Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Double Masters (2XM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Double Masters | 0,50 | 0,75 | ||
Saviors | 1,25 | 4,95 |
Of de power van het creature 3 of hoger is. En dat is inclusief alle effecten.
En een Birds of Paradise met deze ge-equipped heeft 3 power, dus is zijn power 3 of hoger, dus blijft hij eraan zitten.
Wellicht dubbel, maar even opdat ik het zeker weet:
Als ik een Giant Growth speel op een Birds of Paradise, dan kan ik de O-naginata eraan equippen, en blijft de O-naginata ge-equipped.
Als ik een Giant Growth speel op een Birds of Paradise, dan kan ik de O-naginata er ook aan equippen. Maar gaat deze er aan het einde van de beurt dan weer vanaf omdat de power van de bird kleiner dan 3 is? of niet, zoals hieronder ook beweerd wordt, omdat de O-naginata zelf de power voldoende hoog houdt??
misschien zou ik mijn vraag anders moeten formuleren, namelijk wat wordt er gechecked als state based effect??
bijvoorbaat dank!
ok bedankt
het kan altijd eens voorkomen dus het is goed dat ik het weet.
Dat was niet leuk geweest, want dan was hij er in de meeste gevallen gelijk weer vanaf gevallen. Dit omdat elke keer dat state-based actions gecheckt worden, gecontroleerd wordt of hij nog wel aan een legaal permanent attached is.
Sowieso is dit wel redelijk een vage kaart, want gooi je een Giant Growth op een Ornithopter, dan krijgt die power 3, dus dan mag je deze equippen. Maar deze geeft hem ook nog eens +3 power, dus aan het einde van je beurt als de Giant Growth uitgewerkt is, heeft het creature nog steeds een power van (minimaal) 3. Dus hij zorgt er dan zelf voor dat hij eraan mag blijven zitten.
Zie ook de ruling: "O-Naginata becomes unattached if the equipped creature's power is less than 3 as state-based actions are checked."
Okidoki, goed om te horen
@Magnus
Oei, sorry Magnus maar het was niet zo onbeleefd bedoeld. Ik had de kaart namelijk verkeerd gelezen en dat haat ik (vooral als ik nog maar net iets gepost heb). Dus die "nvm" was eerder zo'n irritante reactie van mezelf maar niet slecht bedoeld...
ps: ik had "O-Naginata can be attached only to a creature with 3 or LESS power" gelezen ipv MORE.
@bartel: kun je de shroud equipment niet attachen met een instant a la Magnetic Theft? Als je die drie keer speelt in response op elkaar en je Ornithopter target kun je die toch ook mee tellen?
de lol van een naginata is dat hij ruim 2 meter lang is...waarom houdt dat beest hem daar vast? you are doing it wrong!
Ik heb in november eens uitgerekend hoeveel schade je met 1 Ornithopter doet, als je alle 105 equipment die er zijn in play hebt. Voor het resultaat, zie mijn PP, linker kolom, helemaal onderaan.
Hoe onlogisch het ook is, een Birds of Paradise kan 4 Bonesplitter, 4 Bone Saws en 4 Sword of Body and Mind dragen en heeft dan plek voor meer
ok nvm
Jammer dit. Je vraagt ons iets, wij doen moeite, en dan moeten het doen met een "ok nvm" wat ik lees als "het interesseert me al niet meer"...leg dan in ieder geval even uit waarom je het niet meer hoeft te weten... - Magnus
Waarom denk je dat? Staat toch nergens dat er maar 1 equipment aan een beest attached mag zitten?
wat gebeurt er eigenlijk als ik O-Naginata op Godo, Bandit Warlord leg en de volgende beurt er een No-Dachi op speel? wordt O-Naginata dan geunattached?
Artifact - Equipment
O-Naginata can be attached only to a creature with power 3 or greater.
Equipped creature gets +3/+0 and has trample.
Equip 2 (2: Attach to target creature you control. Equip only as a sorcery.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
8/7/2020
O-Naginata can become attached to a creature only if that creature’s power is 3 or greater before O-Naginata is attached to it.
8/7/2020
O-Naginata’s equip ability can target any creature you control-but if the creature’s power is 2 or less, it won’t become attached as it resolves.
8/7/2020
O-Naginata becomes unattached if the equipped creature’s power is reduced so that its power is 2 or less, including the +3/+0 from O-Naginata’s effect, as state-based actions are checked.
Decktips