Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Wandering Mage

Serie: Alliances (ALL)

Rarity: Rare Alliances Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Alliances
 -
2,50    
Wandering Mage | Alliances

Prijs:

€ 2,50

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
6-5-2014 16:29:00

Die is Bantkleurig, geen Esper Overigens ben ik hippo-fan hoor, daar niet van )

6-5-2014 14:41:00

Probeer Phelddagrif dan eens.

6-5-2014 12:52:00

Zou toch een geinige General kunnen zijn. Jammer van de ontbreking van Legendary status.. Het komt niet in de buurt van Oloro of Sen Trips, maar voor een Pauper-EDH lijkt me dit een geweldige general

(Gelukkig is EDH overwegend een casual-formaat en is alles bespreekbaar )

7-9-2011 20:58:00

Wow, die art is tof. Erg apart sfeertje hangt er.

Oracle

Creature - Human Cleric Wizard 0 / 3

W, Pay 1 life: Prevent the next 2 damage that would be dealt to target creature this turn.
U: Prevent the next 1 damage that would be dealt to target Cleric or Wizard creature this turn.
B, Put a -1/-1 counter on a creature you control: Prevent the next 2 damage that would be dealt to target player or planeswalker this turn.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/1/2009
The second ability checks that the targeted creature is a Cleric or Wizard only at the time the ability is activated and at the time it resolves. It doesn’t check at the time the damage is actually prevented.

10/1/2009
If you activate Wandering Mage’s third ability, you put the -1/-1 counter on a creature you control as a cost. That means it happens when you activate the ability, not when it resolves. If paying the cost causes the only creature you control to have 0 toughness, it’s put into the graveyard before you can pay the cost again.

Decktips