Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Je hebt helemaal gelijk natuurlijk, had het heel slordig opgeschreven. Maar alsnog wordt deze kaart dus beter, omdat je nu maar 1 damage op bv een 4/4 en 1 damage op een 10/10 hoeft te doen om ze allebei dood te krijgen (als je er een Lure opgooit of mocht iemand zo stom zijn om met deze twee te blokken).
Nou, 'assign damage' blijft natuurlijk wel bestaan, anders doe je nooit meer damage
De 'damage assignment ORDER' verdwijnt. Van Wizards:
Here's the change: Damage assignment order no longer exists. If a creature is facing multiple opposing creatures in combat, that creature's combat damage is assigned and dealt as its controller desires during the combat damage step. Other players won't necessarily know what's going to happen.
Met Foundations veranderen de regels weer zag ik, de "assign damage" in de combat stage verdwijnt. Daar wordt deze slang wel beter van.
Ik vind het een goeie regelgeving.
Cobra met rancor, lure en of bloodscent. is te goed in de aanval.
Ze hebben het goed opgelost door deathtouch te introduceren.
En cobra blijft een goede unc kaart. Goed blocker ook.
Ik blijf die regel geving echt jammer vinden.
ok alles is duidelijk. Dank je wel
"stel dat hij wordt geblocked met Lure door een Blastoderm en een Skyshroud Ridgeback"
Dan gaat Cobra helaas dood, tenzij je hem +iets/+iets of deathtouch geeft. Hij heeft te weinig power om ridgeback (de zwakste) lethal damage te geven, dus komt hij niet toe aan de Blastoderm, die hem vervolgens doodmept. (Je kan ook de blastoderm killen, maar dan kom je niet aan de ridgeback toe.)
@Control
Met 2 emrakul blocken kan best hoor, heb je alleen een Mirror Gallery nodig. En als dat gebeurd wil cobra er nog best 1tje neerhalen.
hoezo dat? hij wordt nog steeds gedestroyed ^^
Als ik met 2 emrakul blok kan je er gewoon 1 killen (niet dat dat kan maar je snapt mijn punt..)
Dat beteknt eigenlijk dat je " Whenever Voracious Cobra deals combat damage to a creature, destroy that creature" kan weg laten wanneer het geblocked wordt door meer dan twee creatures...
Ok thanks. Ik snap hem.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik alleen oude serie kaarten bezit.
Wel jammer...aan de andere kant is het wel goed die nieuwe regelgeving. Want anders zou het wel erg sick zijn.
.......
Maar........ wacht even.... stel hij wordt geblocked met Lure door een Blastoderm en een Skyshroud Ridgeback
Dat betekent dus dat hij beiden niet kan killen en dus cobra dood gaat?
Je mist een tragisch puntje; Cobra heeft zwaar geleden onder de laatste regelupdate.
Sinds M10 mag je combat damage niet meer vrij verdelen over de blockers, maar moet je alle blockers stuk voor stuk lethal damage geven.
Je tegenstander heeft dus maar 3 Grizzly Bears nodig om van je 4/2 monstercobra af te komen. Je moet namelijk de eerste 2 bears beiden 2 damage geven voordat je aan de 2e mag beginnen.
Deathtouch beesten mogen hun damage nog wel vrij verdelen, maar hun voorgangers zijn sindsdien een stuk slechter geworden.
Voracious Cobra is ook erg ziek in de aanval!
Bijvoorbeeld: leg er een lure onder of cast bloodscent.
Ook gebruik ik rancor in combo. Op die manier heeft hij 5 blockers nodig om het te killen.
Of zie ik iets over het hoofd?
deed ik dat eerder ook dan?
he hypenstein ga je nu bij elk beessie met deattouch enzo lure roepen?
Inderdaad.
Beetje jammer als er vervolgens 5 creatures op Voracious Cobra afstormen...
Creature - Snake 2 / 2
First strike
Whenever Voracious Cobra deals combat damage to a creature, destroy that creature.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips