Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Harmonic Sliver

Serie: Time Spiral Remastered (TSR)

Rarity: Uncommon Time Spiral Remastered Uncommon

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Time Spiral
 2
0,90
 -
14,95
Time Spiral Remastered
 1
0,60
 -
2,95
Harmonic Sliver | Time Spiral Remastered

 Op voorraad 

€ 0,60 (1x)

 Kopen

FOIL 

€ 2,95

Uitverkocht

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
29-1-2020 09:21:00

Thanks!

29-1-2020 08:12:00

Ja, als jij de enige speler bent met een artifact of enchantment op tafel en Harmonic Sliver (of een andere sliver, met Harmonic Sliver op tafel) enters the battlefield, dan wordt die gedestroyed. Er staat namelijk niet 'You may destroy target artifact or enchantment' zoals bij Reclamation Sage.

29-1-2020 06:35:00

Is dit eigenlijk een verplichte ability?
In andere woorden, als ik de enige ben met n artifact of enchantment, moet ik die dan destroyen?

31-12-2013 11:35:00

Man, ik ga de Comp Rules maar weer eens goed doorlezen wat SBA's betreft.. :| meteen een nieuw voornemen. Bedankt voor het verbeteren Xander!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
31-12-2013 11:28:00

Wat heb jij toch met SBA's en triggers?

Nadat iets de battlefield binnenkomt waardoor enter-the-battlefield abilities triggeren, worden EERST state-based actions gecheckt en DAARNA gaan triggers op de stack. SBA's en triggers hebben niks maar dan ook echt helemaal niks met elkaar te maken. Misschien zit de verwarring erin dat het moment van triggeren verschillend is met het moment dat de trigger de stack op gaat?

@Jarno: Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Als een permanent de battlefield binnenkomt, dan leg je de kaart eerst op tafel. En daarna gaan enter-the-battlefield triggers kijken of ze iets nieuws zien (in die volgorde!). En dan hebben static abilities dus al lang en breed invloed op hem. Voor hemzelf geldt hetzelfde. Je legt hem eerst op tafel. En daarna ziet hij dat hij de battlefield binnen is gekomen.

Voor hemzelf werkt het dan ook exact hetzelfde als dat hij gewoon de trigger "When Harmonic Sliver enters the battlefield, destroy target artifact or enchantment." had gehad, in plaats van genoemde static ability die hem de trigger geeft.

31-12-2013 10:15:00

Zo werkt dat niet..

De ability van deze sliver werkt direct zodra hij in het spel komt, dus ook als het spel d.m.v. SBA's checkt of er nog triggers op de stack willen. Die zien een nieuwe sliver en een ability die zegt dat je wat mag slopen als een sliver in het spel is gekomen, en dus mag je wat slopen.

Dit staat compleet los van andere zones.

31-12-2013 10:06:00

ik wist dat hij ook triggerde als hij zelf in het spel komt

alleen het vage vind it
All Silvers Have ""
is een static ability , en die is volgens mij alleen actief als hij op de battlefield light dus als hij is geentered

kennelijk werkt deze static ability ook op kaarten die in een andere zone zitten zoals je hand ofzo

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-12-2013 23:56:00

Kleine aanvulling: Hij is zelf ook een Sliver, dus hij heeft de trigger zelf ook.

30-12-2013 21:16:00

Ja. Voor de mensen die meer willen weten: "Wanneer een beest met een triggered ability in het veld komt, gaat de triggered ability de stack op. Daarna moet je in dit geval een artifact of enchantment slopen (als er een in het veld ligt). Er staat geen "may" op de kaart, anders mocht je ervoor kiezen om niets te slopen.

30-12-2013 20:55:00

Mijn tegenstander wil dit zeker weten:
Gaat de ability af zodra hij binnenkomt ?
alleen ja of nee a.u.b

15-10-2013 16:20:00

En dat is dus voor mij de reden om deze in Elves over Qasali Pridemage te spelen. Wanneer mensen de voor en nadelen opnoemen wordt dit echter nooit genoemd en daarom begon ik te twijfelen!

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
15-10-2013 14:05:00

Ja. Je moet eerst het resolven van Show and Tell afmaken. Deze triggert weliswaar tijdens het resolven van Show and Tell, maar de trigger gaat daarna pas op de stack. Op dat moment moet je een target voor de trigger aanwijzen en dan ligt de enchantment al lang en breed op de battlefield.

15-10-2013 13:37:00

Kun je met deze nou wel of niet een sneak attack/omniscience slopen als hij via Show and Tell samen met de enchantment in het spel komt? Ik dacht van wel maar kan het nergens vinden ter bevestiging. Show and tell is voor veel mensen ook lastig als het gaat om Phyrexian Metamorph etc, misschien zit ik er nu daarom ook wel naast.

10-3-2012 12:55:00

Dankjewel! Da's even interessant om weten...

10-3-2012 12:51:00

Je hebt helemaal gelijk. Elke Harmonic Sliver geeft ze zo'n extra triggered ability.

Oracle

Creature - Sliver 1 / 1

All Slivers have "When this permanent enters the battlefield, destroy target artifact or enchantment."

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2013-07-01 - wotc
Abilities that Slivers grant, as well as power/toughness boosts, are cumulative. However, for some abilities, like flying, having more than one instance of the ability doesn't provide any additional benefit.

2013-07-01 - wotc
If the creature type of a Sliver changes so it's no longer a Sliver, it will no longer be affected by its own ability. Its ability will continue to affect other Sliver creatures.

2006-09-25 - wotc
The controller of the Sliver that enters the battlefield, not the controller of Harmonic Sliver, chooses the target.

2006-09-25 - wotc
This ability will trigger when Harmonic Sliver enters the battlefield.

Decktips