Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Phantom Nishoba

Serie: Judgment (JUD)

Rarity: Rare Judgment Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2017
 -
0,60    
Judgment
 -
1,25
 -
5,95
Phantom Nishoba | Judgment

Prijs:

€ 1,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 5,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
10-1-2012 15:03:00

Bedankt!
Nu ik er zo over nadenk leek het me eigenlijk ook wel onlogisch. Anders kon je ook niet over indestructible beesten heen lopen...

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-1-2012 09:27:00

@Jan Peke Swart: Zo is het ook zo dat als je bijvoorbeeld Arrogant Wurm blockt met Vodalian Zombie je (minimaal) 2 damage aan Vodalian Zombie moet assignen (die dan uiteindelijk ge-prevent gaat worden) en je de andere 2 damage door kunt laten tramplen.

10-1-2012 08:55:00

Dan komt er 2 schade door. (als de aanvaller dat wil).

De aanvaller hoeft alleen lethal damage aan de nishoba te assignen. 'Lethal Damage' kijkt alleen naar de toughness van het creature en eventueel aanwezige damage, niet of het creature daadwerkelijk stuk gaat.

10-1-2012 08:42:00

Ik had laatst en discussie over deze kaart. Als ik een 9/9 trampler heb en deze nlocked hem, krijgt mijn tegenstander nog schade?
Verwarring ontstond omdat je bij trample alleen ná lethal damage door mag naar de speler, maar de nishoba ontvangt geen damage. Ook met de hulpdienst ernaast werd het niet helemaal duidelijk...

6-1-2012 14:44:00

het is inderdaad wel een zeer goede kaart

6-1-2012 14:35:00

Ik vind dit nog steeds zo'n ongelofelijk stoere kaart he!

30-6-2011 22:10:00

De laatste vier non-foil besteld. Eindelijk

11-10-2010 19:45:00

Ah bedankt. Dan werkt het dus zoals gedacht big smile Lure eronder is vervolgens geniaal.

Official Judge Mark (337) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2010 16:34:00

Klopt. Replacement effects gaan niet via de stack.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2010 16:28:00

Behalve dat replacement effects niks met de stack doen.

11-10-2010 16:21:00

Je beheerst beide effecten, dus je kan ze zelf stacken als je wilt.

Als je cat eerst op de stack gooit en dan de vigor, dan zal de cat counters krijgen en niets verliezen.
Als je de Vigor eerst op de stack gooit, dan zal de cat een counter verliezen en geen counters erbij krijgen.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
11-10-2010 16:19:00

Het zijn beide replacement effects die de schade op Phantom Nishoba willen vervangen.

En dan mag jij (als controller van het creature) bepalen in welke volgorde je ze wilt toepassen.

Of anders/beter geformuleerd, welke je wilt toepassen, want als de schade eenmaal vervangen is, heeft de tweede geen effect meer (omdat er geen schade meer te vervangen is).

11-10-2010 16:14:00

Stel nou dat ik hierbij een Vigor speel... Welk effect prevent dan de damage? Dat van Vigor of van Phantom Nishoba? En krijg je nou wel of niet counters?

Oracle

Creature - Cat Beast Spirit 0 / 0

Trample
Phantom Nishoba enters the battlefield with seven +1/+1 counters on it.
Whenever Phantom Nishoba deals damage, you gain that much life.
If damage would be dealt to Phantom Nishoba, prevent that damage. Remove a +1/+1 counter from Phantom Nishoba.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Commander

Officiele rulings

10/4/2004
If this card takes damage from multiple sources at once (for example if it is blocked by multiple creatures in combat), it only loses one counter.

10/4/2004
If unpreventable damage is applied to this card, you still remove a counter even though the prevention fails.

10/4/2004
Remove one counter each time it would be damaged. If it was going to take more than one point of damage, you prevent all the damage and still only remove one counter.

10/4/2004
The damage prevention ability works even if it has no counters, as long as some effect keeps its toughness above zero.

Decktips