Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 2,25
wither/infect doet damage in de vorm van. Damage preventie zoals bubble matrix werkt dus gewoon perfect.
Wel jammer Ben op zoek naar een leuke manier om m'n creatures te beschermen voor m'n Skithiryx deck, maar deze gaat dus helaas niet door
Inderdaad ja.
Ik ga er vanuit dat met infect/wither gewoon geen damage wordt gedaan, en dus ook geen -1/-1 counters?
Ik weet niet waar je dat idee vandaan hebt, maar bij het assignen van de damage laat je prevention effects en dat soort dingen buiten beschouwing.
Je assignt 4 damage op de wall en 1 op de speler en vervolgens is het eindresultaat dat die 4 damage ge-prevent wordt en hij 1 leven kwijt is.
---
CR 702.17. Trample
702.17b The controller of an attacking creature with trample first assigns damage to the creature(s) blocking it. Once all those blocking creatures are assigned lethal damage, any remaining damage is assigned as its controller chooses among those blocking creatures and the player or planeswalker the creature is attacking. When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt. The attacking creature's controller need not assign lethal damage to all those blocking creatures but in that case can't assign any damage to the player or planeswalker it's attacking.
---
En dan met name "When checking for assigned lethal damage, take into account damage already marked on the creature and damage from other creatures that's being assigned during the same combat damage step, but not any abilities or effects that might change the amount of damage that's actually dealt.".
Trample werkt hier dus duidelijk niet mee. Trample zegt dat je schade mag doen zodra je de minimum dmg doet op een blocker. Dus een 5/5 trample geblokt door een 0/4 wall, kan 1 dmg doen op de speler, of 5 dmg op de wall. Maar hier wordt alle dmg op creatures naar 0 herleidt. Dus geraak je niet over de drempel vn 4 thoughness. Daarom geen dmg op de speler. Meer uitleg : hier
Ah, op die fiets.
Trample werd/wordt soms gezien als 'Sloop blocker, rest damage naar speler'. Met deze kan je de blocker niet slopen, dus zou je ook niet kunnen doortramplen.
Soms snap ik echt niet hoe mensen redeneren... :-S
Er staat duidelijk alle schade AAN creatures.
Hoe je daarmee wil bewerkstelligen dat trample schade niet doorkomt?!
trample zegt alleen maar dat je een minimum dmg moet assignen aan de blockers tougness, je mag dus ook assignen 3 damage op de 1/1 en 2 naar de players. Zo moet het duidelijk zijn
Nee, zo werkt trample niet. Als een 5/5 trample aanvalt en hij wordt geblocked door een 1/1 zegt trample alleen maar dat je je damage anders kan assignen. Je kan 1 damage op het creature gooien en 4 naar je tegenstander.
Daarna zegt deze kaart: Alle damage op creatures wordt geprevent -> oftewel 1 dmg wordt geprevent maar 4 dmg gaan door.
Lees overigens de errata: daar staat all dmg is prevent en niet reduced naar 0, maar maakt voor het effect niks uit.
ALL DAMAGE TO CREATURES IS REDUCED TO 0.
dat wil dus ook zeggen dat trample creatures geen effect hebben van trample omdat alle schade 0 word, en er dus geen schade door kan gaan
Artifact
Prevent all damage that would be dealt to creatures.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
Decktips