Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,50
Dat snap ik, dat heb ik ook. Maar ik vind toch wel dat als ik keer op keer net mijn combo neer leg, 1 permanent zou slopen en dat ik dan zelf gesloopt ben, dat dat niet echt speel plezier is. Als ik een uitgebreide combo heb, wil ik die dan wel graag gebruiken, en niet ieder potje d'r vlak nadat hij op tafel ligt doodgaan.
En ik vind iedere keer doodgaan omdat je deck gewoon niet goed werkt (doordat in dit geval de combo te uitgebreid kán zijn), ook niet echt leuk.
Nee, ik hoef niet te winnen, ik wil een fijne tijd hebben. Als ik verlies terwijl ik iets leuks op tafel heb gedaan, geniet ik daar mee van, dan dat ik met een Spike-deck iemand in 3 beurten doodhak.
Dit was een comment gericht op een Casual deck. Ieder deck heeft een winconditie nodig. Je wilt immers (neem ik aan) winnen. Ik heb zelf deckjes gemaakt met combo's die gewoon te veel ruimte in mijn deck innamen en dat het dan ook veels te lang duurde voordat ze lagen, waardoor ik al half dood was voordat de combo lag, en ik daarna geen controle meer kon krijgen.
Ik ben wel een toernooi speler, maar ook nog casual en sommige dingen werken gewoon niet. Je opponent wil soms wel een keer wachten met killen zodat je je combo kan voordoen, maar lang niet iedere keer.
Hmm, dit lijkt mij een:
[..] "Ja maar dat werkt toch niet in tournament!"
[..] "Speel dan gewoon Vindicate!"
[X] "Zo'n deck werkt toch niet!"
opmerking.
Volgens mij is iedereen die uberhaupt probeert met deze kaart te spelen totaal niet bezig met win-conditions, maar bovenal met plezier hebben. Het leukste dat er is in Magic is van volkomen onmogelijke kaarten toch nog iets casual bruikbaars doen.
Verlies je dan gewoon niet simpelweg te veel spots met de "combo"? Zodat je daarna te weinig plaats heb voor een kill condition.
Dit is echt zo'n oude kaart die teveel moeite doet om flavor te hebben en ik heb 'm ook nooit echt goed bekeken. Maar nu ga ik denken of het misschien wel speelbaar is in Commander...het is een Desert Twister van op z'n minst. En als we aannemen dat je dan geen mana meer overhebt in zijn beurt (want je hebt net 8 mana uitgegeven), dan betaal je in je upkeep , en daarna sloop je een permanent (wat best bruut is) voor en 3 leven en daarna in zijn beurt voor en 6 leven en daarna betaal je de upkeep niet en speel je een Eternal Witness
En met een counter-verplaats-deck zie ik ook mogelijkheden. Er zitten 2 soorten counters op die je er allebei graag af wil halen Als je dat lukt heb je een enchantment met een upkeep van die zegt: : destroy target permanent elke beurt.
...en met counters verplaatsen... : )
Met Eon Hub is deze wel een stuk leuker geworden.
Enchantment
Cumulative upkeep G (At the beginning of your upkeep, put an age counter on this permanent, then sacrifice it unless you pay its upkeep cost for each age counter on it.)
2G, Pay 3 life for each velocity counter on Tornado: Destroy target permanent and put a velocity counter on Tornado. Activate this ability only once each turn.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips