Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Grand Prix (GPX)
Serie | Normaal | Foil | ||
Betrayers | 19,95 | 169,95 | ||
FtV Lore | 14,95 | |||
Alle From the Vault kaarten zijn FOIL. | ||||
Grand Prix | 19,95 |
Prijs:
€ 19,95
Andere versie wel op voorraad.
Waarschijnlijk gaat het dan als volgt:
Je valt aan met je 1/1
Je haalt er 2 counters af om 'em +4/+4 te geven
Tegenstander reageert met Lightning Bolt
Je hebt niet genoeg counters over om z'n toughness naar 5 te gooien voor de Bolt resolved.
Bolt resolved en brand je beestje af, de +2/+2-abilities fizzlen (ze hebben geen target meer) en jij hebt een Jitte zonder counters .
Haal je ze er 1 voor 1 af, kan je tegenstander altijd nog op de 2e keer +2/+2 reageren door je beestje af te fikken. Resultaat is dan hetzelfde.
Desalniettemin is het doorgaans het verstandigst om counters er 1 voor 1 af te halen . Doe je dit namelijk met 10 counters gaat in geval 1 je beest dood en ben je alle counters kwijt en kun je in geval 2 je beest nog redden
als deze op mijn 1/1 beestje ligt met 2 counters al op de jitte en ik val aan en wil de 2 counters eraf te halen om hem +4/+4 te geven, in respons speelt mijn tegenstander een lightning bolt.
wat gebeurd er dan?
gaat mijn 1/1 beestje dood?
en ben ik de counters dan al kwijt?
hoe werkt dit precies?
Het vette is 1: deze kaart kan in zijn eentje de boardstate volledig omgooien, door creatures op te ruimen of de jouwe groter te maken en 2: hij onthoudt hoeveel counters erop liggen omdat ze op hemzelf gaan en je hem dus op een miezerige 1/1 kan gooien ofzo, suiciden, counters sparen en dan gewoon weer op iets anders kan leggen
Thanks Tom!
Denk dat het maar eens tijd wordt er een of twee te gaan spelen
Maar zoals je zegt, zo zijn er meer kaarten waarvan je pas merkt hoe goed deze zijn als je ze speelt/in spel ziet.
Ik snap wat je bedoelt Thomas, ik dacht ook altijd van zal wel. Toen speelde ik een keer met een paar gasten cube waar deze inzat, hij zat in mn eerste pack en ik pickte hem niet maar nam een Restoration Angel..
Big mistake, ik kreeg deze tegen me. Je leert pas hoe goed hij is als je hem in werking ziet, het ding is: de counters komen niet op t beest (wat gewoon doodgaat vaak).. nee, het komt op de equipment!
Meteen vanaf de eerste 2 counters is t al party time, you have to see it to believe it. ziek ziek ding
Het is een van de meest gamebepalende kaarten ooit geprint.
Retorische vraag?
Hij is goed omdat elke vorm van combat damage van een beest voor counters zorgt. Dus niet alleen combat damage aan een speler. Je kunt dus gewoon blokken met een klein beestje met een jitte bijv. En vervolgens heb je drie zeer game bepalende keuzes wanneer je die goed timed. Het is een one card boardcontrol machine.
waarom is deze zo goed, duur en veel gespeeld?
Tournooi info
Legal in: Vintage, Legacy, Block, Commander
Banned in: Modern
Staat er gewoon onder.
het blok waar die in zit is legaal maar umezawa's jitte zelf is banned
Is deze nog steeds legal in modern?
Je kunt er ook prima je brood mee smeren...
Het is en blijft een aardappelschilmesje...
(iaidoka hierzo )
Wrong.
Het is wel een wapen. En je vangt het zwaard niet op tussen het lange en het korte deel. Je blokt het zwaard met het lemmet van een jitte op zo'n manier dat het zwaard afglijd tot in die opening. Opvangen met die opening lijkt me sowieso vrij riskant. Als je mist, dan ben je je hand kwijt. Je blokt dus met het lemmet.
Ook werd een jitte gebruikt om iemand bij z'n kleding vast te pakken (een jitte heeft een punt), of om zwakke plekken op het lichaam te steken. Dit doe je met het korte deel van een jitte. Dit zie je ook terug in de ability van de kaart, namelijk het geven van -1/-1. Je verwond de tegenstander er mee tijdens het gevecht. Nu vind ik de tekening van deze Jitte wel ietwat misleidend, aangezien dat deel stomp lijkt/is. Er zullen vast Jittes zijn met een stompe punt op het korte deel, maar dit kan misschien te maken hebben met het feit dat een Jitte ook als ceremonieel object werd gebruikt.
Al zou het een puur defensief wapen zijn, dan nog is het een wapen, namelijk een defensief wapen. Lang leve het internet, google en wiki.
Een Jitte is geen wapen, meer een hulpmiddel tegen wapens zoals een schild ook is, de bedoeling van een Jitte is om een Katana (Japans zwaard) op te vangen tussen het kleine en lange deel, en dan het lemet te breken.
Legendary Artifact - Equipment
Whenever equipped creature deals combat damage, put two charge counters on Umezawa's Jitte.
Remove a charge counter from Umezawa's Jitte: Choose one -
- Equipped creature gets +2/+2 until end of turn.
- Target creature gets -1/-1 until end of turn.
- You gain 2 life.
Equip 2
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Banned in: Modern
2/1/2005
Umezawa’s Jitte’s activated ability generates a modal choice. The choice is made when the ability is activated.
2/1/2005
If the “target creature gets -1/-1 until end of turn” mode is chosen, the target creature must also be announced.
2/1/2005
The ability can be used any time Umezawa’s Jitte’s controller has priority - only the “target creature” choice has additional requirements. Choosing the “Equipped creature gets +2/+2 until end of turn” mode does nothing if the Jitte isn’t equipped to a creature when the ability resolves.
2/1/2005
If the Jitte is moved after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that is equipped when the ability resolves.
2/1/2005
If the Jitte leaves the battlefield after the “+2/+2” mode is announced but before it resolves, the bonus is given to the creature that was most recently equipped once the ability resolves.
Decktips