Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Crimson Vow Commander (VOC)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2013 | 1,50 | |||
Commander 2021 | 1,50 | |||
Commander Anthology I | 2,50 | |||
Crimson Vow Commander | 0,01 |
Prijs:
€ 0,01
Andere versie wel op voorraad.
Mask of Avacyn is misschien een slecht voorbeeld vanwege de hexproof, waardoor deze niet op de commander gelegd kan worden. Als hij geen hexproof zou hebben, dan wordt het een 0/1 beest met +1/+2 van de Mask, aangezien dit met de layers te maken heeft.
Dus in het bovenstaande geval zal hij al zijn abilities (inclusief enige abilities die hij kreeg van equipment) verliezen en totaal 1/3 zijn en artifact en insect als types hebben.
Darksteel Mutation zet de power / toughness naar 0/1 en daarna worden alle stat altering effects (+1/+1 counters en aura's etc) er aan toegevoegd
Wat gebeurd er als een commander al een een aura of equipment heeft,
bv Mask of Avacyn ?
Daar komt ook nog bij dat deze flavortext best wel vet is!
Heel vet ja.
Deze hate EDH commanders best hard
Beter als Arrest of Pacifism vind ik... ze krijgen dan wel een blocker, maar deze is ook op andere dingen te spelen met goede abilities
Enchantment - Aura
Enchant creature
Enchanted creature is an Insect artifact creature with base power and toughness 0/1 and has indestructible, and it loses all other abilities, card types, and creature types.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2013-10-17 - wotc
Darksteel Mutation overwrites the printed power and toughness of the enchanted creature, as well as any characteristic-defining abilities that define power and/or toughness.
2013-10-17 - wotc
Darksteel Mutation overwrites any previous effects that set the enchanted creature's power or toughness to a specific value. Any such effects that start to apply after Darksteel Mutation entered the battlefield will work normally.
2013-10-17 - wotc
However, Darksteel Mutation does not overwrite effects that change the enchanted creature's power or toughness without setting it to a specific value (such as the ones created by Giant Growth or Glorious Anthem). It also won't overwrite the effect of counters.
2013-10-17 - wotc
The enchanted creature will be only an artifact and a creature, not any other card types. It will be only an Insect, not any other creature types.
2013-10-17 - wotc
In some rare cases, the creature may have subtypes other than creature types before becoming enchanted with Darksteel Mutation. If it had any other artifact subtypes (such as Equipment), it will retain those. If it had any subtypes other than artifact types and creature types (such as Shrine), it won't retain those.
2013-10-17 - wotc
The creature will keep any supertypes it previously had. Notably, if Darksteel Mutation is enchanting a legendary creature, that creature will continue to be legendary. Also, if it's enchanting a commander, that creature will continue to be a commander.
2013-10-17 - wotc
Darksteel Mutation doesn't affect the enchanted creature's colors, if any. It will continue to be whatever color or colors it was before Darksteel Mutation entered the battlefield.
2013-10-17 - wotc
Darksteel Mutation causes the enchanted creature to lose all abilities except indestructible at the time it becomes enchanted. Any abilities the creature gains after that point will work normally.
Decktips