en heb toen nog niet alle regeltjes, die bij een toernooi komt kijken, gekend.

2-5-2011 15:16:00

Ik weet niet, als je mee doet aan een toernooi, of het nou vriendschappelijk is of niet, wordt je wel geacht toch zeker de basis regels te kennen.

Het pakken van kaarten, en de hoeveelheid hiervan, zie ik echt als iets wat je MOET weten. Of je er een gameloss voor moet krijgen? Gaat mischien een beetje ver, mischien was een verplichte Mulligan een betere oplossing geweest.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-5-2011 15:00:00

Als exact dat gebeurd is, dan is de judge (zeker als het een vriendschappelijk toernooi is, dus op Regular niveau) niet goed bezig geweest, want dat is geen game loss. Maar wellicht was er meer aan de hand. Hoe dan ook, fouten op een toernooi moet je niet zelf oplossen, maar een judge erbij roepen. Altijd beter

2-5-2011 14:50:00

mijn eerste toernooi en ik pak na het gooien met de dobbel een kaart teveel omdat ik niet wist dat je als beginner een kaart minder moest pakken. hij zegt dat en ik heb zoiets van oke, pak ik toch een nieuwe hand of ik doe de kaart die ik als laatste pakte weer terug mijn library in.
hij wou dat niet hebben of zo en haalt de judge erbij. we vertellen beide ons verhaal maar de judge kiest ervoor mij een gameloss te geven.

was vriendschappelijk en ik hoor daar niet echt tussen (niet mijn vrienden) dus kan ik dat als partijdig zien. zo van, het groentje maakt een fout en moet daar maar voor boeten.

ben zeer tegen vals spelen.

Oracle

Legendary Planeswalker - Karn 

+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:

* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.

* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.

* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.

* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.

* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.

* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.

* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.

* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.

* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.

Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
A game that restarts immediately ends the preceding game. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.

8/7/2020
Players can’t move cards between their deck and sideboard before the new game.

8/7/2020
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does: Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn’s ability). Each player’s life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you’re playing). Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans. Players may take actions based on cards in their opening hands, such as those of Leylines.

8/7/2020
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only non-Aura permanent cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.

8/7/2020
After the pregame procedure is complete but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

8/7/2020
Permanents put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under the starting controller’s control continuously since the beginning of that player’s first turn. Creatures among them can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.

8/7/2020
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.

8/7/2020
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.

8/7/2020
Players won’t have any counters or emblems they had in the original game.

8/7/2020
In a multiplayer game, any player who left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.

8/7/2020
If a player leaves the game, all cards that player owns leave as well. If you leave the game, the permanents you control from Karn’s ability are exiled.

8/7/2020
In a Commander game, each player puts their commander into the command zone before shuffling their deck, unless it was exiled with Karn. In that case, the commander remains in exile and will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.

8/7/2020
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. The amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

Decktips