Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: 8th Edition (8ED)
Serie | Normaal | Foil | ||
8th Edition | 0,20 | 1,95 | ||
9th Edition | 0,25 | 1,95 | ||
Arena | 4,95 | |||
Core Set 2021 | 0,20 | 0,50 | ||
M13 | 0,20 | 1,95 | ||
Modern Masters 2017 | 0,20 | 0,60 | ||
Urzas Saga | 0,30 |
Het grote nadeel van Rewind is dat hij wel gratis is, maar dat je inderdaad wel die 4 mana open moet houden. Dus alleen als je een andere instant hebt die je ook kunt spelen nadat je een spell hebt gecountered (of als er toevallig niets te counteren was), dan heb je er ook wat aan. Anders untap je 4 land...en daarna ben je aan de beurt, dus had je ook sowieso mogen untappen.
Het grote voordeel van Treachery en consorten is dat ze WEL gratis zijn. Als je 5 land hebt, cast je de spell, en daarna krijg je je land weer terug en kun je kiezen of je de mana openhoudt voor counters of dat je nog een andere spell gaat casten. En helemaal leuk als je landen hebt die tappen voor meer dan 1 mana, dan kun je er nog 'winst' uithalen ook.
Het grootste gevaar is wel dat ze gecounterd worden. Dan heb je geen spell EN geen mana
Jup, gratis counterspell als je 4 mana kan produceren. Hij heeft alleen wat nadeeltjes, je moet 4 landjes openhouden, dus kan je net niet je Goyfje spelen, early game is hij gewoon poep in vergelijking met FoW en je kan hem gewoon meestal pas vanaf beurt 4 spelen.
In Casual en vooral in multiplay is het wel en geweldig kaartje, lekker hardcounteren voor 4 mana en dan nog een je landjes untappen. Treachery is ook zo'n voorbeeld van zo'n best goede kaart waar je je landjes mee kan untappen en laten we de geweldige Cloud of Faeries ook niet vergeten.
ik zal het wel niet snappen maar dit is dan toch een meesterlijke kaart? je counterd target spel en vervolgens untap je je landjes weer?
zoals ik het lees is het gewoon een gratis counter target spell die je mag spelen?
iets wat untapt wordt zoiezo niet (automatisch) geremoved uit combat.
Het lijkt me dat je inderdaad een target moet aanwijzen, maar zoals de regels hieronder stellen mag je wel andermans landen untappen, ik geloof alleen niet dat je daarmee een manland 'from combat' mag removen, maar vind het een goede vraag. Weet iemand het zeker?
Officiële rulings:
10/4/2004 You can untap another player's lands.
10/4/2004 This does not target the lands.
punt 1:
je kunt hem niet spelen zonder target, je moet echt iets counteren.
Punt 2: je kunt alleen je eigen landen untappen, hij zecht niet target lands.
mag je deze ook spelen om enkel4 landen te untappen, ook zonder dat er een spell geweest is om te counteren? En als je hiermee een aanvallende Mishra's factory untapped, doet die dan nog damage of niet?
Instant
Counter target spell. Untap up to four lands.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Standard, Commander
3/14/2017
Rewind targets only a spell. It doesn’t target any lands. The lands are chosen as Rewind resolves.
3/14/2017
You can choose up to four lands, no matter who controls any of them. Those lands untap once. You can’t choose one land and have it untap four times, for example.
3/14/2017
If the spell is an illegal target when Rewind tries to resolve, perhaps because it was countered by another spell or ability, Rewind won’t resolve and none of its effects will happen. You won’t untap any lands.
3/14/2017
If Rewind resolves but the target spell can’t be countered, you’ll still untap lands.
Decktips