Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Zur the Enchanter (EF)

Serie: Commander Legends (CMR)

Rarity: Mythic Commander Legends Mythic

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Coldsnap
 -
3,95
 -
24,95
Commander Legends (EF)
 -
7,95    
Modern Masters 2017
 -
2,95
 -
9,95
Zur the Enchanter | Commander Legends

Prijs:

€ 7,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
26-9-2012 22:48:00

okee bedankt btw nog een vraagje, kan je met dit effect een Coalition Flag op andermans creatures leggen?

26-9-2012 17:59:00

Kleine aanvulling op hieronder:

Triggered abilities hebben altijd het woordje 'when', 'whenever' of 'at'.

Activated abilities hebben altijd een dubbele punt, ongeacht of ze nou tapsymbolen hebben of niet. Ze worden altijd geschreven als [cost]:[effect].

Wesly (6) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
26-9-2012 17:50:00

Triggered ability....

dit zie je aan het woordje Whenever..
zodra hij aanvalt gebeurd dit... hierbij is de declare van de attack de trigger voor zur om te zoeken naar leuke enchantment

Activated abilitys hebben iets staan in de vorm van tap symbool of iets met een dubbele punt (voorbeeld pay 1 life: target opponent discards a card)

26-9-2012 17:40:00

telt dit effect nou als een activated ability of triggered ability?

24-6-2012 03:54:00

FLINK broken dat zeker

24-6-2012 03:04:00

Toch wel een heerlijke EDH general. Speel hem graag

hdg Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2012 14:40:00

Wat mij vooral aan het twijfelen bracht, is het stuk bij de Official Ruling "It doesn't target that permanent". Maar het feit dat Prog niet kan worden ge-enchant is natuurlijk ook reden om een illegal target te zijn

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2012 14:19:00

Zie ook de FAQ bij Progenitus:

Vraag: Wat betekent "everything" nu eigenlijk precies? (...)
Antwoord: Het woord "everything" slaat op alle Magic termen die binnen het spel vallen. Hij heeft dus Protection from instants, sorceries, tokens, planeswalkers, Tarmogoyf, Kithkin, Lightning Bolt, players, creatures, Eager Cadet, etc. Als een kaart die nu of ooit in Magic bestaat of zal bestaan Progenitus wil targetten, damagen, blocken, equippen, enchanten of fortifien, dan kan dat niet.

7-6-2012 13:53:00

Lol. Progenitus heeft protectie tegen ALLES. Dus ook tegen Aura's (en Swamps, en Birds of Paradise, en instants, en ...).

EDIT: Was tegen G "Soratami" H bedoeld.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2012 13:51:00

Wat ik al zei, het is niet eens dat hij eraf valt. Hij mag er uberhaupt niet eens op (want je moet een legal permanent aanwijzen waar hij aan ge-attached mag worden en Progenitus is vanwege de protection geen permanent waaraan hij ge-attached kan worden).

(Progenitus heeft by the way sowieso al protection from enchantments en dat is al voldoende, wat GH ook zegt.)

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2012 13:43:00

Precies. Progenitus heeft Protection from Enchantments.
Aura is overigens een sub type, als ik het me goed herinner. Ik ben niet geheel zeker of dat Progenitus daadwerkelijk Protection from Aura's heeft. Maar in ieder geval, het werkt dus niet zoals je zelf al had verwacht.

7-6-2012 13:37:00

Wat nou als je die Guard Duty exiled en returned (door venser oid). Dan mag hij wel op progenitus toch? Of valt die kaart er dan alsnog af omdat Progenitus ook protection van Aura's heeft? Ik denk het tweede deel.

NederMagic Rules Advisor G (253) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2012 13:33:00

De Prison target immers niet, je attached hem simpelweg. Dus Hexproof en Shroud doen daar niets tegen.

hdg Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2012 13:30:00

Mja ik vergis me wel vaker, heb al sinds Ravnica niet meer. Soms kijk in nog wel eens op NM, en heb onlangs MTGO aangeschaft. Opzich wel leuk, weer eens een potje spelen. Maar er zijn best wat veranderingen doorgevoert sindsdien.

Maar ok, met protection gaat dat niet lukken (DEBT verhaal). Dus wel met Shroud? En hoe zit het met bijv. Prison Term die ik dan attach op een creature van mijn tegenstander die Hexproof heeft, blijven die wel liggen?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-6-2012 13:16:00

Klopt helemaal. Als een aura de battlefield binnenkomt en je hebt geen target aangewezen, dan moet je inderdaad alsnog een permanent aanwijzen waaraan de aura ge-attached moet worden. Maar dat moet wel een legale permanent zijn. En een permanent met relevante protection is niet legaal om aan te attachen.

@hdg: Verwar je protection niet met shroud?

Oracle

Legendary Creature - Human Wizard 1 / 4

Flying
Whenever Zur the Enchanter attacks, you may search your library for an enchantment card with converted mana cost 3 or less and put it onto the battlefield. If you do, shuffle your library.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2015-01-19 - scryfall
Zur the Enchanter is banned as a commander in Duel Commander format, but it may be part of your deck.

2017-03-14 - wotc
An Aura put onto the battlefield without being cast doesn't target anything, so it could be attached to a permanent with shroud or hexproof. However, the Aura's enchant ability restricts what it can be attached to.

Decktips