Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Djinn Illuminatus

Serie: Prerelease Events (PRE)

Rarity: Rare Prerelease Events Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Commander 2020
 5
0,40    
Guildpact
 2
0,35
 -
2,25
Izzet vs Golgari
 8
0,40    
Prerelease Events
 -
0,75    
Djinn Illuminatus | Prerelease Events

Prijs:

€ 0,75

Uitverkocht

Andere versie wel op voorraad.

 Reactie plaatsen
29-3-2016 11:57:00

Glad vergeten daar te kijken. Leek me ook al het geval omdat je anders letterlijk gratis je complete deck kan pakken.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
29-3-2016 11:31:00

Klopt.

Zie ook de rulings bij Evermind:

This has no mana cost, which means it can't be cast with the Replicate ability of Djinn Illuminatus or by somehow giving it Flashback.

29-3-2016 11:28:00

Hmm, hoe werkt dit met een kaart als Evermind? Ik neem aan dat hij dan niet voor z'n Replicate gespeeld kan worden aangezien hij geen manacost heeft?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
8-11-2015 09:21:00

Klopt.

Kortingen veranderen de mana cost van een spell niet. Kortingen hebben invloed op hoeveel je daadwerkelijk moet betalen. Als dus naar de mana cost van de spell verwezen wordt, dan wordt gewoon datgene bedoeld wat rechtsbovenin de kaart staat.

Verder is Replicate een additional cost. Hoe vaak je hem ook replicate, je cast maar één spell en krijgt dus ook maar één keer korting op die spell. Het daadwerkelijke kopiëren wordt door een triggered ability afgehandeld die de kopietjes simpelweg op de stack legt.

Vergelijk het met een spell met kicker. Kicker is ook een additional cost. En dan krijg je dus ook maar één keer korting op de spell. Dan kijk je ook eerst wat de totale cost is, de mana cost en de additional cost bij elkaar opgeteld, en vervolgens krijg je daar één keer de korting op.

Zoals gezegd krijg je korting op de totale cost, dus als je bijvoorbeeld een Vision Skeins één keer replicate, dan is de totale cost , krijg je daar vervolgens korting op en hoef je dus nog maar te betalen.

Maar als je hem twee keer replicate, dan is de totale cost , krijg je korting en moet je dus betalen.

8-11-2015 09:11:00

Nee, de korting geld niet voor de replicate, maar wel voor wat je gaat betalen.
Het bepalen of en hoe vaak je gaat replicaten word namelijk bepaald in een paar stappen eerder dan wanneer de korting word toegepast, en dus hoeveel je gaat betalen.
Dit zijn de stappen van het casten van een spell.
1. Announcen.
2. Modi kiezen, hier bepaal je een aantal dingen; hoe groot X word, welke modus of modi je kiest voor spells zoals Abzan Charm of Cryptic Command, of je kicker gebruikt, of je buyback gebruikt of dat je gaat replicaten en hoe vaak.
3. Targets aanwijzen. (if any)
4. Targets verdelen. (if needed)
5. Cost bepalen, eerst worden alle extra costs toegepast en dan gaan de kortingen eraf.
6. Mana abilities activeren.
7. Betalen.

Zoals je ziet ga je dus eerst kijken of je gaat replicaten en hoe vaak je dat gaat doen en later word dan pas de korting van die je krijgt van Arcane Melee toegepast.

8-11-2015 03:15:00

Wat gebeurt er met de replicate cost als je bijvoorbeeld een Arcane Melee speelt? wordt die dan ook 2 colorless minder?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-9-2015 10:35:00

Dat komt omdat geen mana cost wat anders is dan nul. Als de spell geen mana cost heeft, dan heeft hij daarmee ook geen replicate cost en kan dus niet ge-replicate worden.

Misschien zit een deel van de verwarring in hoe "cast without paying its mana cost" werkt. Maar dat is een alternative cost. En voor een alternative cost is het niet relevant of de spell van zichzelf eigenlijk wel een mana cost had.

Of anders dat de converted mana cost van een spell zonder mana cost gelijk is aan nul. Maar converted mana cost en mana cost zijn twee verschillende dingen en de Djinn vraagt naar de mana cost en niet naar de converted mana cost.

Premium lid G-men (96) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-9-2015 10:25:00

helaes pindakaas

ruling van Ancestral Vision

10/15/2006 This has no mana cost, which means it can't be cast with the Replicate ability of Djinn Illuminatus or by somehow giving it Flashback.

23-9-2015 10:18:00

Ancestral Vision dus!

23-9-2015 10:00:00

Let er wel op dat je de "dure" originele manakost moet betalen en niet de gratis of de suspend kost.

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
23-9-2015 08:29:00

Ja.

Suspend zegt "When the last is removed, CAST it without paying its mana cost." (zie de reminder text van Reality Strobe).

Replicate zegt "When you CAST it".

Bij suspend, als je de laatste time counter removet, cast je hem als spell (weliswaar zonder de mana cost te betalen, maar dat is niet relevant). En Replicate triggert als je een spell cast, dus dat werkt prima.

23-9-2015 05:49:00

Kan je hiermee een suspended kaart die zijn laatste time counter verliest en op de stack gaat, kopiëren?
(bv Reality Strobe)

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-3-2015 14:46:00

De kopieën heb je niet gecast dus die tellen niet mee voor storm.

Premium lid RVDK (13) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
25-3-2015 14:38:00

Hoe werkt dit met storm?
Een Grapeshot 5x replicaten is 21 damage of niet omdat je de copies niet als spell cast?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
7-3-2015 10:34:00

Ja.

Je cast hem, dus heeft hij replicate. Het maakt de Djinn niet uit waarvandaan je hem cast.

En zijn replicate cost is gelijk aan zijn mana cost en die is , ook al gebruik je een alternative cost.

(En hij zegt "copy it for each time you paid its replicate cost", dus mag het inderdaad ook meer dan 1 keer.)

Oracle

Creature - Djinn 3 / 5

((U/R) can be paid with either U or R.)
Flying
Each instant and sorcery spell you cast has replicate. The replicate cost is equal to its mana cost. (When you cast it, copy it for each time you paid its replicate cost. You may choose new targets for the copies.)

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

2/1/2006
If you cast a spell that already has replicate while you have this creature on the battlefield, the spell will have two replicate abilities: one with a replicate cost as printed on it, and one with a replicate cost equal to its mana cost. (In this set, both costs are always the same.) You may use either ability, or both abilities, to replicate the spell.

2/1/2006
If you cast an instant or sorcery spell that has X in its mana cost, the value of X in the spell’s replicate cost will be the same as the value of X you chose for its mana cost.

Decktips