Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Judgment (JUD)
Serie | Normaal | Foil | ||
Commander 2017 | 0,60 | |||
Judgment | 1,25 | 5,95 |
Prijs:
€ 1,25
FOIL
€ 5,95
Bedankt!
Nu ik er zo over nadenk leek het me eigenlijk ook wel onlogisch. Anders kon je ook niet over indestructible beesten heen lopen...
@Jan Peke Swart: Zo is het ook zo dat als je bijvoorbeeld Arrogant Wurm blockt met Vodalian Zombie je (minimaal) 2 damage aan Vodalian Zombie moet assignen (die dan uiteindelijk ge-prevent gaat worden) en je de andere 2 damage door kunt laten tramplen.
Dan komt er 2 schade door. (als de aanvaller dat wil).
De aanvaller hoeft alleen lethal damage aan de nishoba te assignen. 'Lethal Damage' kijkt alleen naar de toughness van het creature en eventueel aanwezige damage, niet of het creature daadwerkelijk stuk gaat.
Ik had laatst en discussie over deze kaart. Als ik een 9/9 trampler heb en deze nlocked hem, krijgt mijn tegenstander nog schade?
Verwarring ontstond omdat je bij trample alleen ná lethal damage door mag naar de speler, maar de nishoba ontvangt geen damage. Ook met de hulpdienst ernaast werd het niet helemaal duidelijk...
het is inderdaad wel een zeer goede kaart
Ik vind dit nog steeds zo'n ongelofelijk stoere kaart he!
De laatste vier non-foil besteld. Eindelijk
Ah bedankt. Dan werkt het dus zoals gedacht Lure eronder is vervolgens geniaal.
Klopt. Replacement effects gaan niet via de stack.
Behalve dat replacement effects niks met de stack doen.
Je beheerst beide effecten, dus je kan ze zelf stacken als je wilt.
Als je cat eerst op de stack gooit en dan de vigor, dan zal de cat counters krijgen en niets verliezen.
Als je de Vigor eerst op de stack gooit, dan zal de cat een counter verliezen en geen counters erbij krijgen.
Het zijn beide replacement effects die de schade op Phantom Nishoba willen vervangen.
En dan mag jij (als controller van het creature) bepalen in welke volgorde je ze wilt toepassen.
Of anders/beter geformuleerd, welke je wilt toepassen, want als de schade eenmaal vervangen is, heeft de tweede geen effect meer (omdat er geen schade meer te vervangen is).
Stel nou dat ik hierbij een Vigor speel... Welk effect prevent dan de damage? Dat van Vigor of van Phantom Nishoba? En krijg je nou wel of niet counters?
Creature - Cat Beast Spirit 0 / 0
Trample
Phantom Nishoba enters the battlefield with seven +1/+1 counters on it.
Whenever Phantom Nishoba deals damage, you gain that much life.
If damage would be dealt to Phantom Nishoba, prevent that damage. Remove a +1/+1 counter from Phantom Nishoba.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
10/4/2004
If this card takes damage from multiple sources at once (for example if it is blocked by multiple creatures in combat), it only loses one counter.
10/4/2004
If unpreventable damage is applied to this card, you still remove a counter even though the prevention fails.
10/4/2004
Remove one counter each time it would be damaged. If it was going to take more than one point of damage, you prevent all the damage and still only remove one counter.
10/4/2004
The damage prevention ability works even if it has no counters, as long as some effect keeps its toughness above zero.
Decktips