Tips

Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar

Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)

Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.

Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.

Quicksilver Fountain

Serie: Mirrodin (MRD)

Rarity: Rare Mirrodin Rare

Komt voor in

Serie Normaal Foil
Mirrodin
 -
2,25
 -
9,95
Quicksilver Fountain | Mirrodin

Prijs:

€ 2,25

Uitverkocht

FOIL 

€ 9,95

Uitverkocht
 Reactie plaatsen
Navius (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-9-2018 13:43:00

Cool

30-9-2018 11:24:00

Dat werkt.

Navius (8) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
30-9-2018 11:18:00

Wat gebeurt er als deze in het spel ligt, en alles is een island op 1 na.
En ik m kapot maak, blijf alles dan een island?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-7-2014 18:55:00

ja

Premium lid Karim (13) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-7-2014 18:44:00

Begrijp ik het goed dat de flood counters pas verwijderd worden als alle landen islands zijn? Dus als ik tegen mono zwart speel krijgt mijn tegenstanders iedere beurt een island extra? totdat al zijn al landen ( en de mijne ook) islands zijn en dan dus de flood counters in een keer allemaal verdwijnen?

9-6-2014 23:32:00

Hard in edh?

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
9-6-2014 23:15:00

Steam Vents is inderdaad een Island. Dat hij ook nog een ander land type heeft, is daarbij niet relevant.

9-6-2014 23:08:00

Stel nou dat je een dual landje in play hebt die zowel Island als iets anders is. Dan ziet de Fountain nog steeds dat alle landen Islands zijn en gaan de counters eraf? Lijkt me logischer, maar zou sterker zijn als je de counters er niet af hoeft te gooien als je een Steam Vents oid hebt liggen.

10-4-2014 12:07:00

Ok, thnx. Zo verwoord eigenlijk wel duidelijk

Global Moderator NederMagic Rules Advisor Xander (1) Offline Profiel Stuur persoonlijk bericht
10-4-2014 12:04:00

Kortweg omdat het onderdeel van het effect van de trigger is. Vanaf het moment dat de trigger resolvet, is dat effect in werking.

Het zou een ander verhaal zijn als het een aparte static ability was:

"At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land he or she controls of his or her choice.

Each land with a flood counter on it is an Island."

10-4-2014 12:01:00

Ik heb een vraag. Wat is de reden dat de landjes met een flood-counter nog steeds een island zijn als deze kaart niet meer in het spel ligt? Welke regel zorgt daarvoor? Logischer lijkt me dat het gewoon bijv forests met nutteloze flood-counters worden...

9-4-2014 13:40:00

Bedankt voor de snelle reactie. Dat maakt de fountain best een gemene kaart, vooral in multiplayer.

9-4-2014 13:34:00

De landjes zijn echt alleen Islands, ze worden 'overschreven' en zijn dus niet een 'Island in addition'. Je kan het ongeveer zien als een Blood Moon voor Islands.

9-4-2014 13:31:00

Klopt het dat de fountain landen veranderd in Islands in plaats van wat ze eerst waren(op basis van timestamp) en niet een "island in addition"? Het lijkt mij dat het dan op de kaart zou staat, maar ik wil hier graag confirmatie op.

Het leek mij wel lachen om de fountain terug te halen voordat het checked op flood-counters met bijv. een Vedalken Mastermind zodat andere spelers vast zitten met hun islands.

Thnkx.

9-7-2012 12:29:00

Graag gedaan!

Voor de rest nog even de uitleg uit de NM-Hulpdienst:


Ending phase

Deze phase is onderverdeeld in twee steps: de end step en de cleanup step.

- End step: Aan het begin van deze step triggeren alle "at the beginning of the end step" en "at the beginning of the next end step" abilities, zoals die van Ball Lightning. Kaarten die triggeren "at end of turn" hebben errata gekregen naar een van de vorige genoemde triggers. Daarna krijgt de actieve speler priority en mogen beide spelers nog instants en abilities spelen.

- hier triggert de Fountain!-

- Cleanup: Wanneer de actieve speler meer dan de maximum handsize (normaal is dat 7) aan kaarten in je hand heeft, discard hij tot hij er zoveel als het maximum heeft. Als je er minder dan je maximum hebt, dan gebeurt er niets. Deze ability gebruikt niet de stack (en je kunt er dus niet op reageren). Vervolgens wordt tegelijkertijd alle damage van alle creatures verwijderd en stoppen alle "this turn" en alle "until end of turn" effecten. Dit gebruikt ook niet de stack. Niemand mag iets doen in deze step. De beurt is voorbij.

-hier is de Mountain pas weer een Island!-

//////

Het timestamp-verhaal is hier trouwens niet zoveel van belang, dat was meer over het daadwerkelijk Mountainiseren van de geIslande Forest (zo, een stuk duidelijker).

Oracle

Artifact 

At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land they control of their choice. That land is an Island for as long as it has a flood counter on it.
At the beginning of each end step, if all lands on the battlefield are Islands, remove all flood counters from them.

Tournooi-info

Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander

Officiele rulings

12/1/2004
The land stays an Island until the flood counter is removed, even if Quicksilver Fountain leaves the battlefield.

12/1/2004
The timestamp of the land-type-changing ability is set when the triggered ability resolves (so each one has a different timestamp).

Decktips