Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Joven’s Ferrets

Serie: Homelands (HML)

Rarity: Common Homelands Common

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Homelands
 3
0,20    
Joven’s Ferrets | Homelands

 Op voorraad 

€ 0,20 (3x)

 Kopen

Veilig betalen met iDeal

 Reactie plaatsen
Casper (2) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
6-2-2022 11:54:00

Helaas werkt dat niet zo, Joven’s Ferrets moet het namelijk wel overleven.

10/1/2008
The second ability will trigger only if Joven’s Ferrets is still on the battlefield at end of combat. If it's been dealt lethal combat damage and destroyed during that combat (or has left the battlefield during that combat by any other means), its ability won't trigger and the creatures that blocked it won't be affected.

Premium lid Mrcus (0) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
5-2-2022 23:43:00

Met Lure erop een prima kaart. Gaat ie wel naar jouw graveyard, maar het dient een hoger doel.

28-9-2016 21:20:00

In de voorgaande commentaren wordt volledig voorbij gegaan aan een ander onderdeel van de kaart, het tijdelijk paralyzen van de blocker. Natuurlijk, waarom zou je zo'n scrub blocken. Nou, omdat het moet bijvoorbeeld, met Provoke oid. Of je speelt iets waarmee ongeblockte creatures je een kaart laten rapen zoals Coastal Piracy.

Discussies over toernooiwaardigheid of Commander-level kwaliteit lijken me verder niet zo zinvol als het om de meestel Homelands kaarten gaat. Er zijn nog steeds mensen die dit soort kaartjes kunnen waarderen, waaronder ik. De lol zit hem in het vinden van iets dat er grappig mee samenwerkt, niet in in het vinden van uberbrokenness.

25-8-2014 17:05:00

Wall of Stone met een Animate Wall erop!

25-8-2014 16:29:00

Daag hem nou niet uit..

25-8-2014 13:43:00

Over originaliteit valt niet te twisten; Joven’s Ferrets is hilarisch in Doran. Hilarisch ja, ik zou je een high five geven voor 't vinden van die interactie. Maar 't is echt, écht slecht hoor (anno 2014 in Magic).

Je wil toch veel liever schoppen met beesten die uit zichzelf al meer damage doen dan... één? Is dat serieus een overweging waard? Geen flying, trample, first strike, lifelink... gewoon een vanilla 1/1 de 1/3 kan worden en als je je Commander hebt liggen maximaal een 3/3 is..? Hebben jullie een decklijst? Als 't vroege beatdown is - wat echt prima kan met Doran - ben ik benieuwd wat jullie nog meer spelen. Brushwagg en Brass Man?

Premium lid Official Rules Advisor OB (22) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-8-2014 08:12:00

Ik snap de kritieken niet helemaal: dit kan best een overweging zijn voor een Doran EDH waard. Mijn Doran EDH is gemaakt om heel vroeg heel veel te schoppen en hoewel ik liever een BOP of andere manamaker in mn openingshand heb om beurt 2 Doran, the Siege Tower te kunnen casten is dit echt wel een optie.
In Doran EDH wil je niet veel hoge CMC kaarten.
1 Mana een 1/3 attacker in Doran EDH is niet slecht.
Goed, Bartel maakt wel eens een onhandige opmerking, deze suggestie is wel origineel en imho echt niet zo slecht als jullie doen voorkomen.

25-8-2014 04:05:00

als je meer van dit soort kaarten speelt in je Doran, the Siege Tower EDH dan zou ik je One with Nothing adviseren, ben je gelijk beurt 1 van ze af

25-8-2014 03:47:00

Ahh, nee joh, dat haalt echt geen zak uit, misschien met Nemesis Mask maar da's ook niet echt spectaculair. Als Charging Paladin eigenlijk al beter is dan deze kaart dan denk je naar mijn mening niet groot genoeg. Een 1 mana 1/1 die vrijwel niets doet is gewoon echt zonde van een slot.

Ik begrijp je gedachte van de +2 toughness boost met Doran, the Siege Tower maar als ik m'n Commander hoed even mag opzetten: Oathsworn Giant, Tower Defense, Crackdown, Meekstone en Kitsune Loreweaver lijken mij zo uit m'n hoofd al veel meer uit te halen. Maar hey, er is er nog één Joven’s Ferrets op voorraad voor maar 15 cent; sla je slag zou ik zeggen en probeer 'm uit.

25-8-2014 02:52:00

Potentie in een Doran deck?
Als ie aanvalt wordt ie 1/3 !

5-1-2014 13:51:00

Gewoon ff wat rondneuzen, kom ik deze tegen! <3 <3 Ik heb jarenlang Fretten gehad als huisdier (helaas gaat dat niet meer) en hoewel ik niet weet wat ik met deze kaart moet, MOET ie gewoon in mijn verzameling. Misschien ga ik wel eens een "lievelingsdieren-deckje bouwen, met Fretjes, ratjes, katten en vleermuizen...

28-11-2010 15:29:00

je ziet die ene fret kijken he van wtf komt daar nou aan stuiteren in het gras

Oracle

Creature - Ferret 1 / 1

Whenever Joven's Ferrets attacks, it gets +0/+2 until end of turn.
At end of combat, tap all creatures that blocked Joven's Ferrets this turn. They don't untap during their controller's next untap step.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/1/2008
The second ability will trigger only if Joven’s Ferrets is still on the battlefield at end of combat. If it’s been dealt lethal combat damage and destroyed during that combat (or has left the battlefield during that combat by any other means), its ability won’t trigger and the creatures that blocked it won’t be affected.

10/1/2008
If a creature affected by the second ability is untapped at the time its controller’s next untap step begins, the “doesn’t untap” effect doesn’t do anything. It won’t apply at some later time when that creature is tapped.

10/1/2008
The second ability doesn’t track the creatures’ controllers. If an affected creature changes controllers before its old controller’s next untap step, Joven’s Ferrets will prevent it from being untapped during its new controller’s next untap step.

Decktips