Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Zendikar Rising (ZNR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Zendikar Rising | 0,50 | 1,95 | ||
Zendikar Rising (EA) | 2,50 | 3,95 |
Prijs:
€ 0,50
FOIL
€ 1,95
Heel raar dat ze het ninjitsu mechanisme ineens voor rogues hebben en hiermee alle ninja's waardeloos maken voor deze kaart.
Er zijn nu 17 Ninjutsu kaarten. Geen van allen is een rogue, dus deze combineert niet helemaal lekker in een Ninja deck.
Deze doet mij nog het meeste denken aan Fallen Shinobi, vrij vergelijkbare kaart waarbij deze beter is late game en/of in mill decks, en de flash is een groot voordeel natuurlijk.
Maar Fallen Shinobi heeft meer power, echte ninjutsu zonder restricties, en is veel praktischer om er bij te hebben tijdens een BBQ als de hamburgers omgedraaid moeten worden.
Jup, eigenlijk gewoon Ninjutsu met een extra voorwaarde.
Dit is toch eigenlijk gewoon ninjutsu? Met het enige verschil dat deze eist dat het unblocked attacking creature rogue is.
best wel nice in het sneak attack deck want bijde mill en deze, very nice
Legendary Creature - Merfolk Rogue 4 / 4
Flash
2UB, Return an unblocked attacking Rogue you control to its owner's hand: Put Zareth San, the Trickster from your hand onto the battlefield tapped and attacking.
Whenever Zareth San deals combat damage to a player, you may put target permanent card from that player's graveyard onto the battlefield under your control.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
9/25/2020
Before blockers are declared, attacking Rogues are neither blocked nor unblocked, so you can’t pay the cost to activate Zareth San’s second ability.
9/25/2020
To activate Zareth San’s second ability, you reveal it in your hand. It remains revealed until the ability has resolved.
9/25/2020
If Zareth San leaves your hand before its second ability resolves, the ability does nothing as it resolves. Zareth San remains in its new zone and the Rogue you returned remains in its owner’s hand.
9/25/2020
You choose which player or planeswalker Zareth San is attacking. It doesn’t have to be attacking the same player or planeswalker that the returned Rogue was attacking.
9/25/2020
Although Zareth San is attacking, it was never declared as an attacking creature (for purposes of abilities that trigger whenever a creature attacks, for example).
9/25/2020
Zareth San’s second ability can be activated during the declare blockers step, combat damage step, or end of combat step. If you wait until after the declare blockers step, because all combat damage is dealt at once, Zareth San won’t normally deal combat damage.
9/25/2020
If a creature in combat has first strike or double strike, you can activate Zareth San’s second ability during the first-strike combat damage step. Zareth San will deal combat damage during the regular combat damage step in this case, even if it somehow gains first strike.
9/25/2020
In a multiplayer game, if a player leaves the game, all cards that player owns leave as well. If you leave the game, any permanents you control from Zareth San’s last ability are exiled.
Decktips