Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 0,20
Kijk dat wou ik ff weten, thnx!
Wel jammer, daarmee is hij gelijk een stuk slechter. Ik hou 't wel bij Sleeper Agent + Wall of Souls
dan^^
Permanents untappen in de untap step van hun controller. Jij controlt de Licid, dus hij untapt in jouw untap step, ongeacht wiens beest hij onder zit.
Bedankt voor de uitleg alleen heb je nu nog geen antwoord gegeven op mijn tweede vraag, namelijk: Untapped hij als enchantment op een beest van mijn tegenstander nu ook in zijn untap phase of alleen in de mijne?
Alvast bedankt!
Aura's kunnen wel degelijk getapt zijn. Alleen tappen aura's en equipments niet mee als je met een creature aanvalt of als je het creature tapt voor een ability. Je tapt dan alleen het creature en niet zijn aura's en equipments. Dus vandaar dat je in de praktijk weinig getapte aura's ziet.
Maar een getapt creature met een ongetapte aura. Of een ongetapt creature met een getapte aura. Het behoort regeltechnisch allemaal tot de mogelijkheden.
Het feit dat hij van card type verandert (van creature naar enchantment of vice versa) verandert in ieder geval niks aan zijn tapped/untapped status (want het blijft dezelfde permanent).
(Overigens een voorbeeld van een aura die zelf kan tappen: Second Wind.)
Ik heb een vraag:
Stel ik attach deze aan een beest van mijn tegenstander, hiervoor moet ik hem tappen. Als mijn tegenstander mij aanvalt kan ik hem dan loskoppelen, het beest blokken ermee blokken en voordat hij dood zou gaan opnieuw attachen? (Bij mijn weten kunnen enchantments zelf namelijk niet getapped zijn, en zo wel untapped hij dan samen met het beest waar hij aan vast zit of pas in mijn volgende untap phase?)
Alvast bedankt in ieder geval!
Creature - Licid 1 / 1
B, T: Leeching Licid loses this ability and becomes an Aura enchantment with enchant creature. Attach it to target creature. You may pay B to end this effect.
At the beginning of the upkeep of enchanted creature's controller, Leeching Licid deals 1 damage to that player.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
4/15/2013
Paying the cost to end the effect is a special action and can’t be responded to.
4/15/2013
If a spell that can target enchantments but not creatures (such as Clear) is cast targeting the Licid after it has become an enchantment, but the Licid’s controller pays the cost, the Licid will no longer be an enchantment. This will result in the spell failing to resolve for having no legal targets.
Decktips