Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Karn Liberated (BL)

Serie: Double Masters (2XM)

Rarity: Mythic Double Masters Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Double Masters
 -
24,95
 -
49,95
Double Masters (BL)
 -
49,95
 1
19,95
Modern Masters 2015
 -
29,95
 -
119,95
New Phyrexia
 -
59,95
 -
169,95
Ultimate Box Toppers
 -
94,95    
Ultimate Masters
 -
49,95
 -
50,65
Karn Liberated | Double Masters

Prijs:

€ 49,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 19,95 (1x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
5-5-2011 10:33:00

Waarom niet?

Eerste beurten /: beetje counteren en controle, mischien zelfs een Leyline of Sanctity in play. Manarampen, Walls en kleine verdedigers, manlandjes e.d. om verdediging op te bouwen, dan Karn Liberated spelen, 1x ability #1 op je oppo, dan 1x ability #1 op jezelf, Blightsteel Colossus exilen, dan volgende beurt ultimate af laten gaan.
Val aan met een (hoogswaarschijnlijk) ongeblockte 11/11 infect trampler
(In theorie)

5-5-2011 10:01:00

Ach, Mike Flores heeft het vandaag in zijn artikel ook over jezelf targetten met Karn: hier

Dit betekent natuurlijk niet dat ik het met hem eens ben.

Boaz (43) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 22:40:00

Nou als je die +4 niet meer op je tegenstander wilt doen omdat hij geen kaarten op hand heeft zou ik gewoon aan zn permanents beginnen want dat betekent in de meeste gevallen dat je toch al aan het winnen bent.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 20:28:00

Als hij geen kaarten meer op hand heeft (met of zonder karn bereikt) dan lijkt het mij redelijk veilig daarna aan je eigen hand te beginnen om een ik-win-de-game-ultimate te laten afgaan. Ik zie echt niet in hoe dat zo hard kan backfiren..

Gewoon de ultimate negeren en hem constan permanents laten saccen is ook niet slecht hoor. Maar als hij bijvoorbeeld een blaze/corrupt speelt en jij staat in range kwa levens aantal, lijkt mij de ultimate toch een wat betere uitkomst. Ligt echt aan de match up.

4-5-2011 16:35:00

@Joost: Psychatog won op het moment dat het Upheavel speelde. Wat zzzz zegt dus...

4-5-2011 16:32:00

blauw wit control vind 3 beurten niet zo lang hoor.
Beetje Orim’s Chanten, beetje Silencesen, beetje Counterbalancen.
Intussen wat kaartjes zoeken met Brainstorm en Ponder voor Karn en gaan met die hap.

zzzz (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 16:29:00

@Joost: Karn komt in het spel(kost 7 mana), Je removed een kaart uit je hand en beeindigt de beurt. Volgende beurt doe je dit weer en je beeindigt je beurt. De beurt erna kan karn dan afgaan mits je opponent hem dan nog niks gedaan heeft. Dit kost je dus 3 kaarten veel belangrijker nog 3 beurten. Met Psychatog wacht je een beurt en daarna sloop je je tegenstander. Komt nog eens bij dat Psychatog maar 3 mana kost.

4-5-2011 16:20:00

gewoon in een kaart draw deck gooien (zie mijn enchantment-deck waar ik hem in wil gooien) zodat je altijd wel een hand hebt.
je tegenstander zal nonpermanents removen als hij die heeft of anders een permanent dat flink in je nadeel kan zijn. feit.

daarom zal ik het op mezelf doen (controle) behalve permanent exilen dan. dat doe ik alleen als het een kaart is dat teveel hindert. je moet die ultimatum gewoon zien uit te voeren. daar doe je het tenslotte voor. is gewoon leuker dan kaarten removen alleen.

Official Rules Advisor Joost (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 16:20:00

In beide gevallen kost het 2 kaarten en in beide gevallen is het bord leeg en ben jij de enige met een voorsprong.

zzzz (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 16:07:00

Hoe kan je dat nu weer met elkaar vergelijken?

Official Rules Advisor Joost (76) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 15:48:00

@Dragonheart,
Ken je het Psychatog + Upheaval deck dat in 2002 type 2 domineerde nog?
Die voerde letterlijk zn hele bord en zn hele hand aan een Psychatog om te killen.
Karn op jezelf gebruiken is hetzelfde idee.
Als je in de nieuwe game mag beginnen met 1 of 2 fatties (die overigens gelijk aan mogen gaan vallen), dan lijkt het me dat je niet meer kunt verliezen.

4-5-2011 14:25:00

Het lijkt me zeer uitzonderlijk dat je de ability op jezelf gaat gebruiken. Het zal eveneens zeldzaam zijn dat je de ultimate gebruikt. Als Karn langer in het spel kan blijven, zou het moeten lukken om alleen met de niet-ultimate-abilties het spel in je voordeel te beslissen.

De abilities op jezelf gebruiken is kaartnadeel. Ik denk niet dat je ooit in de positie bent om jezelf dat aan te doen en dan de ultimate kan gebruiken. Als het zo loopt, dan heb je waarschijnlijk een kans gemis om het af te maken zonder een nieuwe game.

Official Rules Advisor Wout (9) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 14:18:00

waarschijnlijk gewoon de eerste keer op je tegenstander, als die dan vervolgens geen kaart in het spel heeft die karn gaat kunnen stoppen, de volgende op jezelf, om de game te resettten met een kaart in play die je een 99% kans geeft te winnen. Waarschijnlijk is de win kans dan groter dan karn langzaam permanents laten slopen.

Ben het wel met je eens dat je wel een grote mate van controle moet hebben voordat je aan je eigen hand kan gaan beginnen.

zzzz (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
4-5-2011 10:52:00

@Zanquis(en alle andere mensen die een soortgelijke comment hebben gemaakt)
Waarom zou je een kaart van jezelf exilen als je dat ook bij de opponent mag doen?
Als je dat doet moet je er wel zeer zeker van zijn dat karn's ulti ook echt af kan gaan.
Als je zoveel controle hebt dat je de +4 ability op jezelf kan doen en ook nog de ulti af kan laten gaan, dan zou je het spel ook gewoon kunnen winnen en al helemaal als je dan permanents van je tegenstander of kaarten uit je tegenstanders hand gaat exilen.

4-5-2011 08:42:00

slechte zaak dus. ga daar ook nooit meer aan mee doen.
als het een prijzentoernooi was zou ik dus gewoon moeten muligan.

Oracle

Legendary Planeswalker - Karn 

+4: Target player exiles a card from their hand.
-3: Exile target permanent.
-14: Restart the game, leaving in exile all non-Aura permanent cards exiled with Karn Liberated. Then put those cards onto the battlefield under your control.

NederMagic FAQ

Vraag: Hoe werkt het restarten precies?
Antwoord: Dit is uit de officiele FAQ:

* Karn's first and third abilities are linked. Similarly, Karn's second and third abilities are linked. Only cards exiled by either of Karn's first two abilities will remain in exile when the game restarts.

* A game that restarts immediately ends. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn's ability.

* In a multiplayer game (a game that started with three or more players in it), any player that left the game before it was restarted with Karn's ability won't be involved in the new game.

* The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does:
-- Each player shuffles his or her deck (except the cards left in exile by Karn's ability).
-- Each player's life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you're playing).
-- Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans.
-- Players may take actions based on cards in their opening hands, such as Chancellors and Leylines.

* After the pre-game procedure is complete, but before the new game's first turn, Karn's ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

* Creatures put onto the battlefield due to Karn's ability will have been under their controller's control continuously since the beginning of the first turn. They can attack and their activated abilities with {T} in the cost can be activated.

* Any permanents put onto the battlefield with Karn's ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller's first untap step.

* No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can't gain life doesn't carry over to the new game.

* Players won't have any poison counters or emblems they had in the original game.

* In a Commander game, players put their commanders into the command zone before shuffling their deck.

* The number of times a player has cast his or her commander from the command zone resets to zero. Also, the amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

* If a player's commander was exiled with Karn as the game restarted, that commander won't be put into the command zone at the beginning of the game. It will be put onto the battlefield when Karn's ability finishes resolving.

* In a multiplayer game using the limited range of influence option, all players are affected and will restart the game, not just those within the range of influence of the ability's controller.

Vraag: Wow, Karn als Planeswalker...die zou ik wel als wallpaper willen hebben. Is die er?
Antwoord: Jazeker! hier kun je hem downloaden.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

8/7/2020
A game that restarts immediately ends the preceding game. The players in that game then immediately begin a new game. No player wins, loses, or draws the original game as a result of Karn’s ability.

8/7/2020
Players can’t move cards between their deck and sideboard before the new game.

8/7/2020
The player who controlled the ability that restarted the game is the starting player in the new game. The new game starts like a game normally does: Each player shuffles their deck (except the cards left in exile by Karn’s ability). Each player’s life total becomes 20 (or the starting life total for whatever format you’re playing). Players draw a hand of seven cards. Players may take mulligans. Players may take actions based on cards in their opening hands, such as those of Leylines.

8/7/2020
Karn’s first and third abilities are linked. Similarly, Karn’s second and third abilities are linked. Only non-Aura permanent cards exiled by either of Karn’s first two abilities will remain in exile when the game restarts.

8/7/2020
After the pregame procedure is complete but before the new game’s first turn, Karn’s ability finishes resolving and the cards left in exile are put onto the battlefield. If this causes any triggered abilities to trigger, those abilities are put onto the stack at the beginning of the first upkeep step.

8/7/2020
Permanents put onto the battlefield due to Karn’s ability will have been under the starting controller’s control continuously since the beginning of that player’s first turn. Creatures among them can attack and their activated abilities with T in the cost can be activated.

8/7/2020
Any permanents put onto the battlefield with Karn’s ability that entered the battlefield tapped will untap during their controller’s first untap step.

8/7/2020
No actions taken in the game that was restarted apply to the new game. For example, if you were dealt damage by Stigma Lasher in the original game, the effect that states you can’t gain life doesn’t carry over to the new game.

8/7/2020
Players won’t have any counters or emblems they had in the original game.

8/7/2020
In a multiplayer game, any player who left the game before it was restarted with Karn’s ability won’t be involved in the new game.

8/7/2020
If a player leaves the game, all cards that player owns leave as well. If you leave the game, the permanents you control from Karn’s ability are exiled.

8/7/2020
In a Commander game, each player puts their commander into the command zone before shuffling their deck, unless it was exiled with Karn. In that case, the commander remains in exile and will be put onto the battlefield when Karn’s ability finishes resolving.

8/7/2020
The number of times a player has cast their commander from the command zone resets to zero. The amount of combat damage dealt to players by each commander is reset to 0.

Decktips