Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 49,95
wordt deze opeens in legacy gespeeld ofzo? waarom deez dan en geen wog ofzo?
dank je
groet Arnold
Helaas niet, je Gigantomancer heeft geen abilities meer, daar doet Whispersilk Cloak niets aan.
stel ik heb een Gigantomancer met een Whispersilk Cloak kan ik dan nog een ander beestje 7/7 maken?
groet Arnold
dan heb je een 1/1 unblockable shroud
hoe zit het met Humility dan als er op een creature een Whispersilk Cloak ligt? Werkt deze ook niet meer dan?
groetjes Arnold
Ah nee laat maar. Het heeft dus inderdaad te maken met timestamps. Als je Mishra’s Factory animated en daarna een Humility speelt dan wordt hij 1/1. Speel je eerst Humility en daarna animate je Mishra’s Factory dan wordt hij dus 2/2.
Hendig om dat ook weer te weten.
Waarom is een Mishra’s Factory hieronder nog steeds 2/2? Het zal vast iets met layers e.d. te maken hebben maar dat kan ik zo 123 niet vinden.
Technisch gezien is een creature dat niet op het veld ligt géén creature, maar een creature CARD en dáár heeft dit kreng geen effect op.
Een creature dat je suspend ligt niet op het battlefield dus heeft Humility daar geen effect op. Zodra de laatste suspendcounter van het creature gaat en het creature op het battlefield komt is de kaart 1/1 en verliest hij zijn abilities.
Hoe werken suspend creatures met deze kaart?
das waar(maar ja die kaart kende ik niet)
Speel dan Caltrops, die is goedkoper dan de Field.
deze kaart is leuk als combo met Lightmine Field
Graag gedaan!
Enchantment
All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.
Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.
2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.
10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).
10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.
Decktips