Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Zendikar Rising Commander (ZNC)
Serie | Normaal | Foil | ||
Morningtide | 0,25 | 1,00 | ||
Zendikar Rising Commander | 0,20 |
Veilig betalen met iDeal
Thanks voor de toevoeging, Dustin!
Dat maakt dit stukje regelinformatie simpel voor de verandering .
@Johan: als een ability begint met when/whenever/at, dan is het altijd een triggered ability. Andersom is het niet per se waar, omdat die woordjes ook wel eens halverwege de text staan.
soon....
Tip: Abilities die met 'whenever', 'when' of 'at' beginnen zijn in de meeste gevallen (weet zo 1-2-3 geen uitzonderingen) triggered abilities.
Lijkt er op dat ik dubbel in de fout was. Ik ging er van uit dat
1/ De stack niet geresolved werd tussen steps, maar pas aan het einde van de phase.
en dat
2/ de ability van de Bandit static ipv triggered was.
Bedankt voor de verduidelijking, allen.
quote: "tijdens de declare blockers step, wanneer het te laat is voor de Assailant om nog effect te hebben?"
Hoezo? Je kunt in de declare blockers step ook nog op de trigger reageren. Dan ben je ook nog precies op tijd.
Kleine verduidelijking: Nadat de stack leeg is komt er nog wel 1 rondje priority voordat de step/phase beeïndigd wordt. De step/phase eindigt pas als iedereen priority doorgeeft bij een lege stack.
500.2. A phase or step in which players receive priority ends when the stack is empty and all players pass in succession. Simply having the stack become empty doesn't cause such a phase or step to
end; all players have to pass in succession with the stack empty. Because of this, each player gets achance to add new things to the stack before that phase or step ends.
Op het moment dat alle spelers priority doorgeven wordt het bovenste item van de stack afgehandeld en krijgt de actieve speler weer priority (nadat de eventuele state-based effects en triggered abilities zijn afgehandeld). Op het moment dat de stack dan weer leeg is de phase or step voorbij.
Bedankt. En de stack die in de declare attackers phase wordt gecreerd resolved ook op het einde van deze step? Dit is waar het onderscheid tussen step en phase wat wazig werd voor ons.
Aan het eind van de declare attackers step kan je tegenstander de Stinkdrinker Bandit afschieten. Dit staat ook in de regels en wel de volgende:
508. Declare Attackers Step
...
508.3. Third, the active player gets priority. Players may cast spells and activate abilities.
Natuurlijk in combinatie met
116.3d If a player has priority and chooses not to take any actions, that player passes. If any mana is in that player's mana pool, he or she announces what mana is there. Then the next player in turn order receives priority.
Vraagje over deze kaart: Ik val aan met een 1 toughness flying Rogue (opponent kan deze niet blocken). Mijn opponent heeft een Duergar Assailant liggen. Kan hij deze gebruiken om mijn Rogue te doden tijdens de declare attackers step, voor deze kaart z'n bonus geeft, of moet hij wachten met de Assailant tot tijdens de declare blockers step, wanneer het te laat is voor de Assailant om nog effect te hebben? Heb de relevante rules doorlezen, en mij lijkt het dat m'n opponent tijdens de declare attackers step (het enige moment wanneer de Assailant in theorie op tijd zou zijn) gewoon geen priority heeft om de Assailant te gebruiken. Iemand? DBV
Creature - Goblin Rogue 2 / 1
Prowl 1B (You may cast this for its prowl cost if you dealt combat damage to a player this turn with a Goblin or Rogue.)
Whenever a Rogue you control attacks and isn't blocked, it gets +2/+1 until end of turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
4/1/2008
This ability triggers after blockers are declared during the declare blockers step. Each attacking Rogue you control gets +2/+1 if no creatures were assigned to block it. That creature will get the bonus even if an effect causes it to become blocked.
4/15/2013
An ability that triggers when something “attacks and isn’t blocked” triggers in the declare blockers step after blockers are declared if (1) that creature is attacking and (2) no creatures are declared to block it. It will trigger even if that creature was put onto the battlefield attacking rather than having been declared as an attacker in the declare attackers step.
Decktips