Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Magus of the Moon

Serie: Time Spiral Remastered (TSR)

Rarity: Rare Time Spiral Remastered Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Future Sight
 1
14,95
 -
69,95
Iconic Masters
 -
5,95
 -
19,95
Time Spiral Remastered
 -
5,95
 -
14,95
Magus of the Moon | Time Spiral Remastered

Prijs:

€ 5,95

Uitverkocht

FOIL 

€ 14,95

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
28-5-2017 23:20:00

Thx voor de uitleg! Belangrijk aspect toch. En dat ook zoveel mensen dit niet weten/doen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-5-2017 16:09:00

Ja, ik liet eventuele shortcuts even buiten beschouwing.

Maar eigenlijk is het beste wat je kunt doen, zeggen "ik activeer de ability van Æther Vial, wil je nog reageren voordat hij resolvet?". Als je tegenstander dan priority passt, zijn zijn kansen verkeken om nog te reageren.

Want wat LotZ zegt: Als je tijdens het activeren al iets doet wat tijdens het resolven pas zou gebeuren (in dit geval de kaart laten zien die je in zou willen vialen), dan is dat een shortcut en die kan je tegenstander weigeren. Die kan gewoon nog reageren op het activeren, met de informatie welke kaart je eigenlijk in had willen vialen. (Want dat zou wat zijn als je even voor je tegenstander zou kunnen besluiten dat hij priority passt.)
Maar ook wat LotZ zegt, als je tegenstander daadwerkelijk reageert, hoef je niet dezelfde keuze te maken. Je kiest dan opnieuw of je een kaart in vialt en zo ja, welke.

25-5-2017 14:58:00

@Alex
Als je het niet weet, zeg dan liever niets. Random antwoorden schept alleen maar zinloze verwarring, vooral als het zo compleet fout is. (Dit heeft niets met triggers te maken).

@Santa
Technisch gezien werkt het inderdaad zo. Je kiest pas of en wat je inlegt met Æther Vial op het moment dat Vials ability resolved. Als je tegenstander wil reageren voordat het beest in het spel komt moet hij dat doen voordat Vials ability resolved, en dus ook voordat hij weet welk beest er in het spel zou komen.

Veel mensen laten hun in te leggen beest wel meteen zien op het moment dat ze Vial activeren, maar technisch gezien is dat dus niet correct. (En geeft tegenstanders onnodig de kans maatregelen te nemen voordat dingen als Magus of the Moon hun narigheid bezorgen.)

Het is slechts een informele shortcut, en komt grofweg neer op zeggen dat 'Als niemand wil reageren leg ik dit beest in'. Als iemand echter wel reageert mag je als Vialspeler best ervoor kiezen om alsnog een ander (of geen) beest in te leggen.

25-5-2017 14:47:00

Ja want de triggers gaan op de stack. Nah eigenlijk heb ik geen idee maar ik snap hoe het werkt.

Net als met spelling

25-5-2017 14:37:00

Echt? Zo heb ik nooit iemand zien spelen met vials. Dus op het moment dat ik de vial activeer met 3 counter's, mag mijn tegenstander reageren. Daarna mag ik kiezen wat ik uit mijn hand in het spel leg? Werkt het zo?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
24-5-2017 10:11:00

Kleine aanvulling: Zo gauw hij ziet welke kaart je in Vialt, is hij te laat met reageren, want die kies je tijdens het resolven pas en tijdens het resolven kun je niet reageren. Dus als hij nog wil reageren, moet hij dat doen, voordat hij uberhaupt weet dat je deze zou willen in vialen.

edit: Behalve als je als shortcut tijdens het activeren gelijk laat zien welke kaart je in zou willen vialen. Zie verdere posts.

24-5-2017 10:08:00

Ja, zolang hij het maar doet in respons op de Vial activatie. Zodra deze ligt zijn al zijn Wastelands en Fetches gewoon Mountains.

24-5-2017 10:04:00

Stel dat ik deze op het einde van mijn tegenstander zijn beurt in Vial (via Æther Vial), kan hij nadien nog zijn fetches of wastelands gebruiken?

9-10-2016 14:18:00

Helemaal duidelijk zo, Xander & Sander v1.1 bedankt!

9-10-2016 13:38:00

vraag 1:

Je nonbasics worden mountains, maar houden hun eigen naam. Dus je hoeft niks in de graveyard te plaatsen.
Boseiju ziet er dan zo uit:

Boseiju, Who Shelters All
Legendary Land - Mountain
: Add to your mana pool.

En je Academy Ruins zo:

Academy Ruins
Legendary Land - Mountain
: Add to your mana pool.

Dark Depths is niet anders dan andere legendary lands, behalve dat hij ook Snow is.
Die zit er met een Moon ding zo uit:

Dark Depths
Legendary Snow Land - Mountain
: Add to your mana pool.


vraag 2:

Als eerste is het (semi-)belangrijk om te vermelden dat je voor de legendary rule niks moet sacrificen. Je plaatst een van de 2 in de graveyard. Dat is alles. "Die" triggers gaan dan nog wel af, er gaat immers iets van de battlefield naar de graveyard, maar als iets zegt "when you sacrfice", dan triggered het niet.
Het klopt dat het toepassen van de legendary rule een State Based Action is (SBA) en de stack niet gebruikt.
Maar regel 605.3a is hier relatief duidelijk over:

605.3a A player may activate an activated mana ability whenever he or she has priority, whenever
he or she is casting a spell or activating an ability that requires a mana payment, or whenever a
rule or effect asks for a mana payment, even if it's in the middle of casting or resolving a spell
or activating or resolving an ability.

Zolang SBA's worden toegepast, heeft geen een speler priority, dus kan je geen mana in je pool gooien, aangezien ze worden toegepast voordat een speler priority krijgt. (zie rule 704.3, dat is een flinke lap tekst dus ik knal alleen even het relevante stukje neer)

704.3. Whenever a player would get priority (see rule 116, "Timing and Priority"), the game checks for
any of the listed conditions for state-based actions, then performs all applicable state-based actions
simultaneously as a single event.

En wanneer er geen SBA's (meer) hoeven te worden uitgevoerd, dan krijgt een speler priority, en dan kan er pas mana in een pool worden gegooid.



edit: ah snap, ge-ninja'd door onze grote vriend Xander =O

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-10-2016 13:26:00

Het woordje Mountain dat hier gebruikt wordt, is het land type en NIET de naam.

Het landje wordt qua type dus een Mountain. Als het ware staat er op de typeregel "(...) Land - Mountain", maar Boseiju, Who Shelters All heet nog steeds Boseiju, Who Shelters All, Academy Ruins heet nog steeds Academy Ruins en Dark Depths heet nog steeds Dark Depths.

De Legend Rule kijkt echter naar de naam van de permanent. Als je van elk van de drie landjes die je noemde, er eentje hebt liggen, dan hebben ze nog steeds verschillende namen en is de Legend Rule dus niet van toepassing, ook al ligt Magus of the Moon er.

Het is overigens geen sacrificen, maar simpelweg in de graveyard leggen. Dingen die triggeren op sacrificen, triggeren bijvoorbeeld niet op de Legend Rule.

In het algemeen (als je wel twee Legendary landjes met dezelfde naam hebt liggen) kun je het landje niet meer tappen dan, want daarvoor heb je priority nodig en altijd vlak voordat je priority krijgt, worden EERST state-based actions gecheckt.

9-10-2016 13:10:00

Als mijn oppo deze Magus heeft liggen en ik speel een Boseiju, Who Shelters All, komt hij dus tapped in play en zodra hij in play ligt is het een Legendary Mountain. Als ik later een Academy Ruins speel, heb ik dus twee Legendary Mountains. Moet ik dan, volgens de Legend Rule, één van de twee saccen? En als mijn tweede landje nou een Dark Depths is, geldt die Legend Rule dan ook (omdat hij niet alleen Legendary, maar ook Snow is)?
Vervolgvraag: iets saccen vanwege de Legend Rule is volgens mij een State Based Effect. Gebruikt de stack dus niet. Landen tappen voor mana gebruikt de stack ook niet. Mag ik, in het eerste voorbeeld, mijn Boseiju en mijn Ruins nog tappen voor twee rode mana alvorens ik er één naar de graveyard stuur?

21-12-2015 10:31:00

EDH en Modern, het is idd een 2de Blood Moon maar ook eentje die je op kan zoeken met Collected Company en dergelijke shenanigans.

21-12-2015 08:44:00

Volgens mij wordt hij ook wel gespeeld in Modern. Het is (inderdaad net zoals blood moon) een goed antwoord op nonbasics in Mono Rood.

20-12-2015 15:25:00

Sinds EDH. Geeft je een tweede mogelijkheid Blood Moon in je EDH deck te doen.

Oracle

Creature - Human Wizard 2 / 2

Nonbasic lands are Mountains.

NederMagic FAQ

Vraag: Veranderen mijn nonbasic landen nu in Mountains?
Antwoord: Nee, ze veranderen in Mountains. Een Mountain (dus de kaart zelf) is een basic land met het landtype Mountain. Een City of Brass met een Blood Moon in het spel is een nonbasic land met het landtype Mountain.

Vraag: Als er een Blood Moon of Magus of the Moon in het spel ligt, houden nonbasic lands hun types en abilities?
Antwoord: Nee, de ability zegt dat het een Mountain wordt. In de spelregels staat dat dit inhoudt dat alle abilities en alle landtypes gewist worden. Hij krijgt wel het landtype Mountain, wat betekent dat het landje kan tappen voor .

Vraag: Verandert mijn nonbasic land in een basic land?
Antwoord: Nee, het wordt een nonbasic Mountain. Basic is een supertype en dat verandert niet. Dit geldt ook voor Legendary en Snow.

Vraag: Ik heb een Pendelhaven en een Magus of the Moon. Hoe ziet mijn Pendelhaven er nu uit?
Antwoord: Voor de Magus of the Moon zag je land er zo uit:
Pendelhaven
Legendary Land
: Add to your mana pool.
: Target 1/1 creature gets +1/+2 until end of turn.
Nadat de Magus in het spel komt ziet je land er zo uit:
Pendelhaven
Legendary Land - Mountain
(: Add to your mana pool.)

Vraag: Komt mijn Savage Lands dan ook untapped in het spel?
Antwoord: Nee, want het land komt tapped in het spel. Dit gebeurt vlak voordat Blood Moon alles wist.

Vraag: Moet ik dan een landje returnen als ik een Boros Garrison speel?
Antwoord: Nee, want dat is een triggered ability die pas afgaat nadat de Garrison in het spel is gekomen. Maar daarvoor is de ability al removed door Blood Moon. Hij komt wel tapped in het spel.

Vraag: Is hier een wallpaper van?
Antwoord: Ja, die vind je hier

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2018-03-16 - wotc
Nonbasic lands will lose any other land types and abilities they had. They will gain the land type Mountain and gain the ability "T: Add R."

2018-03-16 - wotc
This effect doesn't affect names or supertypes. It won't turn any land into a basic land or remove the legendary supertype from a legendary land, and the lands won't be named "Mountain."

2018-03-16 - wotc
If a nonbasic land has an ability that triggers "when" it enters the battlefield, it will lose that ability before it triggers.

2017-09-29 - wotc
If a nonbasic land has an ability that causes it to enter the battlefield tapped, it will lose that ability before it applies. The same is also true of any other abilities that modify how a land enters the battlefield or apply "as" a land enters the battlefield, such as the first ability of Cavern of Souls. This is a change from previous rulings.

Decktips