Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Prijs:
€ 49,95
Ik heb een vraagje ivm Show and Tell. Stel dat m'n tegenstander die speelt en dan een Woodfall Primus in het spel legt. Ik kies als permanent m'n Humility. Nu is de vraag, kan de Primus nog iets kapot schieten en kan dat 'iets' m'n Humility zijn?
Vraag is hier ook gesteld, dus er kan daar verder over gekletst worden
Alle creatures worden gewoon 1/1 en abilety loos.
Zolang deze kaart op het veld light.
Ze kunnen nog wel geGiant Growthd worden.
En Glorious Anthem kan ze nog steeds boosten.
verder zijn het allemaal 1/1tjes zonder abilety
Dus als Muraganda Petroglyphs en deze in het veld hebt liggen heeft iedereen 3/3tjes.
Of ik heb het fout en dan is dat echt de wazigste 'combo' die ik ooit heb gezien.
Wat heeft dit met layers te maken? Each creature loses all abilities and is a 1/1 creature. Waarom zouden tokens of creatures die later in het spel komen hier niet door beïnvloed worden?
Of de beste man loog over het feit dat hij judge was om z'n gelijk te halen. Of het is de slechtse judge ever
Een vraagje.
Ik speelde laatst tegen iemand met deze kaart in het spel en hij speelde daarna Luminarch Ascension. Hij beweerde dat zijn tokens 4/4 flying bleven omdat ze in dezelfde layer zaten en de Ascension een nieuwere timestamp had. Die redenatie klopt, maar ik ben het er niet mee eens omdat Luminarch Ascension de engelen alleen maakt en er verder niets over zegt. Deze man was een judge dus ik heb nog even de regels over layers uitgespit maar volgens mij heeft hij geen gelijk.
Die werken niet.
Wat gebeurt er met de comes into play effecten van creatures (BV Gilded Drake) met Humility in het spel?
Hahaha --> .Humility doet niet aan discriminatie. .
Geweldige uitspraak
Gelukkig...bedankt voor de geruststelling dat Mishra’s Factory nog wel een creature kan worden. Ik zag mijn deckidee al in rook opgaan!
Er staat ook "animated lands"...
Als je er geen creature van maakt, is er niks aan de hand. Dan heeft hij zijn abilities gewoon nog (dus ook die om mana te produceren).
Maar als je er een creature van maakt... Humility zegt dat alle creatures al hun abilities kwijtraken. Humility doet niet aan discriminatie.
Voor de vraag of iets een creature is, is het absoluut niet relevant wat voor card types een kaart verder nog heeft. Humility vraagt aan de betreffende kaart of het een creature is en die kan simpelweg met Ja of met Nee antwoorden (niet met Ja, maar...).
Bauke, er staat ook "animated lands" dit wil zeggen dat het land al tot creature gemaakt is.
Als je de Factory nog geen Creature hebt gemaakt doet Humility hier niets mee
Dat is toch raar? Mishra’s Factory is toch geen creature maar een land, behalve als je een mana tapt om tot het eind van de beurt er een creature van te maken? En het tappen van Mishra’s Factory om mana te genereren staat daar toch gewoon los van?
Vage kaart....
Ja
In de errata staat: 'animated lands lose their ability tot tap for mana'.
Betekent dit dat Mishra’s Factory geen mana meer geeft?
Enchantment
All creatures lose all abilities and have base power and toughness 1/1.
Vraag: Hoe werkt Humility nu precies?
Antwoord: Regeltechnisch kan het wat lastig zijn. Het heeft alles met layers te maken, waarover je in dit artikel alles kunt lezen. Je kunt ook altijd een vraag stellen in het Regelvragen Forum.
Legal in: Vintage, Legacy, Commander
2/1/2006
With a Humility and two Opalescences on the battlefield, if Humility has the latest timestamp, then all creatures are 1/1 with no abilities. If the timestamp order is Opalescence, Humility, Opalescence, the second Opalescence is 1/1, and the Humility and first Opalescence are 4/4. If Humility has the earliest timestamp, then everything is 4/4.
2/1/2007
Removes all creature abilities. This includes mana abilities. Animated lands will also lose the ability to tap for mana.
10/1/2009
This is the current interaction between Humility and Opalescence: The type-changing effect applies at layer 4, but the rest happens in the applicable layers. The rest of it will apply even if the permanent loses its ability before it’s finished applying. So if Opalescence, Humility, and Worship are on the battlefield and Opalescence entered the battlefield before Humility, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments. (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities. (Humility) Layer 7b: Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4. (Opalescence). Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). But if Humility entered the battlefield before Opalescence, the following is true: Layer 4: Humility and Worship each become creatures that are still enchantments (Opalescence). Layer 6: Humility and Worship each lose their abilities (Humility). Layer 7b: Humility becomes 1/1 and Worship becomes 1/1 (Humility). Humility becomes 4/4 and Worship becomes 4/4 (Opalescence).
10/1/2009
You apply power/toughness changing effects in a series of sublayers in the following order: (a) effects from characteristic-defining abilities; (b) effects that set power and/or toughness to a specific number or value; (c) effects that modify power and/or toughness but don’t set power and/or toughness to a specific number or value; (d) changes from counters; (e) effects that switch a creature’s power and toughness. This card’s effect is always applied in (b), which means that effects applied in sublayer (c), (d), or (e) will not be overwritten; they will be applied to the new value.
Decktips