Meest gebruikte links
Actieve topics
Laatste kaartcommentaar
Spoilers
Innistrad Crimson Vow
Crimson Vow Commander
Innistrad Midnight Hunt
Midnight Hunt Commander
Adventures in the Forgotten Realms (AFR)
Commander Forgotten Realms (AFC)
Modern Horizons 2 (MH2)
Modern Horizons 1 Timeshifts (H1R)
Strixhaven (STX)
Strixhaven Mystical Archive (STA)
Commander 2021 (C21)
Alle spoilers zijn te maken in de catalogus en staan met linkjes op de winkel homepage.
Verkoop of ruil je overtollige kaarten aan Nedermagic via onze dynamische inkooplijst of vraag per email een bod op je gehele collectie.
Serie: Media Inserts (MEI)
Serie | Normaal | Foil | ||
Media Inserts | 12,95 | |||
Time Spiral TS | 2,95 | 14,95 |
Veilig betalen met iDeal
Ik vermoed dat het een grapje is. Kijk eens naar de naam van de kaart. Doet dat een belletje rinkelen?
Leuk!
Maar waarom eigenlijk? Op het eerste gezicht lijkt me dit wel een wat omslachtige kaart.
Ik hoorde dat deze tegenwoordig echt heel vaak wordt gespeeld.
Hmm ik zie nu pas (of ik realiseer het me nu pas bewust) dat niet ik het creature van mijn tegenstander mag kiezen, maar dat mijn tegenstander er zelf 1 mag kiezen. Dat maakt hem toch beduidend minder goed.
Het target is "target creature you control". Daar staat niet dat het creature untapped moet zijn, dus is een tapped creature ook een legal target.
Vervolgens doet een ability tijdens het resolven zoveel als mogelijk. Het creature kan niet meer getapped worden, dus dat gedeelte doet niks.
Het is echter geen voorwaarde voor het vechten, want er staat geen "If you do" of iets in die trant, dus dat gebeurt nog wel.
(En hetzelfde geldt voor het andere target.)
Ik heb niks gezegd.
10/4/2004
Either or both creatures can be tapped prior to using the ability and it still works.
Er staat letterlijk: 'Tap target creature you control', dit houdt toch in dat het creature untapped moet zijn?
Ik denk eigenlijk wel dat het werkt, want het tappen van de Arena is geen onderdeel van de kost en hij zegt niet dat het creature dat je kiest untapped hoeft te zijn. Omdat je de Arena activeert tijdens de combat phase en je Llanowar Elves attacking zijn, hebben ze deathtouch. Ergo, RIP Reckless Wurm, zou ik zeggen.
Ik denk niet dat dit werkt tenzij je Llanowar Elves Vigilance heeft aangezien je hem in je declare attackers step al moet tappen.
Stel ik heb een Bow of Nylea in het spel en ik van aan met mijn Llanowar Elves. Na de declare attackers step activeer ik de ability van Arena en kies ik Llanowar Elves. Mijn tegenstander heeft alleen een Reckless Wurm, dus die kiest die. Klopt het dat mijn Llanowar Elves nu al deathtouch heeft, omdat we net in de combat phase zitten? En dus als gevolg daarvan de Llanowar Elves en Reckless Wurm naar de graveyard gaan door Arena, omdat ze beide lethal damage doen?
Als je een creature dat als blocker of aanvaller is aangewezen ook nog eens laat fighten, op wat voor een manier dan ook, met het beest wat hij blocked of waardoor hij geblocked word, zullen in beide gevallen beide beesten 2 keer schade doen. Eerst doen ze schade aan elkaar via "fight" en daarna word de combat damage gedaan, mits ze het fighten overleven natuurlijk, na het fighten worden namelijk weer de SBA's gecontroleerd, en als er dan een beest is met lethal damage op zich, gaat hij linea recta naar de graveyard en kan dan dus geen combat damage meer worden gedaan. In dit voorbeeld ging ik er overigens even vanuit dat de creatures voor de combat fighten, oja en geen trample hebben. Als de aanvaller trample zou hebben en je laat 'm voor combat maar na blockers fighten met een beest dat hem niet dood kan maken maar wel blocked, en de blocker sterft dus door de lethal damage van het fighten, doet de aanvaller z'n volledige power aan schade op de speler of Planeswalker die je er mee aanvalt. Ik hoop dat ik nog duidelijk ben...het is namelijk nogal laat, haha. *gaap*
edit: ninjas strike again! =p
Ja dat kan. Dat je normaliter maar 1 combat phase hebt per beurt en dus maar 1 keer aan kunt vallen, wil niet zeggen dat beestjes daarna niet meer met elkaar kunnen vechten.
Het begrip 'Fight' staat los van aanvallen. Het enige wat 'fight' doet is twee beestjes tegelijkertijd schade aan elkaar geven gelijk aan hun power. Omdat zowel de Arena als het effect 'fight' niet vragen om een geuntapt beest, kun je hiervoor dus ook gerust een beestje voor kiezen dat al getapt is omdat het aangevallen heeft.
En let er dan inderdaad op dat eerder opgelopen schade door beestjes pas op het eind van de beurt weg gaat.
Wat verder ook belangrijk is is dat, omdat fight dus los staat van aanvallen, First Strike en Double Strike niet werken en dat de schade, ten gevolge van het fightgebeuren, ook GEEN combat damage is.
Maar doet hijzelf twee keer schade? Zowel in combat als in fight?
Hij vraagt om een "target creature you control" en dus is een getapt creature ook een legal target.
Anders had er "target untapped creature you control" moeten staan.
Vervolgens doet de ability zoveel als mogelijk en dat is de creatures tappen die getapt kunnen worden. Als jouw creature al getapt is, gebeurt er op dat punt dus niks. En daarna doen de creatures schade aan elkaar.
Wat blistercoil zegt, dat gemarkeerde schade pas van creatures verwijderd wordt aan het einde van de beurt, moet je inderdaad wel op letten. Dus als je creature ook al geblockt werd, kan het uitlopen op een zelfmoordmissie.
Land
3, T: Tap target creature you control and target creature of an opponent's choice they control. Those creatures fight each other. (Each deals damage equal to its power to the other.)
Legal in: Vintage, Legacy, Modern, Commander
10/4/2004
The power of the creatures when the effect resolves is used to determine how much damage is done.
10/4/2004
In multiplayer games, you can choose a different opposing player each time it the ability is activated.
10/4/2004
Either or both creatures can be tapped prior to using the ability and it still works.
9/25/2006
If either target is illegal at the time the ability resolves (whether because it has left the battlefield, because it has gained Shroud or Protection, or for any other reason), the ability taps the remaining target, but no damage is dealt. If both targets are illegal, the ability doesn’t resolve.
Decktips