Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Midnight Hunt Commander (MIC)
Serie | Normaal | Foil | ||
Innistrad | 0,60 | 2,50 | ||
Midnight Hunt Commander | 0,01 |
Prijs:
€ 0,01
Andere versie wel op voorraad.
Coole kaart, en laat ik 'm nu 2x hebben. Vanavond eens kijken hoe ie 't doet in een Horde deck.
Die vraag hebben we toch al eens gehad?
@DA.-.DeLink: Dat hangt ervan af wie er aan de beurt is. Eerst gaan de triggers van de actieve speler op de stack en dan de triggers van de niet-actieve speler(s). Abilities doen inderdaad altijd zo veel als mogelijk.
a) Als jij (de speler met Undead Alchemist) aan de beurt bent, ziet er de stack er dus zo uit:
---TOP
Eldrazi trigger (bijv. Emrakul, the Aeons Torn)
trigger van Undead Alchemist
---BOTTOM
De Eldrazi trigger resolvet als eerste en de graveyard van je tegenstander wordt terug geschud (inclusief de Eldrazi). Vervolgens resolvet de trigger van Undead Alchemist. Die kan de Eldrazi niet meer vinden, dus daar blijft hij vanaf. En tenslotte krijg je een token.
b) Als je tegenstander (de speler met de Eldrazi) aan de beurt is, dan ziet de stack er zo uit:
---TOP
trigger van Undead Alchemist
Eldrazi trigger
---BOTTOM
De trigger van Undead Alchemist resolvet als eerste en exilet de Eldrazi en je krijgt een token. Vervolgens resolvet de Eldrazi trigger en wordt de graveyard van je tegenstander terug geschud (waar de Eldrazi inderdaad niet meer bij zit, want die is al ge-exiled).
het hangt ervan af hoe je het stackt. Als eerst de alchemists ability resolvet zal die geexiled worden en vervolgens je GY in je bieb geschud worden. Volgens mij werkt dat nooit omdat de triggers van de actieve speler eerst op de stack gaan, correct me if I'm wrong please
Hij kan hem niet meer terugvinden omdat het voor het spel een nieuwe kaart is geworden. Als een kaart van zone veranderd ziet het spel hem als een nieuwe kaart.
Zodra Emrakul de graveyard verlaat kan Undead Alchemist hem niet meer terugvinden, en dus ook niet meer exilen.
400.7. An object that moves from one zone to another becomes a new object with no memory of, or relation to, its previous existence. There are seven exceptions to this rule:
(Irrelevante uitzonderingen, toegevoegd voor volledigheid).
400.7a Effects from spells, activated abilities, and triggered abilities that change the characteristics of a permanent spell on the stack continue to apply to the permanent that spell becomes.
400.7b Prevention effects that apply to damage from a permanent spell on the stack continue to apply to damage from the permanent that spell becomes.
400.7c If an ability of a permanent requires information about choices made as that permanent was cast as a spell, including what mana was spent to cast that spell, it uses information about the spell that became that permanent as it resolved.
400.7d Abilities that trigger when an object moves from one zone to another (for example, "When Rancor is put into a graveyard from the battlefield" ) can find the new object that it became in the zone it moved to when the ability triggered, if that zone is a public zone.
400.7e Abilities of Auras that trigger when the enchanted permanent leaves the battlefield can find the new object that Aura became in its owner‘s graveyard if it was put into that graveyard at the same time the enchanted permanent left the battlefield. It can also find the new object that Aura became in its owner‘s graveyard as a result of being put there as a state-based action for not being attached to a permanent. (See rule 704.5n.)
400.7f If an effect grants a nonland card an ability that allows it to be cast, that ability will continue to apply to the new object that card became after it moved to the stack as a result of being cast this way.
@Xander
Over de eldrazi regel he... Ik zit hier ook met te knoeien... Er staat op Undead Alchemist Whenever..., then exile that card. Waarom kan die 'that card' niet meer vinden als Emrakul geshuffeled is? wordt de trigger niet gedefineerd als : Emrakul, the aeon's thorn Card komt in graveyard,
Emrakul bovenaan stack zegt shuffle graveyard, Undead alchemist zegt, exile that card enz.
Ik denk dan dat ook vanuit de library Emrakul nog kan geëxiled worden aangezien niet staat vanwaaruit hij weg moet... is dat niet logischer?
please correct me if I'm wrong
Oke
Thanks dat wist ik niet.
Weer wat geleerd.
@Lekrutes: Het zijn GEEN triggered abilities. Het zijn replacement effects. Die gaan niet via de stack. Ze vervangen de schade, zodat er wat anders gebeurt. Het is NIET zo dat eerst de schade gedaan wordt en dat daarna de effecten pas optreden.
En het is het lijdend voorwerp (degene op wie het replacement effect invloed heeft, in dit geval degene die de schade krijgt dus) die mag kiezen in welke volgorde de replacement effects die invloed hebben op hem toegepast worden. Zie ook de comprehensive rule.
Oh, de tegenstander heeft Undead! Laat maar!
ik kan toch niet kiezen of undead alchemist eerst gaat.
De tegenstander valt aan.
Dan gaat de dingen op de stack van de actieve speler.
Daarna de niet actieve ik dus toch?
Dan krijg ik 10 schade?
Of heb ik dit helemaal verkeerd.
If a zombie -you control-
Mis ik wat? De tokens van de tegenstander zijn niet onder jou controle, dus doen toch niks?
Het zijn beide replacement effects die de schade op jou willen vervangen.
Dus mag jij kiezen in welke volgorde je ze wil toepassen.
Als je het replacement effect van Urza’s Armor als eerste toepast, moet je 10 kaarten millen.
Als je die van Undead Alchemist als eerste toepast, moet je 20 kaarten millen.
---
CR 616. Interaction of Replacement and/or Prevention Effects
616.1. If two or more replacement and/or prevention effects are attempting to modify the way an event affects an object or player, the affected object's controller (or its owner if it has no controller) or ---> the affected player chooses one to apply <--- , (...)
Als een speler you aanvalt met 5 2/2 zombie tokens?
Ik heb een Urza’s Armor liggen? wat gebeurt er dan?
Word 1 damage geprevent? en moet ik 10 kaarten millen?
Of doet Urza’s Armor niks en moet ik 20 kaarten millen?
En geld dit het zelfde voor Thunderstaff?
@DA.-.DeLink: Dat hangt ervan af wie er aan de beurt is. Eerst gaan de triggers van de actieve speler op de stack en dan de triggers van de niet-actieve speler(s). Abilities doen inderdaad altijd zo veel als mogelijk.
a) Als jij aan de beurt bent, ziet er de stack er dus zo uit:
---TOP
Eldrazi trigger (bijv. Emrakul, the Aeons Torn)
trigger van Undead Alchemist
---BOTTOM
De Eldrazi trigger resolvet als eerste en de graveyard van je tegenstander wordt terug geschud (inclusief de Eldrazi). Vervolgens resolvet de trigger van Undead Alchemist. Die kan de Eldrazi niet meer vinden, dus daar blijft hij vanaf. En tenslotte krijg je een token.
b) Als je tegenstander aan de beurt is, dan ziet de stack er zo uit:
---TOP
trigger van Undead Alchemist
Eldrazi trigger
---BOTTOM
De trigger van Undead Alchemist resolvet als eerste en exilet de Eldrazi en je krijgt een token. Vervolgens resolvet de Eldrazi trigger en wordt de graveyard van je tegenstander terug geschud (waar de Eldrazi inderdaad niet meer bij zit, want die is al ge-exiled).
Ik vind dit geen leuke kaart.
Word hierdoor te vaak doodgeschopt
Vraagje, hoe werkt de 2e ability in combinatie met een opponent's Eldrazi? Resolved deze eerst en wordt de Eldrazi ge-exiled? Of shuffled de Eldrazi eerst terug? Ik neem trouwens aan dat in beide gevallen de rest van de graveyard wel wordt teruggeshuffled, ongeacht of de Eldrazi wel of niet wordt ge-exiled? Bij voorbaat dank!
Creature - Zombie 4 / 2
If a Zombie you control would deal combat damage to a player, instead that player mills that many cards.
Whenever a creature card is put into an opponent's graveyard from their library, exile that card and create a 2/2 black Zombie creature token.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
2011-09-22 - wotc
If you control multiple Undead Alchemists, the multiple replacement abilities will have no added effect. Combat damage dealt to a player by a Zombie you control will be replaced only once with cards being put into that player's graveyard.
2011-09-22 - wotc
Whenever a creature card is put into an opponent's graveyard from their library, the triggered ability of each Undead Alchemist you control will trigger. The first such ability to resolve will exile that creature card and create a Zombie token. Subsequent abilities won't exile the creature card, but each will create another Zombie token.
Decktips