Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Kormus Bell

Serie: Beta (LEB)

Rarity: Rare Beta Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
4th Edition
 -
0,50    
Alpha
 -
10,00    
Asian BB 4th
 -
0,60    
Beta
 -
10,00    
Revised
 -
0,60    
Unlimited
 -
1,00    
Kormus Bell | Beta

Prijs:

€ 10,00

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Premium lid NederMagic Rules Advisor Torak (23) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
2-10-2018 18:07:00

Als je geen vrienden wil maken dan kun je ook Living Plane en Elesh Norn, Grand Cenobite spelen en dat eventueel nog aftoppen met Linvala, Keeper of Silence en als je wil je eigen suggesties zodat je stabiel de eikel uit kan hangen.

2-10-2018 15:31:00

naar met Urborg, Tomb of Yawgmoth en Elesh Norn, Grand Cenobite oid.

25-5-2013 20:54:00

Hardstikke bedankt Nu kan ik gaan werken aan een vreemd deckje met deze combo, nonland mana en Glorious Anthem ofzo

25-5-2013 10:11:00

Timestamps hebben er volgens mij niets mee te maken, speelvolgorde lijkt ook irrelevant te zijn. Ik kom er inderdaad uit op uit dat alle landjes abilityloze 1/1's worden.

Het is inderdaad gewoon het layersysteem afwerken.

Layer 1: Copy effecten = irrelevant.
Layer 2: Control-changing effecten = irrelevant.
Layer 3: Text-Changing effecten = irrelevant
Layer 4: Type-Changing effecten: Kormus Bell en Urborg, Tomb of Yawgmoth werken hier allebei. Urborg verandert de lijst dingen waar Kormus Bell op werkt, dus Kormus Bells effect is dependent on urborgs effect. Urborg wordt daarom altijd als eerste toegepast.

Alle landjes zijn swamp creatures.

Layer 5: Color-Changing effecten = Irrelevant.
Layer 6: Abilities geven/weghalen: Humility haalt alle abilities weg.
Layer 7: P/T zetten: Humility en Kormus Bell proberen beiden alle landjes naar 1/1 te zetten. (En humility ook alle andere creatures). Dit werkt wel met timestamp, maar aangezien beiden hetzelfde doen heeft dat geen invloed op de uitkomst.

Alles creatures zijn abilityloze 1/1tjes.

613.7. Within a layer or sublayer, determining which order effects are applied in is sometimes done using a dependency system. If a dependency exists, it will override the timestamp system.
613.7a An effect is said to "depend on" another if (a) it's applied in the same layer (and, if applicable, sublayer) as the other effect (see rules 613.1 and 613.3); ( b) applying the other would change the text or the existence of the first effect, what it applies to, or what it does to any of the things it applies to; and (c ) neither effect is from a characteristic-defining ability or both effects are from characteristic-defining abilities. Otherwise, the effect is considered to be independent of the other effect.
613.7b An effect dependent on one or more other effects waits to apply until just after all of those effects have been applied. If multiple dependent effects would apply simultaneously in this way, they're applied in timestamp order relative to each other. If several dependent effects form a dependency loop, then this rule is ignored and the effects in the dependency loop are applied in timestamp order.

25-5-2013 03:25:00

@ Nik, Humility en 2x Opalecense

Interessant. Ben benieuwd wat de regelguru's hierover te zeggen hebben . Dit zal wel een uitleg met layers en timestamps worden. Wat mij betreft de meest complexe regels in magic (voor zover ik weet, misschien dat er nog wat moeilijkers is ;p).

25-5-2013 02:07:00

*hersenen smelten*
Dit lijkt op de klassieker: Humility en Opalescence maar dan een beetje anders

24-5-2013 23:45:00

Even een vraagje,
Wat gebeurd er als ik na Kormus Bell een Urborg, Tomb of Yawgmoth en een Humility speel? Worden alle landjes abilityloze 1/1 nederige moerasmonsters?
Of moet ik dan de Humility of de Urborg, Tomb of Yawgmoth eerst spelen ivm time stamps? het lijkt me dat het effect van beide kaarten van elkaar afhangt. Als Urborg geen abilities meer heeft is hij geen swamp en daarom doet Kormus bell er niets mee, maar als hij geen creature is verliest hij zijn effect niet.

Edit: Ik weet dat Blanket of Night het probleem in zijn geheel omzeilt, maar ik wil hier graag iets van leren

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
21-11-2011 19:21:00

@Bruxonn: Het verkeerde antwoord geven is nog tot daar aan toe. Maar zo laat na dato...

Lifeline zegt "Whenever a creature dies, if another creature is on the battlefield, return the first card to the battlefield under its owner's control at the beginning of the next end step.".

"Whenever ... dies" (of oude wording: "Whenever ... is put into a graveyard from the battlefield" ) triggert vanaf de battlefield. Op de battlefield is de swamp een creature door Kormus Bell. Dus triggert de ability van Lifeline (mits een ander creature op de battlefield aanwezig is).

Ook omdat er verwezen wordt met "the first CARD", maakt het dus niet uit dat het tijdens het resolven van de trigger geen creature card is.

Volgens jouw redenatie zou zo'n trigger nooit triggeren, want een creature is ook geen creature in de graveyard, maar een creature card. De bewering dat een land card geen creature is, is dus niet echt zinvol...

21-11-2011 15:51:00

hij kom niet terug. zodra je Swamp richting de graveyard gaat heeft de bell geen invloed meer op hem. daarom is het een doodnormale swamp die de GY ingaat.

10-1-2010 19:47:00

Iemand die dit zeker weet?

Groot belang voor m,n deck

Mvg

10-1-2010 15:47:00

Ik weet het niet zeker, maar ik veronderstel dat geanimeerde permanents terugkomen omdat de Lifeline aan het begin van de end step niet eenduidig stelt dat datgene wat terug in het spel wordt gebracht een " creature CARD" moet zijn. Dit doet suggereren dat de enige conditie die Lifeline doet triggeren en resolven is dat de permanent op het moment van doodgaan een creature moet zijn. Of de kaart in je graveyard een creature card is, zoals ik het dan lees, lijkt dan niet van belang.

10-1-2010 14:22:00

Vraagje werkt deze kaart met lifeline ?
Wat gebeurt er als er een swamp landje wat op dat moment dus een 1/1 creature is dood word geblokt gaat die swamp dan naar de graveyard en komt hij terug via lifeline:? of teld hij op dat moment niet meer als creature ?

Graag even een reactie

Oracle

Artifact 

All Swamps are 1/1 black creatures that are still lands.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
The lands are both lands and creatures at the same time. They are affected by anything that affects either permanent type.

10/4/2004
It affects Swamps controlled by any and all players.

8/1/2008
A noncreature permanent that turns into a creature can attack, and its T abilities can be activated, only if its controller has continuously controlled that permanent since the beginning of their most recent turn. It doesn’t matter how long the permanent has been a creature.

Decktips