Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Double Masters (2XM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Archenemy | 4,95 | |||
Conflux | 2,50 | 19,95 | ||
Double Masters | 1,95 | 4,95 |
Prijs:
€ 1,95
FOIL
€ 4,95
'lend me that Mishra’s Bauble , and let me see what it can be made to be'
Ze maakt uit een bauble een DSC . das best knap. waar haalt ze al dat metaal vandaan?
A-HA! Thanks! Dit is inderdaad sluitend. Ga ik maar eens doormailen
Ik speel niet vaak met artifacts (tenzij ze coole triggers of static abilities hebben uiteraard) en trapte erin.
Ik denk dat ik voortaan tijdens Magic een laptop met de Comprehensive rules erbij houd in geval van twijfel.
De regel die je wilt hebben is de volgende:
302.6. A creature's activated ability with the tap symbol or the untap symbol in its activation cost can't be activated unless the creature has been under its controller's control continuously since his or her most recent turn began. A creature can't attack unless it has been under its controller's control continuously since his or her most recent turn began. This rule is informally called the "summoning sickness" rule.
De regel kijkt dus of iets een creature is, en of hij aan het begin je beurt al onder je control was. Daarbij maakt het niet uit of het ooit geen creature was, en al helemaal niet of het naast een creature nog meer types heeft.
Thanks voor de antwoorden en sorry voor het doorvragen (ben een casual player die het spel zo nu en dan speelt en de regels niet zo tot in detail kent):
Lord heeft volgens mij gelijk, maar wat ZenGarden zegt wordt hier ook beweerd: hier
Als je die Phyrexian Totem in een creature verandert, was hij daarvoor al een artifact die zwarte mana geeft, dus kan ik me voorstellen dat ie dan nog kan worden getapped voor die zwarte mana, maar toch...
Volgens mij ben ik pas geleden in de maling genomen. Mijn tegenstander maakte een "loop" met {=master transmuster} om Glaze Fiend een keer of 5 op te pompen.
Ik heb de regel op Wizards erop nagechecked, maar kon geen sluitend bewijs vinden dat dit echt niet kan.
Alles heeft summoning sickness, maar alleen creatures hebben er last van (dus ook een Phyrexian Totem heeft last van summoning sickness als je hem in een creature veranderd de beurt dat hij onder je control komt, maar als je dat niet doet mag je hem wel meteen tappen voor ).
Artifact zijn heeft niets met summoning sickness te maken. Creatures zijn de enige dingen die summoning sickness hebben. Transmuter is een creature, dus heeft ze summoning sickness.
Edit: Dat ze niet mag aanvallen staat sowieso vast
Vraagje:
Mag haar ability nu wel of niet geactiveerd worden als ze net is uitgelegd? Word de summoning-sicknessregel overuled door het feit dat ze ook een artifact is?
Ik ga uit van het principe dat alle creatures aan summoning sickness onderhevig zijn...
Grappig dat je kan blocken, en hemzelf kan returnen en hem weer in het spel kan brengen.
of met Gleemax
Okee helaas, bedankt
Nee, het saccen van een artifact is een cost, dit houdt in dat je het beest in je grafbak moet leggen om de ability van Ravager uberhaupt te mogen gebruiken. Andersom mag ook niet want wederom is het naar je hand halen van een artifact een cost.
Kan je met Arcbound Ravager een artifact saccen en in reactie daarop deze gebruiken om hem terug naar je hand te halen, maar dat Ravager nog steeds zijn counter krijgt? Sorry van de kromme zin :')
Erger nog. Die wordt nul.
een evt. X value van een kaart word 1? Riptide Replicator
Artifact Creature - Human Artificer 1 / 2
U, T, Return an artifact you control to its owner's hand: You may put an artifact card from your hand onto the battlefield.
Vraag: Wallpaper?
Antwoord: hier
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/7/2020
Master Transmuter can be returned to its owner’s hand to pay the cost of its activated ability.
8/7/2020
The artifact card you put onto the battlefield when the ability resolves may be the same card that you returned to your hand when you paid the cost. If so, it returns to the battlefield as a new object with no relation to its previous existence.
Decktips