Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Zendikar Rising (ZNR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Zendikar Rising | 0,50 | 1,95 | ||
Zendikar Rising (EA) | 1,95 | 4,95 |
Korte versie omdat mijn laptop crashte (grrrr):
Voorheen werden sets uitgebracht in blocks: 1 grote set (350 kaarten) gevolgd door 2 kleinere sets (230 kaarten). Op die manier kon een mechanic geïntroduceerd worden in de eerste set zodat iedereen aan kon wennen om het vervolgens uit te diepen in de daarop volgende twee sets.
Door dat los te laten (ivm design constrains, als ik mij goed herinner) zijn mechanics meer geïsoleerd geraakt. Dat heeft niks te maken met het wisselen van planes. De party mechanic is ook niet echt plane-gebonden. Immers iedere set heeft wel Clerics, Rogues, Wizards, en Warriors, maar het is tamelijk incoherent op die manier omdat een goede Wizard of Rogue, is goed, maar niet omdat het een Wizard of Rogue is.
Het aantal Wizard-Clerics, Wizard-Warriors, Rogue-Wizards, en iedere combinatie daarvan is ook letterlijk op één hand te tellen (het zijn er drie). Dus het bouwt ook niet voort op iets bestaands.
@Wacky
Is het daarom ook nadelig dat we bij iedere set naar een andere plane toe gaan? Want de Vorthos gemeenschap zeurt er ook over omdat verhalen gerusht worden... Of vind jij het juist iets goed dat we bij iedere set naar een andere plane toe gaan?
Mvg,
Azban (Groen, Wit en Zwart) met Skeletal Swarming en Maskwood Nexus doet het aardig in combinatie met Party in Standard, maar of het toernooiwaardig kan zijn ben ik ook sceptisch over. Squad Commander blijf ik wel een ijzersterke kaart vinden in het party deck, 5 creatures voor de prijs van 1 en nog indestructible geven als je in beurt 4 een Party heb, dat komt best hard aan. De groene Shapeshifters uit Kaldheim zijn ook handig om snel aan je Party te komen, maar helaas individueel ook niet zo sterk. Bloodline Pretender is wel heel fijn als je Warrior of Kor kiest en daarna Squad Commander speelt, en met Maskwood Nexus groeit 'ie al helemaal snel.
Nee, je moet te veel investeren voor te weinig winst. De mechanic had eerlijk gezegd niet misstaan in Forgotten Realms maar het is het niet geworden. En dat is ook het probleem met dit soort mechanics, het heeft meer TLC nodig maar in plaats daarvan wordt het eenmalig geïntroduceerd en waarschijnlijk zien we het daarna voor een lange tijd niet meer.
Is de "Party" mechanic nog wat geworden, als in is het goed?
Legendary Creature - Human Warrior 4 / 6
This spell costs 1 less to cast for each creature in your party.
(2/U)(2/B)(2/R)(2/G): Look at the top six cards of your library. You may reveal up to two Cleric, Rogue, Warrior, Wizard, and/or Ally cards from among them and put them into your hand. Put the rest on the bottom of your library in a random order.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
9/25/2020
To determine the cost of Tazri’s activated ability, you choose which cost you’ll pay for each of the four mana symbols (either 2 or one mana of the appropriate color), add up the total cost, apply any additional costs, then apply any cost reductions.
9/25/2020
Tazri’s activated ability lets you put up to two cards total into your hand, not two cards of each of the listed creature types.
9/25/2020
Ally is a creature type that doesn’t appear in the Zendikar Rising set, but it has appeared in previous sets featuring the plane of Zendikar.
9/25/2020
To determine “the number of creatures in your party,” check whether you control a Cleric, whether you control a Rogue, whether you control a Warrior, and whether you control a Wizard. The number is the total number of those checks to which you answered yes. Each creature you control can be counted for only one of those checks.
9/25/2020
If a creature has more than one party creature type, and there are multiple ways to count that creature that could result in a different number of creatures in your party, the highest such number is used. For example, if you control a Cleric and a Cleric Wizard, the number of creatures in your party is two. You can’t choose to have it be just one by counting the Cleric Wizard first as a Cleric.
9/25/2020
An ability referring to the number of creatures in your party gets a number from zero to four. Such abilities never ask which creatures are in your party, and you never have to designate specific creatures as being in your party. You can’t choose to exclude creatures from this count to lower the number.
9/25/2020
Several cards have a cost reduction based on the number of creatures in your party. To determine the total cost of a spell, start with the mana cost or alternative cost you’re paying, add any cost increases, then apply any cost reductions. The converted mana cost of the spell is determined only by its mana cost, no matter what the total cost to cast the spell was.
9/25/2020
If a spell has a cost reduction based on the number of creatures in your party, no player may attempt to change that number after you begin to cast the spell but before you pay the cost.
Decktips