Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Uit de Apocalypse FAQ:
Sanctuaries
* Each Sanctuary has an ability that triggers only if you control a permanent of one of the enchantment's enemy colors (for example, Dega Sanctuary is white and triggers only if you control a black or red permanent). If you don't control a permanent of the right color at the beginning of your upkeep, the ability never triggers in the first place; you can't change the color of a permanent you control during your upkeep to make a Sanctuary's ability trigger.
* A Sanctuary's effect is determined when its ability resolves.
* If you control a permanent of *one* of the enchantment's enemy colors when the ability triggers, and then you change the color of another permanent you control to the other enemy color before the ability resolves, you'll get the bigger effect.
* If you control a single permanent that's both of the enchantment's enemy colors, you'll get the bigger effect.
* If you control no permanents of the Sanctuary's enemy colors when the ability resolves, it will have no effect.
---
Ik kan alleen niet goed uitleggen waarom het zo is.
Werkt dit dan niet zoals devotion tellen? Mana symbolen worden daar ook maar 1x geteld. Ook al is het hybrid mana.
Ik zou zeggen nee. Met een Scarwood Goblins heb je een red permanent en een green permanent.
Voor het 2e deel van de ability, daar heb je toch 2 verschillende permanents nodig?
Ja, dan is tijdens het triggeren aan de voorwaarde voldaan èn tijdens het resolven nog steeds. (Dat zou op papier zelfs zo zijn als je de enige groene permanent die je hebt, rood kleurt.)
Vervolgens checkt hij tijdens het resolven of je zowel een rode als een groene permanent hebt liggen en besluit hij je twee kaarten te geven in plaats van 1.
Hm, ok.
Maar stel dat ik wel een groene permanent heb liggen (in een -EDH bijv), dan kan het wel? De trigger gaat op de stack, in respons maak ik een permanent van mij Rood, draw-2-disc-1
iig bedankt voor de uitleg!
Ja, op zich wel. Color en color identity zijn twee verschillende dingen. De Commander regels gaan over color identity, niet over color.
Alleen gaat het alsnog niet lukken wat je wilt bereiken. Het allereerste moment dat je in een beurt priority krijgt (om de ability van Tidal Visionary te activeren), is als upkeep triggers op de stack gegaan zijn. (De upkeep step is de eerste step waarin je priority krijgt. In de untap step krijgt niemand priority.)
Het stukje ", if you control a red or green permanent," is echter een intervening if-clause die gecheckt wordt tijdens het triggeren èn tijdens het resolven. Als tijdens het triggeren niet aan die voorwaarde voldaan is, als je geen rode of groene permanents hebt liggen, dan gaat de trigger in zijn geheel de stack niet op. Dus is er dan ook geen trigger, waar je met de ability van Tidal Visionary op zou kunnen reageren.
Mag je bijv. in een mono-blauw Commander deck ook de kleur van je permanents (tijdelijk, voor je upkeep) veranderen? Bijvoorbeeld m.b.v. Tidal Visionary
Een auto-include voor iedereen die in commander speelt. Ik doe dit al een tijdje met veel plezier, en hij levert zo belachelijk veel kaartvoordeel op!
Topkaart!
Enchantment
At the beginning of your upkeep, if you control a red or green permanent, draw a card, then discard a card. If you control a red permanent and a green permanent, instead draw two cards, then discard a card.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
The ability has you draw one or two cards, but never three.
Decktips