Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 2,25
FOIL
€ 9,95
Cool
Dat werkt.
Wat gebeurt er als deze in het spel ligt, en alles is een island op 1 na.
En ik m kapot maak, blijf alles dan een island?
ja
Begrijp ik het goed dat de flood counters pas verwijderd worden als alle landen islands zijn? Dus als ik tegen mono zwart speel krijgt mijn tegenstanders iedere beurt een island extra? totdat al zijn al landen ( en de mijne ook) islands zijn en dan dus de flood counters in een keer allemaal verdwijnen?
Hard in edh?
Steam Vents is inderdaad een Island. Dat hij ook nog een ander land type heeft, is daarbij niet relevant.
Stel nou dat je een dual landje in play hebt die zowel Island als iets anders is. Dan ziet de Fountain nog steeds dat alle landen Islands zijn en gaan de counters eraf? Lijkt me logischer, maar zou sterker zijn als je de counters er niet af hoeft te gooien als je een Steam Vents oid hebt liggen.
Ok, thnx. Zo verwoord eigenlijk wel duidelijk
Kortweg omdat het onderdeel van het effect van de trigger is. Vanaf het moment dat de trigger resolvet, is dat effect in werking.
Het zou een ander verhaal zijn als het een aparte static ability was:
"At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land he or she controls of his or her choice.
Each land with a flood counter on it is an Island."
Ik heb een vraag. Wat is de reden dat de landjes met een flood-counter nog steeds een island zijn als deze kaart niet meer in het spel ligt? Welke regel zorgt daarvoor? Logischer lijkt me dat het gewoon bijv forests met nutteloze flood-counters worden...
Bedankt voor de snelle reactie. Dat maakt de fountain best een gemene kaart, vooral in multiplayer.
De landjes zijn echt alleen Islands, ze worden 'overschreven' en zijn dus niet een 'Island in addition'. Je kan het ongeveer zien als een Blood Moon voor Islands.
Klopt het dat de fountain landen veranderd in Islands in plaats van wat ze eerst waren(op basis van timestamp) en niet een "island in addition"? Het lijkt mij dat het dan op de kaart zou staat, maar ik wil hier graag confirmatie op.
Het leek mij wel lachen om de fountain terug te halen voordat het checked op flood-counters met bijv. een Vedalken Mastermind zodat andere spelers vast zitten met hun islands.
Thnkx.
Graag gedaan!
Voor de rest nog even de uitleg uit de NM-Hulpdienst:
Ending phase
Deze phase is onderverdeeld in twee steps: de end step en de cleanup step.
- End step: Aan het begin van deze step triggeren alle "at the beginning of the end step" en "at the beginning of the next end step" abilities, zoals die van Ball Lightning. Kaarten die triggeren "at end of turn" hebben errata gekregen naar een van de vorige genoemde triggers. Daarna krijgt de actieve speler priority en mogen beide spelers nog instants en abilities spelen.
- hier triggert de Fountain!-
- Cleanup: Wanneer de actieve speler meer dan de maximum handsize (normaal is dat 7) aan kaarten in je hand heeft, discard hij tot hij er zoveel als het maximum heeft. Als je er minder dan je maximum hebt, dan gebeurt er niets. Deze ability gebruikt niet de stack (en je kunt er dus niet op reageren). Vervolgens wordt tegelijkertijd alle damage van alle creatures verwijderd en stoppen alle "this turn" en alle "until end of turn" effecten. Dit gebruikt ook niet de stack. Niemand mag iets doen in deze step. De beurt is voorbij.
-hier is de Mountain pas weer een Island!-
//////
Het timestamp-verhaal is hier trouwens niet zoveel van belang, dat was meer over het daadwerkelijk Mountainiseren van de geIslande Forest (zo, een stuk duidelijker).
Artifact
At the beginning of each player's upkeep, that player puts a flood counter on target non-Island land they control of their choice. That land is an Island for as long as it has a flood counter on it.
At the beginning of each end step, if all lands on the battlefield are Islands, remove all flood counters from them.
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
12/1/2004
The land stays an Island until the flood counter is removed, even if Quicksilver Fountain leaves the battlefield.
12/1/2004
The timestamp of the land-type-changing ability is set when the triggered ability resolves (so each one has a different timestamp).
Decktips