Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Kaldheim (KHM)
Serie | Normaal | Foil | ||
Kaldheim | 1,50 | 5,95 | ||
Kaldheim (EA) | 7,95 | 9,95 |
Prijs:
€ 1,50
FOIL
€ 5,95
Tibalt's Trickery is gekkenwerk, ook in Historic. Tweede beurt Ulamog, the Ceaseless Hunger en zeg maar dag tegen je landjes.
Ik ben er inmiddels ook eentje tegengekomen die beurt 1 af kon gaan m.b.v. Simian Spirit Guide en Gemstone Caverns.
Daar zit je dan met je Forest tegenover een Emrakul.
Het gaat er inderdaad om dat ze feitelijk volgens mij 12 copies Tibalt spelen door de cascade. Dus discard of counter betekent dat ze de volgende beurt weer lachen afgaan. Daarnaast is het op instant speed, dus ze kunnen afgaan in respons op je fetch/discard. Je zou dus ten allen tijde je mana open moeten houden, je kan niet eens EOT fetchen.
Voor de cascade versie werkt een chalice op 0 niet - alle cascade spells kosten 3 en Trickery zelf 2. Discard werkt ook niet goed, aangezien elke cascade spell in principe geldt als extra kopie van Trickery, en die krijg je moeilijk allemaal weg. Counterspells werken uiteraard zo goed als altijd, maar dat kan je natuurlijk evengoed zeggen bij elke kaart die gebanned is.
Maar hoe meer (goedkope) bescherming ze runnen, hoe slechter hun combo wordt toch? Of begrijp ik het verkeerd.
@The Dude
Al die maatregelingen heeft men een waslijst aan bescherming voor waardoor ze gezellig hun unfair magic kunnen spelen.
Ik speel geen modern, maar je kunt deze spell toch gewoon counteren? Met een Force of Negation of welke andere counterspells legal zijn in modern.
Werkt een chalice op 0 ook niet om de initiele spell al te counteren?
Of iets als Duress?
Oh ja ik ben niet zo heel bekend met Modern... daar lijkt het me inderdaad zeer gevaarlijk. In Standard krijg ik maar eens in de 2 of 3 games het voor elkaar om deze af te laten gaan en dan is de kans ook nog groot dan wat ik krijg meteen de volgende beurt removed wordt of terug mijn hand in geslingered wordt. Dus, ban in Modern lijkt me wel op zijn plaats ja.
Het is verbazingwekkend hoe vaak er hiermee een Emrakul of Ulamog op het veld verschijnt in beurt twee - waarvan overigens de "cast" trigger gewoon afgaat.
Het is verrassend consistent - ik kwam gisteren een versie tegen met een zooi 3 cmc cascade spells, die natuurlijk altijd dit onding vinden.
Dus dat!
Deze kaart gaat helemaal nergens over... dus ik hoop dat er snel wat gevonden word er tegen of dat die de hamer krijgt. Ik ben persoonlijk nooit van het bannen van kaarten want ik had ook niets tegen de companions (behalve lurrus in vintage) maar deze kaart is gewoon weg idioot
Mvg,
Paar keer tegen gespeeld in Modern, met UW blitz. Werd meeste potjes finaal ingemaakt. Ze gaan met gemak meerdere keren af.
@Rick Coolman
Heb jij wel games gezien in modern?
Ik vind het deck niet consistent genoeg, en een simpele Duress of Miscast maakt het hele deck ook gelijk nutteloos. Ik vraag het me af.
@Firestone
Ik denk dat deze kaart gebanned gaat worden want de decks hier mee slaan echt helemaal nergens op...
Wordt deze banwaardig, of zijn de decks niet consistent genoeg?
Instant
Counter target spell. Choose 1, 2, or 3 at random. Its controller mills that many cards, then exiles cards from the top of their library until they exile a nonland card with a different name than that spell. They may cast that card without paying its mana cost. Then they put the exiled cards on the bottom of their library in a random order.
Legal in: Vintage, Legacy, Standard, Commander
Banned in: Modern
Decktips