Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Time Spiral Remastered (TSR)
Serie | Normaal | Foil | ||
Time Spiral | 0,75 | 6,95 | ||
Time Spiral Remastered | 0,75 | 2,50 |
Prijs:
€ 0,75
FOIL
€ 2,50
Andere versie wel op voorraad.
Het doel van elke kaart is dat je opponents aan het kortste eind gaan trekken, of dat nou direct of op lange termijn is kan verschillen. Zelfs kaarten zoals Howling Mine en Mana Flare, waarmee je soms vrienden kan maken, zijn vrij sterk in het juiste deck. Nou zijn Eureka en Hypergenesis wel kaarten van een ander kaliber dan de meeste (toffe) kaarten. Als je veel card advantage kan maken zijn Eureka en Hypergenesis wel zo'n beetje instant win in het juiste deck.
Huh? Dat klinkt alsof hij opgaf... Ik zou dan niet akkoord gaan met een draw inderdaad.
Gewoon aanklagen die handel. Je kunt ook zeggen dat je oneens bent met draw. Ik vind dat onzin om daarop zo maar niet tegen hun verlies kunnen na spelen van deze kaart.
Dank je, Torak en Dustin, het spel werd echter op een draw gehouden nadat bleek dat de uitkomst van de Hypergenesis teveel in mijn opponents' nadeel uitkwam.
Dat met die Protective Bubble kan dus wel. De permanents komen een voor een in het spel.
De Hypergenesis counteren kan niet wanneer deze aan het resolven is, want zoals ik al aangaf kan er tijdens het resolven van Hypergenesis (of welke andere spell of ability dan ook) niets de stack op. Spelers kunnen dus ook niets counteren, omdat ze de counterspell op dat moment dus niet kunnen casten.
Dat laatste niet: het in het spel leggen van al die permanents is deel van het resolven, niet van het casten, dus dan kan Hypergenesis al niet meer gecounterd worden.
Is het dus mogelijk dat ik mijn met Hypergenesis in het spel gebrachte Serra Avatar kan enchanten met een door diezelfde Hypergenesis in het spel gebrachte Protective Bubble?
Kan er op het einde van de rit nadat er een hoop kaarten aangebracht werden iemand dus ook Hypergenesis counteren omdat de uitkomst ervan hem/haar niet aanstaat?
Ja, zo ongeveer gaat het wel. Dat wil zeggen: wat je wil doen kan allemaal, MAAR de kaarten gaan niet via de stack. Ze worden dus ook niet gecast. Een van de gevolgen daarvan is dat je Aura's kunt attachen aan beesten met Shroud, Hexproof of Protection from Colored Spells. Dat is zo omdat de Aura's niet gecast worden en daardoor niet targetten (dat doen ze alleen als je ze cast en er zo een spell met een target van maakt). Tevens kan er tijdens het resolven van Hypergenesis niets de stack op. Dat wil dus ook zeggen dat als er dingen triggeren, deze triggers pas de stack op gaan wanneer iedereen in turn besloten heeft niets in te willen leggen en Hypergenesis klaar is met resolven. Omdat de triggers tegelijkertijd de stack op willen gaat dat in de volgorde van Active Player Non-Active Player (APNAP). Dus eerst gaan de triggers de stack op van degene die aan de beurt is, daarna van de volgende speler met de klok mee, totdat iedereen geweest is. Daarbij moeten spelers ook direct de targets kiezen voor de triggers als deze er zijn.
Wat gebeurt er eigenlijk met de rule van deze kaart bijvoorbeeld in een potje commander, legt elke speler dan één kaart op de stack elk om beurt tot er geen enkele speler nog een kaart legt en komen deze dan één voor één on the battlefield of allemaal tegelijk? Kan je dan je Serra Avatar een Protective Bubble geven en je oppo's Blightsteel Colossus een Pacifism? (Deze kaarten zijn allen door Hypergenesis in het spel gekomen.)
City of Solitude houdt alleen casten tegen, into play gooien is iets heel anders.
Wat gebeurt er als mijn Hypergenesis af gaat als ik City of Solitude heb liggen? Mogen andere spelers dan nog wel meedoen in het op tafel gooien van kaarten?
Ja, dan suspend je hem niet, maar cast je hem gewoon.
dus als deze via cascade resolved dan mag je meteen die beurt je fatties op leggen?
jammer van de ban in modern, maar zelfs in legacy werkt het deck nog heel leuk
Ben benieuwd wat deze kaart gaat doen, aangezien hij in modern gewoon mag. Het was altijd een keihard stabiel deck.
Sorcery
Suspend 3-1GG (Rather than cast this card from your hand, pay 1GG and exile it with three time counters on it. At the beginning of your upkeep, remove a time counter. When the last is removed, cast it without paying its mana cost.)
Starting with you, each player may put an artifact, creature, enchantment, or land card from their hand onto the battlefield. Repeat this process until no one puts a card onto the battlefield.
Vraag: Ik leg een Ranger of Eos neer tijdens het resolven van Hypergenesis. Mag ik de creatures die ik op kan zoeken ook in het spel leggen?
Antwoord: Nee. Tijdens het resolven van een spell triggeren abilities wel, maar gaan ze nog niet op de stack. Dat gebeurt pas nadat de spell helemaal resolved is. Dus als jij een Eternal Witness en een Ranger of Eos in je hand hebt en die beide in het spel hebt gelegd en daarna is de Hypergenesis resolved, DAN gaan beide triggers op de stack en mag je een kaart terughalen en twee creatures zoeken.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern
2016-09-20 - wotc
This has no mana cost, which means its mana cost can't be paid for effects such as replicate from Djinn Illuminatus or flashback from Snapcaster Mage.
2013-06-07 - wotc
You can exile a card in your hand using suspend any time you could cast that card. Consider its card type, any effect that affects when you could cast it (such as flash) and any other effects that could stop you from casting it (such as Meddling Mage's effect) to determine if and when you can do this. Whether or not you could actually complete all steps in casting the card is irrelevant. For example, you can exile a card with suspend that has no mana cost or requires a target even if no legal targets are available at that time.
2013-06-07 - wotc
Exiling a card with suspend isn't casting that card. This action doesn't use the stack and can't be responded to.
2013-06-07 - wotc
If the spell requires any targets, those targets are chosen when the spell is finally cast, not when it's exiled.
2013-06-07 - wotc
If the first triggered ability of suspend (the one that removes time counters) is countered, no time counter is removed. The ability will trigger again during the card's owner's next upkeep.
2013-06-07 - wotc
When the last time counter is removed, the second triggered ability of suspend will trigger. It doesn't matter why the last time counter was removed or what effect removed it.
2013-06-07 - wotc
If the second triggered ability of suspend (the one that lets you cast the card) is countered, the card can't be cast. It remains exiled with no time counters on it, and it's no longer suspended.
2013-06-07 - wotc
A creature cast using suspend will enter the battlefield with haste. It will have haste until another player gains control of it (or, in some rare cases, gains control of the creature spell itself).
2013-06-07 - wotc
Although originally printed with a characteristic-defining ability that defined its color, this card now has a color indicator. This color indicator can't be affected by text-changing effects (such as the one created by Crystal Spray), although color-changing effects can still overwrite it.
2013-06-07 - wotc
As the second triggered ability resolves, you must cast the card if able. Timing restrictions based on the card's type are ignored.
2013-06-07 - wotc
If you can't cast the card, perhaps because there are no legal targets available, it remains exiled with no time counters on it, and it's no longer suspended.
2013-06-07 - wotc
If the spell has any mandatory additional costs, you must pay those if able. However, if an additional cost includes a mana payment, you are forced to pay that cost only if there's enough mana in your mana pool at the time you cast the spell. You aren't forced to activate any mana abilities, although you may do so if you wish.
2006-10-15 - wotc
Anything that triggers during the resolution of this will wait to be put on the stack until everything is put onto the battlefield and resolution is complete. The player whose turn it is will put all of their triggered abilities on the stack in any order, then each other player in turn order will do the same. (The last ability put on the stack will be the first one that resolves.)
2006-09-25 - wotc
In a game of N players, the process ends when all N players in sequence (starting with you) choose not to put a card onto the battlefield. It doesn't end the first time a player chooses not to put a card onto the battlefield. If a player chooses not to put a card onto the battlefield but the process continues, that player may put a card onto the battlefield the next time the process gets around to them.
Decktips