Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Time Spiral Remastered (TSR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Kaladesh Inventions | 199,95 | |||
Masters 25 | 49,95 | 59,95 | ||
Mirrodin | 59,95 | 99,95 | ||
Modern Masters | 49,95 | 69,95 | ||
Time Spiral Remastered | 59,95 | 149,95 |
Prijs:
€ 59,95
FOIL
€ 149,95
Nou in dat geval hetsimpele feit dat x variabel is
Wat lijkt je logisch en wat snap je niet?
Je vindt het logisch om Stigma Lasher te casten en maar 1 keer te betalen? Dan is het toch vanzelfsprekend dat je
betaalt?
Waarom is het dan ineens logisch om maar 1 keer te betalen, terwijl er
staat?
Vergeet niet dat alle X'en dezelfde waarde hebben. Daarom staat er ook overal dezelfde letter. Je kan niet 1 kiezen voor de ene X en nul voor de andere.
Als dat had gemogen, dan had er gestaan of iets in die trant (verschillende letters dus).
Xander nee lijkt me logisch, ik snap je post ook niet
Oh Nouja, het was toch niet zo'n heel serieus voorbeeld
@Nik: Dat zou ook niet werken, want je moet voor X een geheel getal kiezen. Dat je halve mana's kunt maken is leuk, maar je kunt nog steeds niet X = 0,5 kiezen.
@KMS: Als er nu had gestaan, in plaats van
, had je dan ook geredeneerd, ik betaal lekker alleen de ene
, want wie zegt dat ik de andere
ook moet betalen?
De regels zeggen dat.
Je mag zelf kiezen welke waarde je kiest voor X, maar alle Xen hebben dezelfde waarde. Als je kiest voor X=1, dan is is de manacost van Chalice of the Void =
.
Je moet van te voren zeggen hoe groot dat X is
Vervolgens betaal je de casting cost.
Tenzij je een City of Ass hebt liggen kun je geen halve mana in allebei de x'en steken waardoor deze kaart een cmc van 1 zou krijgen, dus je hebt óf x=0 voor een cmc van 0, óf x=1 voor een cmc van 2.
@johan
Als ik X betaal mag ik toch zelf weten oeveel? Ik kies ervoor m in 1x. 1 mana in te pompen waardoor chalice op de stack cmc1 heeft
Wie zegt dat ik die andere x ook moet betalen?
Afaik werkt het op deze manier
Ikke schnappe.
Aha, het was geen vraag...
Wat Johan zegt.
Kies je X = 0, dan betaal je 0.
Kies je X = 1, dan betaal je 2.
Een tussenweg is er niet.
Je kunt niet betalen.
Volgens mij ben je een beetje in de war met hoe X werkt. Je kiest een waarde voor X, waaruit de manacost volgt, niet andersom.
Waar reageer je op?
Dan betaal je 1 dan heeft de waarde van de chalice nog steeds 0 maar de cmc is 1 dus wordt ie niet gecountered
Jazeker; als je voor X = 0 kiest, is de CMC van deze spell 0 en zal dus gecounterd worden door een Chalice die al op 0 ligt.
Als XX 0 is wordt deze dan gecounterd door een Chalice die al in play ligt met 0 counters erop?
Artifact
Chalice of the Void enters the battlefield with X charge counters on it.
Whenever a player casts a spell with converted mana cost equal to the number of charge counters on Chalice of the Void, counter that spell.
Vraag: Ik heb een Chalice of the Void met 2 counters erop en mijn tegenstander speelt een Hypnotic Specter. Kan ik dan ervoor zorgen dat de Chalice de Specter countert door er snel een counter op te plaatsen met bijvoorbeeld Clockspinning?
Antwoord: Nee, je bent dan al te laat. Je mag pas reageren door er een counter op te leggen nadat de spell geplayed is en op de stack ligt. Maar dat is al te laat voor de Chalice om te triggeren.
Vraag: Ik heb een Chalice of the Void 3 counters erop en een Trinisphere in het spel. Worden nu alle spells die 3 of minder kosten gecountered?
Antwoord: Nee, want Chalice of the Void kijkt naar de converted mana cost (hier meer info over CMC), niet naar wat je er werkelijk voor betaalt.
Legal in: Legacy, Modern, Commander
Restricted in: Vintage
2018-03-16 - wotc
A mana cost of XX means that you pay twice X. If you want X to be 3, you pay 6 to cast Chalice of the Void.
2018-03-16 - wotc
The number of counters on Chalice of the Void matters only at the time the spell is cast. Changing the number of charge counters on Chalice of the Void after a spell has been cast won't change whether the ability counters the spell.
2018-03-16 - wotc
If there are zero charge counters on Chalice of the Void, it counters each spell with a converted mana cost of 0. This includes face-down creature spells cast with morph's alternative cost.
2018-03-16 - wotc
Chalice of the Void has to be on the battlefield at the end of casting a spell for the ability to trigger. If you sacrifice Chalice of the Void as a cost to cast a spell, its ability can't trigger. However, if it leaves the battlefield once its ability has triggered, that ability will still counter the spell.
Decktips